Sivu 45/52

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 3.2.2010 12:36
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kyllä tässä tulee Vihmerät Nuoruusvuodet mieleen.

En tosin noita vuosia viettänyt kaasreita purkaen, suuttimia vaihdellen, imuilmankiihdytyssuppiloita laitellen, kuten kaverini, vaan PyöränKetjuja rasvaillen. Niin ja kuraläppiä asennellen.

Mitä lie Kaverit nyt rasvailevat, mutta minä puran nyt kaasareita ja vaihtelen suuttimia. Kun ei tullut tehtyä aikanaan niin tehdään nyt. Sillä siitä selvitään.

Ei muuta kuin kaasari kiinni. Ja taas kokeillaan.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 3.2.2010 13:02
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Siellä se herkku sitten on kiinni. Antaa vähän aikaa piuhoittua vaikke kylmä olekaan.

Mitenhän taas käy. Toivo herästi, sain toimenpiteet tehtyä ja vekottimen kasaan.

Tuleeko taas SuurPettymys ja toivottomuus?

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 3.2.2010 13:22
Kirjoittaja pikku-maukka
sinähän alat oleen purkanu näitä niin useesti että, kohta laitan oman tuleen sinne niin saat vaihtaa siihen hilut ja säätää kohot.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 3.2.2010 13:35
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Älkäätten herrajestas uskoko, että minä näitä saan toimimaan. Sitten joskus kenties.

No, hörähti käyntiin. Sammahti. Hörähti uudelleen ja sammalsi kohta.

Sitten ei mitään.

Siis käynnistettäessäkökään ei saa kurkkuihin tiputtaa polttoainetta? Siellähän se tiputtelee kuten ennenkin.

Saisi nyt edes käyntiin niin voisi katsoa sen tulvimisen.

Mutta jos koho on edes sinnepäin ja on uusi neulaventtiili, niin mistä se sitten voi vielä tulvia?

Kaasuttimen pakeliittijalan tiiviste on vaihdettu ja myös kannen ja rungon välinen tiiviste.

Niin ja noista purkamisista ja kasaamisista. Se on ihan mukavaa touhua kun kaikki osat ovat puhtaat. Ei niitä hittokaan pura kun niissä on 15vuoden kökkö ja mömmö päällä.

Ostelin joskus jemmaan noita Axtec -kaasareja ja kaikki ovat olleet tuohon minun kaasariini nähden hirveässä kunnossa.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 3.2.2010 13:51
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Uusiksi meni!

Ongema on siis siinä, että mittailin kohon siten, että kun Kaasutin on väärinpäin pöydällä niin koho riippuu vapaasti alaspäin. Tällöinhän se painaa neulaventtiilin sisään.

Kohon ylälaidan ja tiivistepinnan väli täytynee olla se 7mm silloin kun kaasutin on väärin päin pöydällä, mutta KOHON PAINOKIELI EI SAA PAINAA NEULAVENTTIILIÄ YHTÄÄN SISÄÄN!!!

Olisiko tämä nyt oikea tulkinta kohon etäisyyksien ja polttoainepinnan mittaamisessa???

Jos mitat otaetaan siten, että Painokieli painaakin neulaventtiiliä sisään, niin silloinhan koho on vapaasti oikein päin roikkuessaan aivan liian alhaalla ja neulaventtiili aivan liikaa auki.

Katselin tuota Sdelanon ansiokasta linkityskuvaa tuolla tämän tarinan sivulla 13 vai oliko 14 ja siinähän Tyyppi pitää oikealla olevassa kuvassa sormalla kohoa vaaterissa mitattaessa. Toisaalta kyllä sapluunaa käytettäessä koho roikkuu vapaana kannattelematta kaasuttimen ollessa väärinpäin pöydällä.

Voi Järkytys sentään!

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 3.2.2010 13:54
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ja en kyllä mittaisi bensapintaa noin että kaasarin kansi on selällään, kohon paino voi painaa jo neulaventtiilin kuulaa sisäänpään ja vääristää tulosta. Bensapinta mitataan aina niin että kansi on pystyssä pöydällä kohot ylimmäisenä ja sitten mittaus. Ja katsotaan ettei se kuula painu yhtään sisään. (Lainaus Jokari)

Mittaus tehdään kohon alareunan neulaventtiilin puoleisesta kulmasta. Se veli venäläisen nettisivun valokuva ei ole todellisesta mittaustilanteesta. (Lainaus Sdelano)

Kyllä minä näitä hommia aion alkaa vielä ymmärtää. Tätä se teettää kun ei ole niitä MoponKaasareita purkanut ja kasannut.

Siis olkoot millainen neulaventtiili tahansa, niin varmasti tulvii, jos mittailen niin, että neulaventtiili on sisällä. Saamari kun en lukenut koko tuota MittausKeskustelua huolella uusiksi.

Ei kun pureteen taas joku hemmetin kaasari irti!!! :shock:

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 3.2.2010 17:01
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kun ei Osaa, niin Ei Osaa!

Vaikka yrittää miten katsoa nuo ohjeet niin selvää niistä ei Saa!

Tulvii niin Pärkheleesti tai sitten ei saa pensaa. Mistä sen yksin katselet. Jos ei saa autoa käyntiin niin ei pääse mitenkään vilkuilemaan.

Aina pitää Yksin tehdä, niin ei tästä tule mitään!!! WWW.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 3.2.2010 17:40
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Hienoa, että uskaltaa näin julkisesti sanoa, että EI OSAA.
Mun mielestä, jos ei osaa, miksi menettää sen takia yöunet ja hermot.
Vie paikkakunnan autokorjaamoon ja anna asian osaavien asentajan/asentajien korjata ja siten myös työllä on takuu.
Yksin, se on se yksinäisen miehen ongelma. Eikös sinunkin olisi jo aika hommata oikea nainen elämääsi turvaksi ja seuraksi ja avuksi.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 3.2.2010 21:34
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Oikea Nainen??? Mitä ne kaikki menneisyyten Vosut sitten ovat olleet? Ja mitäs Kissoja nuo sitten ovat, joita tässä ravaa alvariinsa. Eivät varmaan ainakaan Oikeita Naisia.

Ja tuleeko Oikea Nainen rassaamaan kanssani AxtecKammioita ja Kohoja? Vai haluaisiko Oikea Nainen mieluummin KammioidensaRassausta ja KokanKohoiluja?

Paljonkohan tulisi Axtecille hintaa kun hinaisi sen tuonne Paikkakunnan korjaamoon ja sanoisi, että pankaas pojat reilaan?

Ja mitä minä näitä täällä jauhan. Ei näitä kukaan ole tehnyt ja jos on joskus tehnytkin, niin on varmasti autuaallisesti ja onnellisesti unohtanut. Eikä varmaan halua palata asiaan viskailemalla esim. sellaista vinkkiä, että paljonko Axtec -kohon etäisyys kaasuttimen kannesta, jossa on tiiviste, tulee olla silloin kun koho lepää vapaana painaen ns. neulaventtiilin täysin pohjaan.

Vaihtoehtoja

1. Vaihdan Kohon.

2. Kiikutan kaasarin korjaamoon ja sanon: Säätäkää koho.

3. Em. toimenpiteen jälkeen hinaan auton sinne, siis jos ovat osanneet sen säätää, laitamma kaasarin kiinni ja katsomme toimiiko.

4. Hinaan koko härvelin sinne ja säädätän.

5. Tilaan hinausvirman viemään kökön kokonaisena korjaamoon ja ilmoitan tulevani hakemaan kun on valmis.

6. Unohdan koko jutun ja olen ilman minkäänlaista autoa pitkälle Kevääseen.

7. Hommaan sen Oikean Naisen noiden Vosujen ja Kisujen tilalle, jotta voin jatkuvasti kiehnäytyä jonkun Mumelssin kyljessä niin katoavat mielestä nämä LataLosot.

Kerron kahden viikon päästä mitä on tapahtunut.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 3.2.2010 21:45
Kirjoittaja Jusu
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Vaihtoehtoja
8. Kuusakoski? :idea:

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 4.2.2010 8:46
Kirjoittaja pressa
Jusu kirjoitti:Vaihtoehto 8. Kuusakoski
No jos vain on koski sulana, talvella hukuttautuminen ei ole paras ratkaisu. Tosin en ymmärrä miksi Ladojen takia kannattaisi koskeen tai köydenjatkoksi mennä muutenkaan, autoja ne vain on...

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 4.2.2010 8:51
Kirjoittaja Ukki
Tervehdys.
Samarasta en osaa sanoa miten kohon korkeus mitataan, mutta nappiksissa ainakin kohokammion kansi pystysuorassa, siten, että koho roikkuu nivelestään ja vastaa neulan jousitappiin mutta ei paina sitä mitataan kohon ja kannen väli tiivisteen kanssa. Taivutetaan sitä kielekettä joka nojaa neulan tappiin tarvittavaan suuntaan oikean mitan saavuttamiseksi. Lisäksi oireista minulla on vahva epäily, että tukokset ovat rungon kanavissa ja niiden mutkissa. Polkupyörän jarruvaijerin säie on sopivan notkea ja terävä kanavien putsaamiseen. Meinasin kirjoittaa Rassaamiseen, mutta Rassaus ei ole korjaamista. :-D

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 4.2.2010 10:26
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jusu kirjoitti:
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Vaihtoehtoja
8. Kuusakoski? :idea:
9. hankit normaalin auton, jossa ei tuollaisia axtec hirvityksiä (esim. s-etuauto: pelkällä kk-maksulla huolettomia kilometrejä uudella autolla ja bonukset joka kk-erästä)

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 4.2.2010 11:53
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Lada-Jussi kirjoitti:
Jusu kirjoitti:
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Vaihtoehtoja
8. Kuusakoski? :idea:
9. hankit normaalin auton, jossa ei tuollaisia axtec hirvityksiä (esim. s-etuauto: pelkällä kk-maksulla huolettomia kilometrejä uudella autolla ja bonukset joka kk-erästä)
Tämä Jussin ideoima normaaliauto on kaikkein järjettömin/kallein ratkaisu.

Suosittelisin PK hankkimaan, jos lompakko/pudjetti antaa myöden, noin 1000-2000e arvoisen henkilö tai farmariauton, jokapäiväiseen ajoon. Suosittelen sellaista autoa, missä on galvanoitukori.
Jättää Ladat harrasteautoksi ja korjattavaksi tulevaan kesään ja alkaa todella etsiä elämänkumppania itselleen.
Toki kaverit/ystävät voivat siinäkin auttaa ja olis se hienoa, jos PK Rakastuisi tulisesti johonkin kivaan neitoon ja Neito myös PK:hon. Kyllä se näkyisi myös kirjoittamisessa ja kaikessa. Vielä kerkiää, kunhan pistää toimeksi, meinaan ensi suven juhannushäät.
Hääautona tietty se Axtec Samara :D

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 4.2.2010 12:13
Kirjoittaja pikku-maukka
näin kun oftopikiks meni niin eikös ne venäjän kaupan tytöt oo vähän jo kaikkee kyselly, sieltä katot mukavan tytön niin ei luulis noitten ladojenkaa haittaavan. 8)