Laitatitko kalvot missä? Itse laitatin kalvot Corsaan Kilpihovilla, sama kaveri tekee töitä myös Timo Teipille.Jaakkima kirjoitti:Saipa Sepe tänään kalvot takalaseihin. Ihan mustaksi en teettänyt, vaan tummentaa 35 %. Niin siis en asentanut niitä itse vaan annoin ammattilaisen tehdä sen kunnon kalvoilla eikä millään Bilhelvetin/Robbarin halpis kalvoilla. Kyllä nyt Takun kelpaa matkustaa ensi kesänä.
VAZ 21013 -87 Lempi Harrasteauto
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Sepestä taasen jotain kerrottavaa. Pakopuki kun rupesi vuotamaan, niin kulutus tippui noin litralla. Ilmeisesti edellisen omistajan karstoittama kone putsaantunut ja tukkinut takapöntön. Täytyy tuo uusi putki joku päivä rakentaa.
Vaimon kanssa käväistiin Keski-Suomessa ja kulutus oli matka-ajossa oli 7,1 l/100 km. Eli kahdestaan oltiin liikenteessä ja takapaksi täynnä joululahjoja mennen tullen. Samalla reissulla tuli asennettua Bosch:n ralley lisäpitkät keulalle. Nyt näkee ajaa pimeelläkin. Kuvankin voisin valoisalla ottaa ja laittaa näkyville.
Vaimon kanssa käväistiin Keski-Suomessa ja kulutus oli matka-ajossa oli 7,1 l/100 km. Eli kahdestaan oltiin liikenteessä ja takapaksi täynnä joululahjoja mennen tullen. Samalla reissulla tuli asennettua Bosch:n ralley lisäpitkät keulalle. Nyt näkee ajaa pimeelläkin. Kuvankin voisin valoisalla ottaa ja laittaa näkyville.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
eihän ruiskusamarallakaan pääse tollaiseen talvikulutukseen oikein rauhallisella ajollakaan, nyt kun olin ajanut viimeisen tankillisen ajan enempi moottoritiellä, käyttäen myös vitosvaihdetta nousi kulutus jo 7,9 l/100 km.Jaakkima kirjoitti:Vaimon kanssa käväistiin Keski-Suomessa ja kulutus oli matka-ajossa oli 7,1 l/100 km. Eli kahdestaan oltiin liikenteessä ja takapaksi täynnä joululahjoja mennen tullen. Samalla reissulla tuli asennettua Bosch:n ralley lisäpitkät keulalle. Nyt näkee ajaa pimeelläkin. Kuvankin voisin valoisalla ottaa ja laittaa näkyville.
ihan yleisesti offtopikkina vois kysyä noista lisäpitkien investoinnista. ite ajanut muutamana pimeänä iltana töistä kotiin ja huomannu tossa 4 km kotoa että ajovalokytkin on siinä asennossa että pitkiä ei saa päälle (automatiikka systeemi) lopulla matkaakin sai kokoajan räpsiä lähivaloille. joskus olen varmaan ajanut lähivaloilla koko 75 km matkan, eli lisävaloista ei itellä olis ainakaan paljon hyötyä???

Näinhän se on kuten Nonnis sanoi. Itse aja lähes päivittäin pimeällä hirvialueella, vaikkakaan en paljoa mutta kuitenkin. Sitten on vielä reissut Keski-Suomeen vaimon sukulaisille, niin itse pidän parempana että näen kunnolla. Vaikka hyvät Ladan omat valot on, mutta lisävalo ei mielestäni ole koskaan turhaa. Paitsi sumuvalot kirkkaalla säällä.
Totta, mutta ainakin täällä etelässä vaihdetaan pätkille aivan liian aikaisin. Ja heti ollaan vilkuttelemassa valoja, jos et samaan aikaan omia vaihdakkaan. Pitkät päällä voi ajaa aika lähelle ennenkuin rupeavat häikäisemään, jos katsoo sinne vasempaan tienreunaan. Ainahan valot sokaisee jos niitä katsoo suoraan.
Sepessä rupesi viikonloppuna vasen etuiskari pitämään nitinää, joka muutamassa päivässä kasvoi niin kauheaksi, että oli lähdettävä iskarikaupoille. Käteen tarttui kaasuiskarit joka nurkkaan, eteen Sachs:n tekemät ja taakse Monroen. Muita ei hyllyssä ollut ja pakko oli ottaa, koska huomisaamuksi sain ajan hovikorjaajalle. Ajattelin samalla vaihdattaa takapöntön uuteen ja rakentaa isomman hormin myöhemmin, varmaan ansi kesänä.
Onkos 1700sen katti jotenkin läpimitaltaan isompi kuin 1500 axteekin?
Mietin kans tota, et kun saattaa ens katastuskierroksella tulla putkenvaihto eteen, et jos vaihtais suoraan kakstuumaseen katista taaksepäin.
Nimittäin vuotaa päästöjen perusteella tuo putki hiukan.
Mietin kans tota, et kun saattaa ens katastuskierroksella tulla putkenvaihto eteen, et jos vaihtais suoraan kakstuumaseen katista taaksepäin.
Nimittäin vuotaa päästöjen perusteella tuo putki hiukan.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Kävin tänään pesemässä Sepen. Ei siinä mitään ihan normaaliahan tuo, mutta mennessäni ruokakauppaan pesun jälkeen vedin automaattisesti käsijarrun päälle. Tietenkin vasen takajarru meni jäätymään. Kun ei jarru auennut pakilla, piti käydä ostamassa 4 kg:n leka jolla paukutin vanteeseen ja päästiin kotio syömään.
Sain Sepeen hälyttimenasennuksen valmiiksi. Hälytin mallia Partisan RX-1, jonka ostin Pöhöltä ja asennusohjeet sain destorilta, jonka ohjeilla asennus oli lastenleikkiä. Eniten aikaa koko projektista vei kaikkien piuhojen veto sekä keskuslukonmoottoreiden asennus ja mallaus kohdalleen. Sepe toinen esimerkki että keskuslukon saa toimimaan myös takavedon takaovissa.
Kaverin tallilta kotiin ajaessa rupesi auto temppuilemaan, veto loppui kokonaan ja kierroslukumittari meni "nollille". Kun kaasua painoi, niin mooaasi, mutta eco-mittari toimi normaalisti. Muutaman sekunnin päästä veto palasi normaaliksi. Tätä teki pari kertaa matkan puolimatkassa, kotiin kuitenkin päästiin. Täytyy huomenna tutkia vikakoodit ruiskuboxista. Tällä hetkellä omat epäilykset sähköpuolella, lähinnä sytytyksessä tai akussa, vaikka uusi onkin. Huomenna paljon viisaampi.
Kaverin tallilta kotiin ajaessa rupesi auto temppuilemaan, veto loppui kokonaan ja kierroslukumittari meni "nollille". Kun kaasua painoi, niin mooaasi, mutta eco-mittari toimi normaalisti. Muutaman sekunnin päästä veto palasi normaaliksi. Tätä teki pari kertaa matkan puolimatkassa, kotiin kuitenkin päästiin. Täytyy huomenna tutkia vikakoodit ruiskuboxista. Tällä hetkellä omat epäilykset sähköpuolella, lähinnä sytytyksessä tai akussa, vaikka uusi onkin. Huomenna paljon viisaampi.