Sivu 5/5
Lähetetty: 31.1.2005 14:49
Kirjoittaja R-J
Mosse-Aksu kirjoitti:samarai kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:velipoika sai 110 omistajana kutsun Delta-autoon koeajamaan Ladaa ja saamaan siitä hyvästä kahvipaketin.
hupaisaa oli että tarjouksena oli 1000 euron varustepaketti uuteen Lada 110 autoon. varusteina mm. etuovien sähköikkunat, keskuslukitus, metalliväri... elikkä ne mitkä kaikissa suomeen tulevissa 110 Ladoissa on. Tarkoittaako sitten sitä että ovh:sta saa 1000 euroa alennusta vai onko toi joku markkinointi hämäys... nyt olis kyllä asiaa kuningaskuluttajaan, yrittäävät huijaamalla myydä vanhentuneita malleja varastosta, sellaisia joista puuttuu tärkeät turvavarusteet kuten airbag ja takapenkin keskeltä kolmipiste vyö.
joo, aivan samaa tossa omankin veljen kanssa (myös 110 omistaja) ihmeteltiin. Sitähän toi broidi ihmetteli eniten, että sillähän on sähkölasit vakiona myös takana (ton muun rimpsun lisäksi)
Luulisin, että yrittävät "markkinoida" vanhan varaston pois. Sinänsä kumma juttu, että on vanhaa varastoa. Nykyäänhän autokauppa toimii siten, että auto tehdään vasta tilauksen jälkeen. Ladan kohdalla voi kuitenkin olla, että maahantuojalla on ollut pieni varasto. Täällähän todellinen varustevaihtoehto on ollut vain värin valinta.
Samarai kirjoitti:Lisäksi ihmeteltiin, miksi se "tarjous" sille lähetettiin kun on ollut 110:n omistajana muutaman kuukauden? Olisi nyt lähettäneet mulle
Tuo tarjousten postitus tapahtuu yleensä niin, että tietokoneelle annetaan joku hakuarvo. Tässä tapauksessa se lienee ollut Lada 110. Sitten tarjoukset lähetetään kaikille, koska tietokone ajon jälkeen olisi aikaavievää eritellä pois joitain, esim vasta vähän aikaa sitten Lada 110:n ostaneet. Minullekin on tullut joskus työnantajan mainospostia.
Kamaz kirjoitti:Saattaa kyllä olla, että jos joskus saan uuden auton ostetuksi, pitää itse riisua ne pois. En sitten tiedä kuinka hankala homma se on ja herjaako tietokone, jos ne kytkee pois. Kukaties helpoin vaihtoehto olisi ottaa pelkästään se painepullo pois, joka ne tyynyt täyttää.
Minkä ihmeen takia. Nehän ovat kehittyneet huimasti siitä, kun ne tulivat autoihin. Sitäpaitsi turvavarusteiden poistaminen lienee lainvastainen toimenpide. Jos autolla joutuisi kolariin ja siinä vaikka kuolee matkustaja, voi turvavarusteiden poistaja joutua syytteeseen kuolemantuottamuksesta. Kaikki kuolemaan johtaneet onnettomuudet tutkitaan aina.
Ainakin täälläpäin, silloin kun Ladoja vielä täällä, ikään kuin, julkisesti myytiin, käytäntö oli sellainen, että:
Jälleenmyyjä tilasi muutaman auton pihaan, möi ne pois, ja vasta sen jälkeen tilasi lisää. Eli varustetasoa, väriä tai muutakaan, ei asiakkaan valittavaksi jäänyt. Ainoa valinta oli se, että ostaako vaiko ei.

Ja varmaan Teltta haluaa myöskin myydä vanhan varaston pois.
Ja mikäli autossa on airbag yms. niin eipä niitä nyt kyllä poistaa/eliminoida kannata...
Tuodaanko Suomeen, jo ylipäätäänkään, satakymppiä airbagilla yms.

Lähetetty: 31.1.2005 15:32
Kirjoittaja Mikko_PKP
Nyt tämä sama homma tuntuu toimivan maanlaajuisesti. Eli myyjä sanoi, että heidän Ladansa ovat kaikki Kotkassa, ja ne myydään ensisijaisesti sieltä ennen kuin uusia tilataan. Että mitä vaan varuste/värivaihtoehtoja kyllä saisi, jos viitsii odottaa kuukausitolkulla.
Lähetetty: 31.1.2005 16:08
Kirjoittaja Jaakkima
Mikko_PKP kirjoitti:Nyt tämä sama homma tuntuu toimivan maanlaajuisesti. Eli myyjä sanoi, että heidän Ladansa ovat kaikki Kotkassa, ja ne myydään ensisijaisesti sieltä ennen kuin uusia tilataan. Että mitä vaan varuste/värivaihtoehtoja kyllä saisi, jos viitsii odottaa kuukausitolkulla.
Jaa-a, missäköhän päin Kotkaan nämä sijaitsevat? Ei ainakaan paikallisen Deltan pihassa. Täytyypä lähtä koluamaan satamia ja varastoalueita, jos vaikka löytyisi. Itse kyllä veikkaan että kuitenkin Ladat majailevat Vainikkalassa, jossa on iso Deltan (Konelan) varasto.
Lähetetty: 31.1.2005 18:31
Kirjoittaja R-J
Per...stä tuo tollanen. Kyllä maksavalla asiakkaalla pitäis olla valta tilata auto haluamillaan ominaisuuksilla (väri, varusteet jne.)
Lähetetty: 31.1.2005 20:26
Kirjoittaja Mikko_PKP
Kyllähän se on mahdollista, edelleen. Se vaan kestää kauemman. Esim. jos uuden Mersun ostat, niin sehän tulee tehdastilauksena kokonaan.
Ja niin, en nyt muista mikä se paikka oli, mutta Kotkan lähellä sanoi olevan.
Lähetetty: 31.1.2005 22:14
Kirjoittaja Lada-Jussi
Eli nyt saisi huippu edullisesti tota vanhaa varastoa kun vaan kehtaa mennä tinkimään ja huomauttelee tietävänsä tulevasta 1,6 versiosta ja muuta mikä alkaa myyjää ahdistamaan.
Mutta eikös todellisuus ole niinkin että koskaan ei Suomessa pääse vaikuttaa uuteen Ladaan, hyvä jos väriinkään. Ainakin äitin ostaessa uutta Samaraa oli vain joku maahantuotu kiintiö joista piti väri valita. Saattohan seuraavassa kiintiössä olla sitten mieluisan värinenkin, jos hyvin käy.
2004 mallit Suomessa oli versio koodilla S01 130 eli varustekoodi poikkesi 2003 mallisesta S00 130 mallista, samoin varusteista puuttui takasähköikkunat ja automaattinen lämmityslaite. Nähtävästi tämä S00 130 eli perusvienti versio oli jo 2004 varustettu mm. ohjaustehostimella ja olisi ollut liian kallis Suomeen joten niitä on kai sitten viety vain Saksaan yms. Onkohan Suomi ylipäätään ainut maa mihin noita halpis versioita tuotetaan?
Lähetetty: 1.2.2005 0:16
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Mikko_PKP kirjoitti:Ja niin, en nyt muista mikä se paikka oli, mutta Kotkan lähellä sanoi olevan.
Se on Raippo ja sijaitsee Luumäen ja Vainikkalan välissä. Sieltä Tampereen näkökulmasta se voi olla Kotkan lähellä, mutta täältä Kouvolan seudulta katsoen Raippo on idässä ja Kotka taas etelässä.
Yksi työkaveri oli muuten nähnyt siellä maahantuojan tiloissa käyttämättömän Samaran tässä tämän vuoden puolella.
Lähetetty: 1.2.2005 2:51
Kirjoittaja R-J
Lada-Jussi kirjoitti:Eli nyt saisi huippu edullisesti tota vanhaa varastoa kun vaan kehtaa mennä tinkimään ja huomauttelee tietävänsä tulevasta 1,6 versiosta ja muuta mikä alkaa myyjää ahdistamaan.
Mutta eikös todellisuus ole niinkin että koskaan ei Suomessa pääse vaikuttaa uuteen Ladaan, hyvä jos väriinkään. Ainakin äitin ostaessa uutta Samaraa oli vain joku maahantuotu kiintiö joista piti väri valita. Saattohan seuraavassa kiintiössä olla sitten mieluisan värinenkin, jos hyvin käy.
2004 mallit Suomessa oli versio koodilla S01 130 eli varustekoodi poikkesi 2003 mallisesta S00 130 mallista, samoin varusteista puuttui takasähköikkunat ja automaattinen lämmityslaite. Nähtävästi tämä S00 130 eli perusvienti versio oli jo 2004 varustettu mm. ohjaustehostimella ja olisi ollut liian kallis Suomeen joten niitä on kai sitten viety vain Saksaan yms. Onkohan Suomi ylipäätään ainut maa mihin noita halpis versioita tuotetaan?
Niin, en tiedä, miksi suomalaisia sorretaan. Tai no, pieni markkina-alue, mutta silti. Tuo kiintiöajattelu on edelleen totta Ladan myynnissä, ainakin minun kokemuksieni mukaan. Liikkeen pihassa olevat autot, sitten maassa olevat autot, pyritään myymään loppuun/mahdollisimman vähiin, ennen kuin uusi erä tilataan.
