Mese.fi -foorumin ensimmäinen Lada-Viesti!

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Lada-HVM

Viesti Kirjoittaja Lada-HVM »

Lada-Jussi kirjoitti:tossa koeajoraportissahan oli asiantuntemusta enemmän kuin moni Ladistikaan tietää, meinaan mitä tulee varusteluihin ja termeihin sekä tyyppikoodeihin.
Eerola on ässä näissä hommissa. Mies paneutuu siihen mitä tekee. 8)
Lada-HVM

Viesti Kirjoittaja Lada-HVM »

Kas vain, tämäkin foorumi toimii taas, hieno homma.

Ladamme on nyt Oulussa, missä sille on luvassa erikois-ohjelmaa. Käykäähän kurkkimassa Mesellä. :wink:
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

jaahas tää on näin kuuluisa juttu 8) hieno homma!!!

lada rules!
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
dealer

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lada oli eilisillan minulla ajossa, se tuli Mesen MikkeK:lta Kannuksesta ja jatkoi Melitoksen, Malmin ja Mazzan ohjastamana yöksi Ouluun.

Kerrotaanpas tässä rehellisiä mielipiteitä Ladasta, mersumiehen koeajamana.

- Virtalukko oudossa paikassa, mutta tottumiskysymys.
- Valokatkaisin omaperäisessä paikassa. Kun sain Ladan käyntiin kokeiltuani kaikkia seitsemää avainta molemminpäin virtalukkoon en löytänyt valokatkaisijaa mistään muutamaan minuuttiin. :lol:
- Valot oikein hyvät sitten kun ne viimein saa päälle. 8)
- Vaihdekeppi yllättävän napakka mutta vaatii määrätietoista käsittelyä.
- Kaasu ja kytkin hieman jäykät, jarrupoljin säikäyttää ensikokeilulla; pitävätkö nämä ? :shock: Pitävät. :idea:
- Hyvä ajoasento löytyy 197 cm pitkälle korstolle helposti.
- Penkki on OK
- Mittarivalot liian himmeät (liekö jossain säätö) mutta mittarit selkeät.
- Jousitus yllättää odotukset. :shock: Tämähän on hyvä. :shock: Mitä isompi kuoppa ja kovempi vauhti sen parempi. :mrgreen:
- Ei kolise eikä pauku.
- Ajo-ominaisuudet matkanteossa hyvät, liukkaalla tiellä NR09:eillä ohjaus hakee hieman. Auraus pikkuisen pielessä vai ominaisuus ?
- Moottorin ominaisuudet paremmat kuin odotin. Vääntöäkin on jonkin verran.
- Vaihteistosta jäi sellainen kuva että ykkönen saisi olla pitempi, kakkonen ja kolmonen lyhyempiä ?
- Viitosvaihteella 2500 kierrosta tuntuu 80 vauhdilta (nopeusmittari rikki)
- Kantikas kori aiheuttaa suhinaa jota on häiritsevästi.
- Mersumiehen olo on kotoinen - perä huutaa 80-90 vauhdissa kaasua löysätessä :lol:

Tankkaan auton Haapaveden ABC:llä, lukollisen tankinkorkin kanssa pidän samat sulkeiset kuin virtalukonkin. Sama toistuu kotona kun yritän katsoa peräkonttiin. Sairas systeemi. :evil: Kyllä yhden avaimen pitää käydä auton joka lukkoon ja kumminpäin vaan. :idea:

Kuudenkymmenen kilometrin matkalla maantiellä ja kierrellessäni Ladalla Ylivieskan ja Haapaveden keskustaa totun autoon ja sen ominaisuuksiin niin että tuntuu haikealta luovuttaa se eteenpäin.

Ei millään pahalla, mutta nämä takavetoiset Ladat ovat autoja, Samaraa ja varsinkaan näitä uudempia 110:ejä en pidä yhtään minään.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

dealer kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta nämä takavetoiset Ladat ovat autoja, Samaraa ja varsinkaan näitä uudempia 110:ejä en pidä yhtään minään.
Mutta jos ei ole mitään kokemustakaan etuveto-Ladoista kannattaa niistä olla silloin kokonaan hiljaa. :evil: :wink:
Täällä on tätä vastakkain asettelua tarpeeksi jo omastakin takaa. 8)

Itsellä on ollut yli 10v. Samara jokapäiväisenä käyttöautona ja olen siihen enemmän kuin tyytyväinen. :!:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

dealer kirjoitti:Lada oli eilisillan minulla ajossa, se tuli Mesen MikkeK:lta Kannuksesta ja jatkoi Melitoksen, Malmin ja Mazzan ohjastamana yöksi Ouluun.

Kerrotaanpas tässä rehellisiä mielipiteitä Ladasta, mersumiehen koeajamana.
Ootte vaan tottuneet liian hyvään kyytiin :D No vitsi vitsi. Kaikki jotka on mun ladoilla kylmiltään ajaneet, ovat yllättyneet - hyvin positiivisesti. Eihän se toki ole yhtä helposti omaksuttava auto kuin tusinakorollat...johan niillä ajaminenkin on liian helppoa.

Onko Ladassa muka Hakkis nollaysit? Pitoa täytyy siis olla vähintään yhtä paljon kuin legendaarisessa mustamakkarassa :shock: Menee iso osa ajo-omituisuuksista hukkaan sellasten korppujen kanssa leikkiessä...

Ja niistä avaimista, johan sitä nyt tylsistyisi yhteen avaimeen :wink:
Viimeksi muokannut Jokari, 16.11.2006 9:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
dealer

Viesti Kirjoittaja dealer »

samarai kirjoitti:Mutta jos ei ole mitään kokemustakaan etuveto-Ladoista kannattaa niistä olla silloin kokonaan hiljaa.
Täällä on tätä vastakkain asettelua tarpeeksi jo omastakin takaa.
Itsellä on ollut yli 10v. Samara jokapäiväisenä käyttöautona ja olen siihen enemmän kuin tyytyväinen.
Kokemusta on kyllä, olen tehnyt automekaanikon hommia noin 20 vuotta ja usein on Samaraa huollettu / korjattu.
Muutama noita uudempiakin käy korjaamolla sillointällöin.
Vaan en tarkoittanut etteikö joku voisi olla tyytyväinen Samaraan ja uskon kyllä että Samara täyttää tarpeesi hyvin. :D
Kommenttinihan oli vain yhden ihmisen mielipide, ei mikään totuus. :wink:
Jokari kirjoitti:Onko Ladassa muka Hakkis nollaysit? ...
Ja niistä avaimista, johan sitä nyt tylsistyisi yhteen avaimeen
Ladassa oli nollaysit, nyt alla on uudet Hankookit kiitos sponsoreiden. 8)
Avaimista ... noniinno, jännitystä elämään. :D
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

dealer kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Onko Ladassa muka Hakkis nollaysit? ...
Ja niistä avaimista, johan sitä nyt tylsistyisi yhteen avaimeen
Ladassa oli nollaysit, nyt alla on uudet Hankookit kiitos sponsoreiden. 8)
Avaimista ... noniinno, jännitystä elämään. :D
Ei ole Lada ainoa, jossa on kolmen avaimen systeemi. Esim. tuossa buikisa on sama homma, oviin yksi, virtalukkoon yksi ja tankin korkkiin yksi. Eivät myöskään käy lukkoihin kuin toisinpäin. Avaimet onneksi ovat päällisin puolin erinäköisiä, eli yhdesti oikeat löydetyään tietää kyllä mikä mihinkin sopii.
Silti olen sitä mieltä, että yhden avaimen systeemi ois parempi :wink:

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

dealer kirjoitti:
Kokemusta on kyllä, olen tehnyt automekaanikon hommia noin 20 vuotta ja usein on Samaraa huollettu / korjattu.
Muutama noita uudempiakin käy korjaamolla sillointällöin.
Vaan en tarkoittanut etteikö joku voisi olla tyytyväinen Samaraan ja uskon kyllä että Samara täyttää tarpeesi hyvin. :D
Kommenttinihan oli vain yhden ihmisen mielipide, ei mikään totuus. :wink:
No näitä "etuveto-Lada - ei ole oikea Lada kommentteja" täällä on kyllä totuttu ennenkin lukemaan kyllästymiseen saakka - ja jonkunhan niihin on puututtava- vaikkei sitten "oikea Lada-mies" olisikaan. :wink:

No itse en ainakaan ensimmäiseksi veisi etuveto-Ladaa tollaiseen korjaamoon, jossa on valmiiksi huolto/korjauksista jo tollainen "perusasenne" niitä kohtaan. Ihmetyttää vaan minkälaisista töistä se on voinut tulla - ei niissä nyt mitään ihmeempiä pitäisi olla :roll: Takapotkuako pidät nyt sitten autona pelkästäänkö vain ton koeajon perusteella..Ei morjens -sanovat Tampesterissakin :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

,_,/ukka kirjoitti:
Ei ole Lada ainoa, jossa on kolmen avaimen systeemi. Esim. tuossa buikisa on sama homma, oviin yksi, virtalukkoon yksi ja tankin korkkiin yksi.

,_,/ukka
"3:n avaimen" Volgan koeajo :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
dealer

Viesti Kirjoittaja dealer »

No itse en ainakaan ensimmäiseksi veisi etuveto-Ladaa tollaiseen korjaamoon, jossa on valmiiksi huolto/korjauksista jo tollainen "perusasenne" niitä kohtaan. Ihmetyttää vaan minkälaisista töistä se on voinut tulla - ei niissä nyt mitään ihmeempiä pitäisi olla Takapotkuako pidät nyt sitten autona pelkästäänkö vain ton koeajon perusteella..Ei morjens -sanovat Tampesterissakin
samarai, vaikken minä viitsisi ajaa Samaralla metriäkään vapaa-aikanani se ei vaikuta mitenkään työhöni - esitin asiani epäselvästi.
Eihän Samaran huoltamisessa tai korjaamisessa mitään ikävää ole, eikä Samara lie sen heikompi auto kuin nuo uudehkot Mersut, aina niistä mannelaveteista joku paikka on hajalla. :D

Jos auto olisi hyvä etuvetoisena, luojamme olisi luonut meidät kävelemään käsillään. :wink:

Vaan palataan asiaan eikä aloiteta isompaa kiistelyä. :idea:

Lada on Oulussa, eilen se keräsi jääradalla rahaa sydänlapsille.

Päivän Kalevassa oli hyvä juttu, verkosta se löytyy tästä.
dealer

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ainiin, kävihän Lada penkissäkin. 8)
Teholappujen kertomaa:

Teho pyöriltä 39,2kW
Laskettu moottoriteho 55,8kW
Nämä nopeudella 134km/h ja kierroksilla 5080rpm

Vääntö 116,5Nm nopeudella 109km/h ja 4130rpm

Iso kiitos penkityksestä Oulun Autosäätö Seppo Prokkolalle !
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Eikö löylyä löytynyt 5600 pinnasta enempää, vai eikö vedetty sinne saakka...sen takia ne kolme konia taitaa olla kateissa :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kostaja

Viesti Kirjoittaja Kostaja »

Taisinpa eilen vilaukselta nähdä tämän kyseisen ladan. Joskus 21.00 jälkeen poliisitalon kohdilla, jos olis sit sama lada ees. Harmi vaan ku katosi samantien niin ei ehtinyt juttusille ja tarkastelemaan pirssiä lähemmin.
dealer

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kostaja kirjoitti:Harmi vaan ku katosi samantien niin ei ehtinyt juttusille ja tarkastelemaan pirssiä lähemmin.
Ladan puhelinnumero on 040-8538913 , kyseinen luuri siis matkaa Ladan mukana koko reissun ajan. :!:

Huomisaamuna Lada jatkaa Muhokselle ja lauantaiaamuna kohti Torniota ja uusia seikkailuja. 8)
Vastaa Viestiin