E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Kallista bensaletkua. Kyllä nuo otsikonvääntäjät osaavat:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/ ... 232830/304
Ja kuitenkin näin:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/ ... 224034/304
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/ ... 232830/304
Ja kuitenkin näin:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/ ... 224034/304
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Uutisesta lainattua: "Etenkään halpatuotantona tehdyt kumiosat eivät kestä..."
Luulen vastauksen vikoihin löytyvän ylläolevasta lainauksesta, lausetta voi jatkaa haluamallaan aineella
Ostin diesel-golfiini jotain erityisen halpaa polttoaineletkua, jonka piti kestää dieseliä. No kesti se puoli vuotta ennenkuin halkeili ja hapertui. Luulen, että ylätuulessa sijainnut E10:ä käyttänyt autoni päästi E10-hiukkasia ilmaan ja ne hakeutuivat letkuun
Asiaan, tankkasin -05 vuoden 1.2 8v puntoon 40% etanoli-seoksen, kulutuksesta en sano vielä mitään, mutta hyvin toimi ainakin kotiin asti. Ajo tulee olemaan samanlaista kuin aiemminkin ja kulutuksen katson ajotietokoneesta, jonka nollasin.
Edit. 680km tripissä ja kulutus noussut 0.2 litraa. Ajoon kyllä sisältynyt tavallista enemmän maantieajoa, joten seurataanpa vielä lisää.
Luulen vastauksen vikoihin löytyvän ylläolevasta lainauksesta, lausetta voi jatkaa haluamallaan aineella

Ostin diesel-golfiini jotain erityisen halpaa polttoaineletkua, jonka piti kestää dieseliä. No kesti se puoli vuotta ennenkuin halkeili ja hapertui. Luulen, että ylätuulessa sijainnut E10:ä käyttänyt autoni päästi E10-hiukkasia ilmaan ja ne hakeutuivat letkuun

Asiaan, tankkasin -05 vuoden 1.2 8v puntoon 40% etanoli-seoksen, kulutuksesta en sano vielä mitään, mutta hyvin toimi ainakin kotiin asti. Ajo tulee olemaan samanlaista kuin aiemminkin ja kulutuksen katson ajotietokoneesta, jonka nollasin.
Edit. 680km tripissä ja kulutus noussut 0.2 litraa. Ajoon kyllä sisältynyt tavallista enemmän maantieajoa, joten seurataanpa vielä lisää.
Viimeksi muokannut Evreka, 11.7.2012 0:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Omakohtasesta kokemuksesta ja muidenkin pitempään Kiina skoottereiden parissa pyörineiden voin todeta ettei niitten (kumi) letkut kestä kyllä oikeaa bensiiniäkään!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Juu. Itsekin sain kiinanskootterin rippilahjaksi vuonna 2003. Kumiosia sai uusia melko lailla. Muuten kyllä ollut hyvin toimiva kampe. Isä sillä nykysin ajelee. Ei ole mopot hirviästi kiinnostaneet ajokortin saannin jälkeen. Nyt en ole pitkiin aikoihin muistanut katsella paljonko on matkamittarissa mutta luulisin että 16-20 tkm:n välillä se on. Pitääpä koittaa muistaa tarkistaa viikonloppuna.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Tankkaan Pandaan ( sama moottori kuin Puntossa ) 50/50 seosta. Kulutus nousi 5.5 L/100 km:sta noin 6 L/100 km. Pienimällä kulutuksella ole päässyt 98:lla noin 5.2L/100km. Kaikki lukemat kesäkelillä ja auton oman kulutusmittarin mukaan.Evreka kirjoitti: Asiaan, tankkasin -05 vuoden 1.2 8v puntoon 40% etanoli-seoksen, kulutuksesta en sano vielä mitään, mutta hyvin toimi ainakin kotiin asti. Ajo tulee olemaan samanlaista kuin aiemminkin ja kulutuksen katson ajotietokoneesta, jonka nollasin.
Edit. 680km tripissä ja kulutus noussut 0.2 litraa. Ajoon kyllä sisältynyt tavallista enemmän maantieajoa, joten seurataanpa vielä lisää.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Laitoin pösöön lisäsuuttimen kaasuläppäkotelon päälle (siis kotelon päälle tulevaan muovikanteen). Polttoainelinjaan laitettu T-haara josta magneettiventtiilin kautta otettu polttoaine suuttimelle. Sähkön syöttö on tällä hetkellä omalla painonapillaan. Napista kun painaa niin kiihtyy heti kovasti
Tarkoitus on muuttaa siten että vain kaasupoljin pohjassa tulee lisärikastusta. Kuitenkin havaittava tehonlisäys lähinnä kiihtyvyyttä ajatellen. Tuohan kulkee matka-ajossa hyvin, mutta kiihtyvyyttä sai tosiaan tuolla suuttimella parannettua hienosti.
Toisaalta jos antaisi olla nappipatentilla, saisi tarvittaessa lisärikastusta kylmäkäynnistykseen.
Etanoliseoksena 85 % edelleen.

Tarkoitus on muuttaa siten että vain kaasupoljin pohjassa tulee lisärikastusta. Kuitenkin havaittava tehonlisäys lähinnä kiihtyvyyttä ajatellen. Tuohan kulkee matka-ajossa hyvin, mutta kiihtyvyyttä sai tosiaan tuolla suuttimella parannettua hienosti.
Toisaalta jos antaisi olla nappipatentilla, saisi tarvittaessa lisärikastusta kylmäkäynnistykseen.
Etanoliseoksena 85 % edelleen.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Pakoputki ruostuu sisältäpäin. Ei ole pösössä suojaavaa karstakerrosta, vaan ruosteen peitossa näyttää olevan putken sisus. Ei muuta "särkynyttä" RE85:n käytöstä johtuen. 

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Miksihän ei tuosta RE85:sta ole muodostunut samanlaista keskustelua kuin E-kympistä? Oletan että siksi kun se toimii kaikissa bensalla toimivissa laitteissa pienillä muutoksilla
Tänään kokeilin tuota pösöä. Kun kylmäkäynnistyksen yhteydessä painaa lisänappulaa, lähtee heti käyntiin. Ennen nappulan asennusta vaati 4-5 sek. starttauksen.
Asiasta toiseen. Siskonmiehellä on agrekaatti tuossa lähellä rakennustyömaalla. Hän on vannonut ettei laita mitään muuta kuin 98-bensaa kyseiseen laitteeseen. No kävipä niin että loppui bensa, ja työmaa sillä mallilla ettei hän viitsinyt lähteä oikeaa bensaa ostamaan kyliltä. Soitto minulle, että sattuisiko olemaan sitä kasivitosta. Sanoin että sattuisihan sitä 20 litraa olemaan, hintaan 20 €. Kaadoimma tankkiin ja työt jatkui.
Kyseisessä agrikaatissa on ollut aina ominaisuus, että pitää olla rikastin hieman päällä aina. Nyt sitä rikastinta piti laittaa hieman isommalle. Ainoa havaittava muutos oli, että ennen häiritsevä pakokaasun katku oli poissa.

Tänään kokeilin tuota pösöä. Kun kylmäkäynnistyksen yhteydessä painaa lisänappulaa, lähtee heti käyntiin. Ennen nappulan asennusta vaati 4-5 sek. starttauksen.
Asiasta toiseen. Siskonmiehellä on agrekaatti tuossa lähellä rakennustyömaalla. Hän on vannonut ettei laita mitään muuta kuin 98-bensaa kyseiseen laitteeseen. No kävipä niin että loppui bensa, ja työmaa sillä mallilla ettei hän viitsinyt lähteä oikeaa bensaa ostamaan kyliltä. Soitto minulle, että sattuisiko olemaan sitä kasivitosta. Sanoin että sattuisihan sitä 20 litraa olemaan, hintaan 20 €. Kaadoimma tankkiin ja työt jatkui.
Kyseisessä agrikaatissa on ollut aina ominaisuus, että pitää olla rikastin hieman päällä aina. Nyt sitä rikastinta piti laittaa hieman isommalle. Ainoa havaittava muutos oli, että ennen häiritsevä pakokaasun katku oli poissa.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
.
Viimeksi muokannut dart -66, 30.3.2017 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
.
Viimeksi muokannut dart -66, 30.3.2017 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
.
Viimeksi muokannut dart -66, 30.3.2017 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Hyväthän ne on ja ei siitä paikalaan tehdystä mittauksesta voi mitään päätellä mita todellisessa ajo tilanteessa tapahtuu!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Niva testini E85:llä lopetin toistaiseksi kun näyttäisi siltä, että tämä -07 yksilöni toimii hienosti 50/50 seoksella mutta jos menee viinapuoli jäykemmäksi niin alkaa herjailla liian laihasta seoksesta. Ei jaksanut enää laskea ja kikkailla kahden pumpun kanssa. Täytynee jostain hommata joku sopiva E85-konversiokitti huijaamaan ECU:a.
Hankkikos kukaan niitä Bioadaptereita Ukrainasta (bioadapter.com) ? Joskus keväällä tuonne lakkasi Paypal maksut toimimasta enkä sitten purkkia tilannut, nyt näyttäisi taas PayPal olevan tarjolla. Joskus alkukesästä näin jotain kuvia tällaisesta Bioadapterista avattuna ja työn jälki näytti niin kauhealta, että itsekkin tein parempaa jälkeä kolvilla kuuden vanhana... alkoi vain jänskättää että kannattaako sittenkään tuota bioadapteria hankkia.
Hankkikos kukaan niitä Bioadaptereita Ukrainasta (bioadapter.com) ? Joskus keväällä tuonne lakkasi Paypal maksut toimimasta enkä sitten purkkia tilannut, nyt näyttäisi taas PayPal olevan tarjolla. Joskus alkukesästä näin jotain kuvia tällaisesta Bioadapterista avattuna ja työn jälki näytti niin kauhealta, että itsekkin tein parempaa jälkeä kolvilla kuuden vanhana... alkoi vain jänskättää että kannattaako sittenkään tuota bioadapteria hankkia.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
En ole nähnyt kuin myyntikuvat tuosta, eli tuleeko tämä Ukrainan boksi kolvattuna vai jääkö harrastelu itselle?
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993