Lada oli eilisillan minulla ajossa, se tuli Mesen MikkeK:lta Kannuksesta ja jatkoi Melitoksen, Malmin ja Mazzan ohjastamana yöksi Ouluun.
Kerrotaanpas tässä rehellisiä mielipiteitä Ladasta, mersumiehen koeajamana.
- Virtalukko oudossa paikassa, mutta tottumiskysymys.
- Valokatkaisin omaperäisessä paikassa. Kun sain Ladan käyntiin kokeiltuani kaikkia seitsemää avainta molemminpäin virtalukkoon en löytänyt valokatkaisijaa mistään muutamaan minuuttiin.
- Valot oikein hyvät sitten kun ne viimein saa päälle.
- Vaihdekeppi yllättävän napakka mutta vaatii määrätietoista käsittelyä.
- Kaasu ja kytkin hieman jäykät, jarrupoljin säikäyttää ensikokeilulla; pitävätkö nämä ?

Pitävät.
- Hyvä ajoasento löytyy 197 cm pitkälle korstolle helposti.
- Penkki on OK
- Mittarivalot liian himmeät (liekö jossain säätö) mutta mittarit selkeät.
- Jousitus yllättää odotukset.

Tämähän on hyvä.

Mitä isompi kuoppa ja kovempi vauhti sen parempi.
- Ei kolise eikä pauku.
- Ajo-ominaisuudet matkanteossa hyvät, liukkaalla tiellä NR09:eillä ohjaus hakee hieman. Auraus pikkuisen pielessä vai ominaisuus ?
- Moottorin ominaisuudet paremmat kuin odotin. Vääntöäkin on jonkin verran.
- Vaihteistosta jäi sellainen kuva että ykkönen saisi olla pitempi, kakkonen ja kolmonen lyhyempiä ?
- Viitosvaihteella 2500 kierrosta tuntuu 80 vauhdilta (nopeusmittari rikki)
- Kantikas kori aiheuttaa suhinaa jota on häiritsevästi.
- Mersumiehen olo on kotoinen - perä huutaa 80-90 vauhdissa kaasua löysätessä
Tankkaan auton Haapaveden ABC:llä, lukollisen tankinkorkin kanssa pidän samat sulkeiset kuin virtalukonkin. Sama toistuu kotona kun yritän katsoa peräkonttiin. Sairas systeemi.

Kyllä yhden avaimen pitää käydä auton joka lukkoon ja kumminpäin vaan.
Kuudenkymmenen kilometrin matkalla maantiellä ja kierrellessäni Ladalla Ylivieskan ja Haapaveden keskustaa totun autoon ja sen ominaisuuksiin niin että tuntuu haikealta luovuttaa se eteenpäin.
Ei millään pahalla, mutta nämä takavetoiset Ladat ovat autoja, Samaraa ja varsinkaan näitä uudempia 110:ejä en pidä yhtään minään.