Sivu 44/45
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 5.6.2010 13:28
Kirjoittaja Patu925
Jokari kirjoitti:
No jatkakaa tästä, minulla ei ole mitään annettavaa näin kehittävään keskusteluun.
Sori nyt vaan mutta eipä ole todellakaan ollut noissa teidän tähänastisissa roikelluksissa...
Teillä on kohtuu mustavalkoinen näkemys maastoajelusta, hankalia paikkoja josta ajetaan taidolla tai hapella ei vissiin muuta. Herää kysymys kun auto on kapealla uralla kunnon louhikossa pari rengasta ilmassa niin mennäkkö silloin hapella vai taidolla...? Olet kattonu vissiin liikaa isojen poikien offivideoita tuubista... Kuumä vihje, niillä on käytössä 100% lukot sekä edessä että takana...
Kannattaa Teidän vissiin jatkossakin keskittyä siihen tasaisella tiellä ajeluun...
Joustoista tai joustamattomuudesta sen verran että aina ei mitkään joustot vaan yksinkertaisesti riitä, silloin 100% lukko on ainoa vaihtoehto.
Nimimerkillä joskus jopa maastoon poikennut.

Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 5.6.2010 18:55
Kirjoittaja punanenä
Kerrankun näin lapselliseksi menee niin laitan "tasamaa-ajelijan" kuveja kans
Eihän tuota kokemustakaan ole kertynyt muutakuin lyttylästä,kulmakorvesta,ikaalisista,iittalasta,
savikoskelta,valkeakoskelta,finland-tropystä(apukuljettaja) ja hämeenhelmestä.
Aluksi hj 60:llä sitten nivalla ja nykyään tuolla mikä se nyt sitten onkin... Yleensä ilman mitään lukkoja samat radat läpi kuin lukolliset autotkin.
Hyvä että täältä silti löytyy oikeita asiantuntijoitakin
että saan kysyä jos en osaa tai tiedä
Olisiko syytä lopettaa tämä pskanjauhanta tähän ja
keskittyä taas siihen NIVAN MODIFIOINTIIN!! ?
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 5.6.2010 21:09
Kirjoittaja Patu925
TML-Trophy .09 Juuka, Finland-Trophy .09 Mikkeli, Askolan Talvieksytys .10 Askola, ParatiisiOffi .10 Oulainen ja näitä pienempiä juttuja on tullu kierrettyy Nivalla...
Mutta tosiaankin keskitytään asiaan eikä asian viereen...
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 15.8.2011 20:22
Kirjoittaja Team perseauki racing
palaten tuohon nivan modifiointiin... tuli autokalustoon päivitys ja taasen elämää helpotaakseni tuli hankittua niva.
on aivan tolkuttoman rumilla konelan levikkeillä, mutta pois ei raaski ottaa ennen kuin on jotain korvaavaa tilalle. syytä lie vaikea arvata.
orkkis kaaret ainakin takaa levikeen alta hukkuneet täysin.
muuten tötterö suht siisti ja ruosteeton, on vielä suomi sisustalla eli plyysi penkit. kertoman mukaan ollut konelan esittely auto, on aurinko lippaa ja kattoluukkua, tiedä sitten.
kun tuolla nyt ei ihan umpimettä rymyämiseen mennä(siihen on omat välineensä) niin mielessä kävi tojota starletin levikeet, mutta taas jos joskus innostuu hiukan metsän puolelle niin saisi olla muuta kuin lasikuitua ja liekkö nuo liian pienetkin?
joten ehdotuksia kohtuu hintaisista levikeistä jota näyttävät edes jotenki fiksuilta, rajan takanakaan käynti ei ole ongelma.
ja ennen kuin kukaan kerkiää niin orkkis kaarien ehjäys ei ole ensimäinen vaihtoehto.
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 16.8.2011 14:10
Kirjoittaja NesteHukka
punanenä kirjoitti:Kerrankun näin lapselliseksi menee niin laitan "tasamaa-ajelijan" kuveja kans
Eihän tuota kokemustakaan ole kertynyt muutakuin lyttylästä,kulmakorvesta,ikaalisista,iittalasta,
savikoskelta,valkeakoskelta,finland-tropystä(apukuljettaja) ja hämeenhelmestä.
Aluksi hj 60:llä sitten nivalla ja nykyään tuolla mikä se nyt sitten onkin... Yleensä ilman mitään lukkoja samat radat läpi kuin lukolliset autotkin.
Hyvä että täältä silti löytyy oikeita asiantuntijoitakin
että saan kysyä jos en osaa tai tiedä
Olisiko syytä lopettaa tämä pskanjauhanta tähän ja
keskittyä taas siihen NIVAN MODIFIOINTIIN!! ?
Kyllähän sitä ilman lukkoja pääsee. Ero vaan on siinä, että ilman lukkoja ei saa pitää yhtään mietintätaukoja, vaan pidettävä auto liikkeessä. No, itellä ainoa lukko on se keskipyörästön...
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 19.8.2011 22:02
Kirjoittaja Midi^
Team perseauki racing kirjoitti:pa
joten ehdotuksia kohtuu hintaisista levikeistä jota näyttävät edes jotenki fiksuilta, rajan takanakaan käynti ei ole ongelma.
ja ennen kuin kukaan kerkiää niin orkkis kaarien ehjäys ei ole ensimäinen vaihtoehto.
En hinnasta tiiä mutta tuohon mun Nivaan on laitettu tommoset Parlokin raskaankaluston kaaret, ihan fiksun näköset omasta mielestä:
http://kotisivu.dnainternet.fi/karimaa/ ... a/niva.jpg
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 21.8.2011 9:20
Kirjoittaja Team perseauki racing
ei pöhkömmän näköiset... nyt heppailin omaan pari paikkaa, melkein aloitan levikkeiden vaihdon takalokarin vaihdoilla, oli jo nyt levikkeen alle tehty ratsupaikka ratsupaikan päälle. mätä raja menee tasan levikeen kanssa.
sekä helmoja heppailtu jo aikaisemmin, suht siististi tosin.
eli ensi venäjän reissulta pikkuisen peltiosaa matkaan ja muutama ilta heppailua niin voi vetää värin päälle.
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 28.9.2011 15:55
Kirjoittaja Midi^
Minkäs laitteen panhardeja olette korotuksien jälkeen laittaneet? Mittasin Nivan oman niin oli 1058mm keskeltä pultteja. Pitäsköhän käydä jossain romiksella mittailemassa, tosin niiltä ehkä vaikea löytää taka-akselillisia autoja?!

Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 24.1.2012 12:48
Kirjoittaja niiva
Tulipas tuossa jokunen päivä sitten hommattua niva. Autoon oli jo asennettu 1.5 diesel kone turbolla terästettynä. Muutaman päivän sillä kerkesin ajella lähinnä maantiellä kun se leves

Etuperän kiinnitykset oli ratkennut irti ja vetari otti kiinni iskariin syöden puolet iskarista ennenkuin jumitti eturenkaan lukkoon

Sain kuiteski ajettua sen muutaman kilsan vasen etunen lukossa tallille.
Nyt kun se on tuolla tallissa levällään niin olen samalla pieniä muutoksia tehnyt ja suunnitellut. Aluksi tein moottorinkorvakot paremmaksi kuin aikaisempi asentaja oli siinä oikonut. Nyt ois vuorossa etuperän kiinnitysten teko ja samalla pudotan etuperää alemmas.
Kattelin nuita saabin jousia keulalle, en löytänyt kuin kahdenlaisia. Vahvistettuja ja kuormajousia, varmaan tommoset vahvistetut käyn hommaan. Ja ehkä nivan alkuperäiset iskarit tai sitten jotkut muut. Taakse pitäis teettää korotus palat tai sitten hommata dopinssonin jouset.
Onko kukaan tehnyt käsijarrua kahdella kahvalla? korvais joissain tilanteissa lukonpuutetta. Onko tuollainen laillinen?
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 28.1.2012 20:03
Kirjoittaja punanenä
Offipalstalla joku teki tuplakäppärin niveaan mutta en muista oliko rekisterissä..
Panhardin monet tekee itse korotuksen jälkeen uniball nivelillä (laiton) .
Tai sitten voi siirtää korissa tai akselissa olevia korvia,melko työläs mutta laillinen ratkaisu
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 29.1.2012 18:50
Kirjoittaja niiva
Täytyypä etsiä tallin nurkista toista käkkäriä, saattas joa löytyä kaks samanlaista

Etuperän kiinnitykset sain suunnilleen valmiiksi ja nyt se on niin alhaalla kuin vetarit antaa myöten. Huomenna täytys käydä hakemassa vetonivelien laakerit ja vetarin suojakumi, sais ainakin toisen puolen läjään. Stefat ja etuperän laippa vielä puuttuu, mutta on tilattu.
Laitoin myös saabin jouset eteen ja pajeron iskarit. Kääntyvyyttä rajoitin rikoilla.
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 16.8.2012 22:00
Kirjoittaja Masa
Moro
Onko jollain kokemuksia uretaanipuslista nivassa? Onko niistä etua vai haittaa maastokäytössä/kestääkö ne? Vai kannattaako laittaa orginaalit kumipuslat? Ja onko joku sovittanut jonkun muun auton syylarin nivaan?
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 28.8.2012 10:05
Kirjoittaja JaakkoM
huh huh
olipa lukeminen tämäkin palsta mutta jotain viisastuneena ja joitakin kysymyksiä heräsi
kuinkas tuo panhard tanko onko sille jotain määrettä kuinka pitkä sen pitäisi olla jos on nostettu ku niva tuli tuollaoisena kuin nyt on ja vois katella niinku suurin piirtein että onko ne sinne päinkään
ja jos on jonku vanha niin räpylä pystyyn
http://aijaa.com/0082210796849

Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 17.10.2012 17:06
Kirjoittaja Midi^
Hyvältähän se näyttää, eipä tuo itellä vielä paljoa heitä sivulle ~30mm korotuksella. Jossain taidettiin sanoa et 50mm ja ylöspäin jos nostaa niin tarttis jotain tehrä.
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lähetetty: 10.12.2012 22:20
Kirjoittaja j.o.n.i.
Saakos suomesta tällaisia, mistä?:
http://www.russian4x4.de/en/Spare-Parts ... white.html
Vai pitääkö tilata ulkomaailmasta?