Joo päivitetäänpäs tänne vähän napin nykyhetkeä. Kesän ajot taputeltu ja tallissa jo napottaa. Reilut 7tkm tuli mittariin ei mitenkään huonosti siihen nähden että viime talvena auto oli aivan raatona ilman havaintoa modailtujen sähköjen saati koneen toimivuudesta.

Viime ajoilla ilmaantuneet oudot käyntihäiriöt ja nykimiset tekivät tehtävänsä ja mitta tuli täyteen kärjellisen sytytyksen kanssa. Viskasin paikalleen kärjettömän sytkän ja käynti parani huomattavasti niin matalilla kuin yläkierroksilla, ite tienpäällä ei ole tullut testattua kun kelit huonot ja pohja jo pesty talven varalle. Ajovaloumpiot päivitin uusiin valotehokin sai huomattavan parannuksen ja ulkonäkö ennen kaikkea.

Kromit jos vielä valojen ympärille metsästäs uudet niin aika kliini ois jo omaan silmään keulan ilme sitten.. Talven aikaan jos pakoputken sais fiksummin rakennettua kun omansa ettei kulkis niin "roikkuen" että kolisee joka pieneen pattiin. Takapenkissäkin pieni repeämä kattoo jos senkin verhoiluttas uusiksi. Manselta tuli hankittua putkitukivarret eteen (sportit) ja niitä jo mallailtu alle. Ensin tukivarret karahtivat heti kääntäessä jarrukilpeen/levyyn joten pientä kavennusta jonka jälkeen kääntyvyyskin oli normaalia. Tosin noin "rajulla" madalluksella seurasikin ongelmaa että kääntyvyys on niin rajua että raidetangon pää toppaa jouseen. Kääntövarsien modausta suunnittelin mutta kun ei missään drifti/luisu käytössä ole niin en näe vastaavaa hyötyä että kääntyisi ihan höperönä, jos sitä vaan rakentaisi alatukivarteen säädettävän mutteri/pultti topparin ettei niin rajusti käänny että jouseen asti toppaisi. Kun renkaillaan ollessa ohjausvarsi/raidetangonpää pyörähtää jo alatukivarren päälle ja jää sitten ulosjoustossa sinne nalkkiin jos renkaat aivan linkussa. Kokeilin jo simpukan toppareilla säätää sopivaksi mutta sittenkin vaikka ratti on linkussa niin renkaasta saa muljauttaneen käsin aina sisäkaarteen renkaan ns. ylikulmaan jouseen asti not good..

Peräpään korkeuttakin tekisi mieli vähän laskea mutta ongelmaksi tuppaa ahtaat kaaret ja sopivuus ongelma. Jarrurummusta jos siivun sorvaisi ulkokehästä niin voisi jättää ne pultattavat spacerit (17mm) kokonaan pois. Kun ei nuo hockenhaimit istu napaan asti vakiokokoiseen rumpuun. No kokeilemalla selviää voi ilman linttejä jäädä liian ujosti kaariin, jolloin vaatisi pitkät pultit vaativat väliin tulevat spacerit. Katotaan nyt millaiseen alustasetuppiin ens kesäksi päädytään...