Sivu 5/13

Lähetetty: 16.11.2005 13:44
Kirjoittaja JTM
Jaakkima kirjoitti:Saipa Sepe tänään kalvot takalaseihin. Ihan mustaksi en teettänyt, vaan tummentaa 35 %. Niin siis en asentanut niitä itse vaan annoin ammattilaisen tehdä sen kunnon kalvoilla eikä millään Bilhelvetin/Robbarin halpis kalvoilla. Kyllä nyt Takun kelpaa matkustaa ensi kesänä.
Laitatitko kalvot missä? Itse laitatin kalvot Corsaan Kilpihovilla, sama kaveri tekee töitä myös Timo Teipille.

Lähetetty: 16.11.2005 14:19
Kirjoittaja Jaakkima
Newex laittoi nuo minun kalvot.

Lähetetty: 26.11.2005 14:37
Kirjoittaja Jaakkima
Sepestä rupesi pakoputki vuotamaan takasillanylityksen kohdalta, ilmeisesti kesällä tekemäni paikkaus pettänyt. Nyt menee suureen harkintaan vaihtaako samalla koko putken katista lähtien kaksi tuumaiseksi.

Lähetetty: 17.12.2005 4:44
Kirjoittaja Jaakkima
Sepestä taasen jotain kerrottavaa. Pakopuki kun rupesi vuotamaan, niin kulutus tippui noin litralla. Ilmeisesti edellisen omistajan karstoittama kone putsaantunut ja tukkinut takapöntön. Täytyy tuo uusi putki joku päivä rakentaa.

Vaimon kanssa käväistiin Keski-Suomessa ja kulutus oli matka-ajossa oli 7,1 l/100 km. Eli kahdestaan oltiin liikenteessä ja takapaksi täynnä joululahjoja mennen tullen. Samalla reissulla tuli asennettua Bosch:n ralley lisäpitkät keulalle. Nyt näkee ajaa pimeelläkin. Kuvankin voisin valoisalla ottaa ja laittaa näkyville.

Lähetetty: 17.12.2005 8:50
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jaakkima kirjoitti:Vaimon kanssa käväistiin Keski-Suomessa ja kulutus oli matka-ajossa oli 7,1 l/100 km. Eli kahdestaan oltiin liikenteessä ja takapaksi täynnä joululahjoja mennen tullen. Samalla reissulla tuli asennettua Bosch:n ralley lisäpitkät keulalle. Nyt näkee ajaa pimeelläkin. Kuvankin voisin valoisalla ottaa ja laittaa näkyville.
eihän ruiskusamarallakaan pääse tollaiseen talvikulutukseen oikein rauhallisella ajollakaan, nyt kun olin ajanut viimeisen tankillisen ajan enempi moottoritiellä, käyttäen myös vitosvaihdetta nousi kulutus jo 7,9 l/100 km.

ihan yleisesti offtopikkina vois kysyä noista lisäpitkien investoinnista. ite ajanut muutamana pimeänä iltana töistä kotiin ja huomannu tossa 4 km kotoa että ajovalokytkin on siinä asennossa että pitkiä ei saa päälle (automatiikka systeemi) lopulla matkaakin sai kokoajan räpsiä lähivaloille. joskus olen varmaan ajanut lähivaloilla koko 75 km matkan, eli lisävaloista ei itellä olis ainakaan paljon hyötyä???

Lähetetty: 17.12.2005 19:39
Kirjoittaja Nonnis
No toi lisäpitkien tarve riippuu toki siitä missä ja milloin ajaa. Kyllähän siellä ruuhka-Suomessa ruuhka-aikaan valoa riittää.

Lähetetty: 17.12.2005 21:25
Kirjoittaja Jaakkima
Näinhän se on kuten Nonnis sanoi. Itse aja lähes päivittäin pimeällä hirvialueella, vaikkakaan en paljoa mutta kuitenkin. Sitten on vielä reissut Keski-Suomeen vaimon sukulaisille, niin itse pidän parempana että näen kunnolla. Vaikka hyvät Ladan omat valot on, mutta lisävalo ei mielestäni ole koskaan turhaa. Paitsi sumuvalot kirkkaalla säällä.

Lähetetty: 17.12.2005 21:50
Kirjoittaja Nonnis
Toisaalta kun on kauheet lisävalot, niin ero on melkoinen kun vaihtaa kohtaustilanteessa lyhkäsille, tuntuu ettei nää mitään. Yksi aamu tätä oikein testailin ottamalla kattopitkät pois päältä. Keskimääräinen valaistus huonompi mutta shokki kohdatessa pienempi ;).

Lähetetty: 18.12.2005 1:35
Kirjoittaja Jaakkima
Totta, mutta ainakin täällä etelässä vaihdetaan pätkille aivan liian aikaisin. Ja heti ollaan vilkuttelemassa valoja, jos et samaan aikaan omia vaihdakkaan. Pitkät päällä voi ajaa aika lähelle ennenkuin rupeavat häikäisemään, jos katsoo sinne vasempaan tienreunaan. Ainahan valot sokaisee jos niitä katsoo suoraan.

Lähetetty: 20.12.2005 14:04
Kirjoittaja Jaakkima
Sepessä rupesi viikonloppuna vasen etuiskari pitämään nitinää, joka muutamassa päivässä kasvoi niin kauheaksi, että oli lähdettävä iskarikaupoille. Käteen tarttui kaasuiskarit joka nurkkaan, eteen Sachs:n tekemät ja taakse Monroen. Muita ei hyllyssä ollut ja pakko oli ottaa, koska huomisaamuksi sain ajan hovikorjaajalle. Ajattelin samalla vaihdattaa takapöntön uuteen ja rakentaa isomman hormin myöhemmin, varmaan ansi kesänä.

Lähetetty: 20.12.2005 15:17
Kirjoittaja Misha
Onkos 1700sen katti jotenkin läpimitaltaan isompi kuin 1500 axteekin?

Mietin kans tota, et kun saattaa ens katastuskierroksella tulla putkenvaihto eteen, et jos vaihtais suoraan kakstuumaseen katista taaksepäin.

Nimittäin vuotaa päästöjen perusteella tuo putki hiukan.

Lähetetty: 22.12.2005 21:45
Kirjoittaja Jaakkima
Kyllä on makoisaa ajella kun on iskarit kunnossa. Itse kitinä kyllä palasi tänään eli päivä huollon jälkeen. Eli vika onkin jossain nivelessä. Täytyy tutkia mikä nivelistä siellä narisee ja vaihtaa/vaihdattaa se uuteen.

Lähetetty: 19.1.2006 16:17
Kirjoittaja Jaakkima
Kävin tänään pesemässä Sepen. Ei siinä mitään ihan normaaliahan tuo, mutta mennessäni ruokakauppaan pesun jälkeen vedin automaattisesti käsijarrun päälle. Tietenkin vasen takajarru meni jäätymään. Kun ei jarru auennut pakilla, piti käydä ostamassa 4 kg:n leka jolla paukutin vanteeseen ja päästiin kotio syömään.

Lähetetty: 27.1.2006 22:23
Kirjoittaja Jaakkima
Sain Sepeen hälyttimenasennuksen valmiiksi. Hälytin mallia Partisan RX-1, jonka ostin Pöhöltä ja asennusohjeet sain destorilta, jonka ohjeilla asennus oli lastenleikkiä. Eniten aikaa koko projektista vei kaikkien piuhojen veto sekä keskuslukonmoottoreiden asennus ja mallaus kohdalleen. Sepe toinen esimerkki että keskuslukon saa toimimaan myös takavedon takaovissa.

Kaverin tallilta kotiin ajaessa rupesi auto temppuilemaan, veto loppui kokonaan ja kierroslukumittari meni "nollille". Kun kaasua painoi, niin mooaasi, mutta eco-mittari toimi normaalisti. Muutaman sekunnin päästä veto palasi normaaliksi. Tätä teki pari kertaa matkan puolimatkassa, kotiin kuitenkin päästiin. Täytyy huomenna tutkia vikakoodit ruiskuboxista. Tällä hetkellä omat epäilykset sähköpuolella, lähinnä sytytyksessä tai akussa, vaikka uusi onkin. Huomenna paljon viisaampi.

Lähetetty: 28.1.2006 9:16
Kirjoittaja Jaakkima
Tuli sitten viime yönä juuri ennen nukahtamista mieleen mistä tuo vedon loppuminen saattaa johtua. Akun maapiuha jäi kaikessa tohinassa kiristämättä. No tänään sen näkee, kunhan jaksaa tonne pihalle vääntäytyä.