Re: VAZ-21074 - 1989 - 1600SL "Laho"
Lähetetty: 19.8.2015 17:48
Oikealle eteen joutui pyöränlaakerin vaihtamaan, kun alkoi ääntämään vasemmalle kaartaessa. Tullut ostettua aikoinaan koko napa niin vaihdoin sitten sen. Tosin stefan joutui vanhasta ottamaan kun sellaista en ole älynnyt ostaa ja sunnuntaina remppaa tein niin ei kauppoja auki ollut. Mitenkähän liruksi tuo rasva ajossa menee, että vuotaakohan kaiken pihalle ja sotkee jarrulevyn.
Raidetangon päätkin vaatii kiireellistä vaihtoa, klappia melkoisesti että ei oikein saanut laakerivälyksen säätöön tuntumaa, hieman lämpiää enemmän mitä toisella puolella, että pitää varmaan säätää uusiksi niin saa mielenrauhan. Ladashopissakin myynnissä olevaa napamutterin lukitetuurnaa käytin, toimi erinomaisesti, mikäli jäljellä niin kannattaa ostaa.

Vetokoukun johtosarja tuli myös vaihdettua, kun tarvitsee kärryä kiskoa useammin eikä kehtaa valovikaisena ajella. Ihme systeemi entisessä pistorasiassa. Piti rälläköidä irti kun ei muuten lähtenyt. Rasia kolmella M6 pultilla kiinni mutta kahden pultin kannat oli tasaiset, vain yhdessä oli meisselikanta, eikä sekään pitänyt.

Oikean takavalon piirilevy ja liitin oli kärventynyt ja korjattu hyppyjohdoilla niin vaihdoin liittimen ja piirilevyn ehjiin. Helpoimmalla pääsi liittämällä johdot reppuabikoilla niin siitä sai kätevästi koukun johtosarjallekin sähköt. Aiemmin oli ryöstäjiä käytetty, olisi se tapa minulle edelleen kelvannut mutta liittimen vaihdossa joutui muutenkin johtoja katkomaan niin mieluummin sitten jättää ryöstäjät välistä pois. Tosin vasemman vilkun ja takavalon sähkön otin edelleen ryöstäjillä. Ehjiä johtoja kannata katkoa ja näin mennään niin kauan kuin toimii.
Takavalot tuli vielä kytkettyä ristiin koukun johtosarjaan, mikäli sulake palaa niin on siltikin kummallakin puolella valoa.
Ei tästäkään asennuksesta järin siisti tullut mutta jospa se toimisi pitkän aikaa. Onpa ainakin ylimääräiset johdot pois ja nirhautuneet johdot teipattu piiloon.
Piharakennuksen pohjien tekoa varten täytyi hakea sementtikuorma, hyvin jaksoi sen n.500 kg Lada vetää.
Raidetangon päätkin vaatii kiireellistä vaihtoa, klappia melkoisesti että ei oikein saanut laakerivälyksen säätöön tuntumaa, hieman lämpiää enemmän mitä toisella puolella, että pitää varmaan säätää uusiksi niin saa mielenrauhan. Ladashopissakin myynnissä olevaa napamutterin lukitetuurnaa käytin, toimi erinomaisesti, mikäli jäljellä niin kannattaa ostaa.

Vetokoukun johtosarja tuli myös vaihdettua, kun tarvitsee kärryä kiskoa useammin eikä kehtaa valovikaisena ajella. Ihme systeemi entisessä pistorasiassa. Piti rälläköidä irti kun ei muuten lähtenyt. Rasia kolmella M6 pultilla kiinni mutta kahden pultin kannat oli tasaiset, vain yhdessä oli meisselikanta, eikä sekään pitänyt.

Oikean takavalon piirilevy ja liitin oli kärventynyt ja korjattu hyppyjohdoilla niin vaihdoin liittimen ja piirilevyn ehjiin. Helpoimmalla pääsi liittämällä johdot reppuabikoilla niin siitä sai kätevästi koukun johtosarjallekin sähköt. Aiemmin oli ryöstäjiä käytetty, olisi se tapa minulle edelleen kelvannut mutta liittimen vaihdossa joutui muutenkin johtoja katkomaan niin mieluummin sitten jättää ryöstäjät välistä pois. Tosin vasemman vilkun ja takavalon sähkön otin edelleen ryöstäjillä. Ehjiä johtoja kannata katkoa ja näin mennään niin kauan kuin toimii.
Takavalot tuli vielä kytkettyä ristiin koukun johtosarjaan, mikäli sulake palaa niin on siltikin kummallakin puolella valoa.
Ei tästäkään asennuksesta järin siisti tullut mutta jospa se toimisi pitkän aikaa. Onpa ainakin ylimääräiset johdot pois ja nirhautuneet johdot teipattu piiloon.
Piharakennuksen pohjien tekoa varten täytyi hakea sementtikuorma, hyvin jaksoi sen n.500 kg Lada vetää.