Sivu 5/8

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 18.4.2016 21:14
Kirjoittaja Samza
Venttiilit säädetty, suden luonne muuttui täysin, tuli varmaan takaisinkin muutama hevosvoima kun sen verran ärhäkästi haluaa kulkea.

Silti käy tyhjäkäyntiä 3 pytyllä, mutta syykin taisi löytyä kun siinä ilman putsaria käyttelin ja päätin tehdä jarrucleaneritestin, sieltähän se valskaa nelospytyn jälkeen, ainakin käynti muuttuu ratkaisevasti heti. eli jumppaamaan niitä pois, onneksi kesä tulee vaikka räntää ja vettä lupaili, parempi se on kuin helmikuussa 2008 kun pakkastaki oli se kevyt -27c kun vaihdettii lisenssisolexin tilalle daaz-ozon imusarjoineen:

Kuva

Sitten tietenkin liukastuin tuossa maanmainiolla pihalla ja otin kyynerpäällä tukea ratin keskiöstä niin jäi töötti pohjaan, saako tuota korjattua enään vai pitääkö ajella ilman tööttiä kunnes tulee ralliratin keskiö? ruuvasin koko keskiön väliaikasesti pois.

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 22.4.2016 19:20
Kirjoittaja Samza
Tiivistejumppa hoidettu ja nyt ainaki käy kaikilla. Mutta jäi jostain röpöttään ja pahasti, liekkö tarvike samaran pakoputken tiiviste karjuu, toivottavasti kun en jaksaisi taas purkaa irti koko systeemiä. Vesipumpunki takana olevan liitoksen pultit paljastu löysäksi ja tiiviste täysin paskana ja muhjuna, nyt tiputtaa pisaraa.. Olkoot vaikka huomisen murhe.

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 22.4.2016 21:57
Kirjoittaja Samza
Tuopilla käytyäni muistin että pakosarjasta taisi jäädä irti startin suojapellin pultti, joten heti kotia ja pulttia hakeen ja kas, se löytyi konepellin alta. Joten se kiinni ja taas lada käy sievästi ja ei käy enään kolmella tyhjää, ainakaan näillä tutkimuksilla. Huomena lisää jäädytinnestettä ja tutkimukset jatkuu. Pitää tiiviste hommata sinne vesipumpun taakse ja rock'n'roll.

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 24.4.2016 21:14
Kirjoittaja Samza
Kiitos Jarkko_I loistavasta patentti-ideasta, nyt pitää taas vesipumpun takimmainen lähtö lämppärille.

Ja alkoi taas ryskään tyhjäkäynnillä ja putputtaan pakoputkesta hetken jaksaa käydä kunnolla ja sit putoaa yks pytty pelistä pois jos oikein kuuntelin kierrosten jälkeen. Kierroksia käyttäen ja välissä puottaen alemmas tyyliin 3000rpm -> 2000rpm putkesta ampuu kuin mikäkin kaasari / virranjakaja vehje. Alkaa usko loppumaan mutta yhtä anturia veikkaan joka murtui vesiletkun juuresta ja paljasti hapettumat liittimen sisältä, Viisaammat voisi kertoa että mitä se tekee, tunnustelee ruiskulle koneen lämpöä? Irti ottaa niin tukehtuu. Lisäksi pionneeri on alkanut koneen käydessä napsumaan kaikilla paitsi auxpiuhalla, melkeimpä samaan tahtiin kuin silloin ku se yks pytty yrittää mukaan.

Ei täs muu huoleta kuin se miten päästöt on konttorilla ku kesäkuussa leima, antaa paukkua jos ne olis kohdillaan.

EDIT: foorumia lukiessa näkyy asentotunnistimen kanssa olleen häikkää, se on kyllä ollu aika paskanen ku oon tuijotellu sitä ? Ja pitäskö Check Engine valon palaa kokoajan jos se olis hajallaan? Ei pala muulloin kuin kytkee sytytysvirran.

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 25.4.2016 17:16
Kirjoittaja Samza
Kuva
Kaikesta huolimatta pidetään ladasta hyvää huolta ja tuli pestyä perivenäläiseen tyyliin, ämpäristä kauhalla huuhtelulla, kun painepesuri on vielä varastossa takimmaisena.


Tässä oon kahvikupposen parissa lukenut foorumia läpi, niin on ollut suorasytytyksen ohjaimen kanssa myös samankaltaisia ongelmia.
Siinä metallilaatassa on kyllä jotain jälkiä ja klommoja, voisiko ne kenties aiheuttaa jotain?

Mansesta nekin loppu, voi perc

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 25.4.2016 19:29
Kirjoittaja jta
Nuo kolot ei isommin pitäisi vaikuttaa jos eivät mitään hirveitä kolhuja ole vaikka elektroniikasta kun ei ikinä tiedä. Oletko muuten mitannu puristuspaneita ettei vain venttiili jäisi vuotaan?

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 25.4.2016 21:21
Kirjoittaja Samza
jta kirjoitti:Nuo kolot ei isommin pitäisi vaikuttaa jos eivät mitään hirveitä kolhuja ole vaikka elektroniikasta kun ei ikinä tiedä. Oletko muuten mitannu puristuspaneita ettei vain venttiili jäisi vuotaan?
Seuraava vaihe on se, kunhan löytäisi jostain lainaan puristuspainemittarin.

Kipuna ok irtotulpallakin, kolmosellakin josta se yleensä heittää pelaamasta kun lämpeää.

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 9.5.2016 8:22
Kirjoittaja Samza
Ajettu vain menemään, öljytkin vaihdoin (vai olikohan kokista?) kun tuli jotain 7600km täyteen viime huoltolapun jäljiltä, ihan hyvä taisi olla, mustaa vettä lorisi tulemaan vain viimeiseen tippaan asti. Motox tms merkkistä ainakin lapun mukaan.

Tilasin sitten stefatkin taka-akselille, katsastus häämöttää.. Muistivat lapullakin, sama firma jolla on nappis mainosautona.

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 10.5.2016 1:59
Kirjoittaja Samza
Ajaessa alkoi volttimittari hyppimään ja rele napsutteleen, paikallistin sen ohjekirjasta imusarjan lämmittimen releeksi, mistähän hyvästä tämä nyt innostu napsutteleen itseään? Vesiputken anturin pistoke oli löysällä, tuikkasin sen takasin paikalleen, en vielä testannut miten kävi kun ei viitti sahata yöllä edestakasin pihalla (yötyöläisen huonopuoli)

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 10.5.2016 8:14
Kirjoittaja matomaukka
Mulla helpotti tuo pomppiminen hieman kun putsasin maadoituspaikat konehuoneesta ja sulakerasiaan ohmi kertaa käämit kohdalleen. Oli joku piirimyyjä laittanut 8a rasiaan 16a sulakkeen. yms kikkoja. releetkin näyttää metallikansineen saaneen sateenkaaresta värivaikutelmaa.

Tuon remontin aiheutti valokatkasijan sulaminen ja muutaman sähköjohdon palaminen.

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 10.5.2016 17:58
Kirjoittaja Samza
matomaukka kirjoitti:Mulla helpotti tuo pomppiminen hieman kun putsasin maadoituspaikat konehuoneesta ja sulakerasiaan ohmi kertaa käämit kohdalleen. Oli joku piirimyyjä laittanut 8a rasiaan 16a sulakkeen. yms kikkoja. releetkin näyttää metallikansineen saaneen sateenkaaresta värivaikutelmaa.

Tuon remontin aiheutti valokatkasijan sulaminen ja muutaman sähköjohdon palaminen.
Oli näköjään toi anturi, ei enään nakuttele relettä.

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 16.5.2016 7:59
Kirjoittaja Samza
Kuskin penkki alkoi nitkuun aika pahasti tämän työyön jälkeen, vasemmasta etukulmasta. Mikähän sieltä hajosi? Onko korjattavissa vai pitääkö saalistaa uudet penkit?

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 16.5.2016 20:05
Kirjoittaja tramppas
Samza kirjoitti:Kuskin penkki alkoi nitkuun aika pahasti tämän työyön jälkeen, vasemmasta etukulmasta. Mikähän sieltä hajosi? Onko korjattavissa vai pitääkö saalistaa uudet penkit?
Tarkasta ensin, nitkuuko penkki vai onko penkin kiinnityspalkki korkannut pistehitsauksensa irti pohjapellistä? Siinä tapauksessa kannattaa syynätä kunnolla tuo paikka, koska ruostepeikko on voinut syödä siihen huomaamatta melkoisen reiän.

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 17.5.2016 17:38
Kirjoittaja Samza
tramppas kirjoitti:
Samza kirjoitti:Kuskin penkki alkoi nitkuun aika pahasti tämän työyön jälkeen, vasemmasta etukulmasta. Mikähän sieltä hajosi? Onko korjattavissa vai pitääkö saalistaa uudet penkit?
Tarkasta ensin, nitkuuko penkki vai onko penkin kiinnityspalkki korkannut pistehitsauksensa irti pohjapellistä? Siinä tapauksessa kannattaa syynätä kunnolla tuo paikka, koska ruostepeikko on voinut syödä siihen huomaamatta melkoisen reiän.
Tällästä siellä oli kun kurkkailin:

Kuva

Kuva


Kierteet menny tuosta ristipäästä ja pää pyöritelty muhjuksi, onneksi miljoonalaatikosta löytyi 12mm kantanen pultti ja sillä sitten kiinni. Lisäksi samalta puolelta takaa oli itse kiskon pultti irti, voin sanoa että kyllä nyt on tukeva istua ja parani ajomukavuuskin :lol:

Naapurissa tuli sitten ihmeteltyä turbonappista taas vaihteeksi ja combirojetkia (tarvisi akoneen siihen jostain lapin alueelta, ehkä hiukan kauempaakin) ja kärräsin vaivihkaa vaihtokaupassa saamani vanteet kyytiin:

Kuva

kaippa noi tuohon alle soppii, ainaki ommaa silimää miellyttää ton värin kanssa.

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 1.6.2016 15:59
Kirjoittaja Samza
Taas pientä rassailua tullu harrastettua, ensinnäkin irrottelin koko rattiakselin irti "telineestään" kun alkoi jatkuva nitkuminen häiritsemään ja vikinä, rattiakselia kun joku oli madaltanut muttereilla niin että osu vielä jalkoihin kun penkkiä on korotettu, nyt ajoasento on paljon parempi (lue, ladamaisempi) eikä ratti makaa sylissä ja tuli kevyempi pyöritelläkkin, samalla uusin takimmaiset kiinnikepultit uusiin niin heitti se vikinä ja nitkuminenki pois kokonaan.

Kuva

Myös kesäsiivous tuli tehtyä ja tuli laitettua kumimattojen tilalle kankaiset, vähän rauhoittaan yleisilmettä. Ratti on mitä on, töötti jäi kevättalvella pohjaan mutta näön vuoksi tuli tuo painike ruuvattua paikalleen, jätin tarkoituksella merkin pois, jos vaikka joku päivä se tilaamani keskiö saapuisi suomeen asti. Jaksoin minä tunnin yrittää saada kohdilleen tuota painiketta mutta hervottamasti pyörivät painikkeiden ruuvikannat joista ainakin yhden ohjuri oli palasina, saivat kirosanoja lentelemään ja luovutin.

Sitten tuli käytyä kahveella kaverin vanhempien luona ja hänen isäpuolensa korjasi hanttimiehen puolen ulkokahvan edestä kun on talven oikutellut ja nyt sitten hänen käsissään se vaan klonkkasi tyhjää, joten ovipahvia pois ja pientä taittelua ja tanko takasin paikalleen, eipä ole koskaan tuokaan ovi auennut nuin näppärästi. Lisäksi sain pienimuotoisen lahjan, kuulemma tarvitsen tätä enemmän kuin hän. Lupasi myös etsiä vanhan ladansa pitemmät pultit että saan aluvanteet paikalleen (Katso ylempi postaus)

Kuva

Sitten aamulla töiden jälkeen (itse käyttöautosta tai mikä lie resu honda onkaan, katosi jarrut katsastuksen jälkee koska vettä) tuli ihmeteltyä musiikin tahdissa tovi kojelautaa ja ajattelin että kuitenkin joku ressukka keksii ihmetellä että kumpi säädin on kumpi, joten kampesin irti ja soitin äidille että onko meillä kynsilakkoja ( :D ) ja hetken selvitin että ladan sisustaan tarvisin.

Kuva

Tästä siis lähdettiin.

Kuva

Kynsilakat pinnassa.


Kuva

Takaisin paikallaan kuivumisen jälkeen.

Kesälomakin ainaki on toivottu tälle kuulle, pääsee irrottamaan vetareita ja vaihtaan stefoja. Toivottavasti siihen mennessä löytäisi seiskan ratin toimivalla töötillä tai jonku muun ratin joka käy seiskaan, halvalla tietysti kun jo satsasin tuohon luisin keskiöön aika paljon, mutta italiassa on pieniä toimitushäröjä..

klikkaamalla kuvat isommaksi.