Sivu 6/29

Lähetetty: 28.4.2005 22:41
Kirjoittaja seppä
Tutkin yhtä nivaa niin että sen jouset saattaisivat käydä tohon takatuuppari ladaan suoraan.. onkos kukaan koskaan kokeillut..
Eihän ne autoa madaltais mut ainakii alustaa jäykentäis...

Jouset

Lähetetty: 6.5.2005 15:13
Kirjoittaja rotsi4
Jos katkomaton vakio jousi joustaa vaikka 10 cm kun siihen kohdistuu 200kg isku. Kun lyhennetty jousi taas joustaisi vaikka 8cm.
Mutta jos vakio jousi pohjaa vaikka 500kg iskusta niin eikö lyhennetty jousi pohjaa jo pienemmästä iskusta?

Tammer-diesel myy samaraan madallussarjoja, iskareitten kanssa hintaa tulee viidensadan euron kieppeillä.
Pitäisi varmaan hommata koska samara keinuu kuin laiva.
En ole vaan ikinä ajanut madallettua samaraa..missähän voisi testata millainen siitä tulee?
Jos jossain autoliikkeessä olisi madallettu samara niin kävisin ajamassa.

Lähetetty: 6.5.2005 15:15
Kirjoittaja Team perseauki racing
seppä kirjoitti:Tutkin yhtä nivaa niin että sen jouset saattaisivat käydä tohon takatuuppari ladaan suoraan.. onkos kukaan koskaan kokeillut..
Eihän ne autoa madaltais mut ainakii alustaa jäykentäis...
vois olla ihan kokeilun arvonen idea. täytyy jostain hommata nivan jouset ja kokeilla

Re: Madallus

Lähetetty: 21.5.2008 20:16
Kirjoittaja Susipoika
Nostetaanpas ikäloppua aihetta vähän.

Minä kävin tänään romikselta ostamassa 240 volvon takaiskarit, taispa olla diisselin. Ja ne 123d mersun takajouset. Otin jousista 1.5kierrosta pois ja laitoin paikalleen. Sen verran tippu että auto ei enää ollenkaan "keuli" vaan pohjalinja on tasassa mutta kun kaaria kattoo niin eessä mahtuis vaikka kottaraisen pesä kaaren väliin mutta takana on "huulella". Kuvakin on jos joku tahtoo.

Eteen ostin 900 saabin takajouset (ne ilmeisesti käy?) lyhennän niitä mutu tuntumalla jonkun verran kunhan näen sen alkuperäisen jousen. Pitää tällä viikolla vielä askarrella ne sinne. Otan kuvan siitäki sitten vielä. 8)

Re: Madallus

Lähetetty: 21.5.2008 20:22
Kirjoittaja Teemu Kankaanpää
Susipoika kirjoitti:Kuvakin on jos joku tahtoo.
Annappa tulla kuvaa vaan.

Re: Madallus

Lähetetty: 21.5.2008 20:26
Kirjoittaja jaasu
en nyt jaksa luke kok otopiccia,mutta saako takapotkuun tehasvalmisteita madallusjousia? jos saa ni mistä vois kysellä?

Re: Madallus

Lähetetty: 21.5.2008 21:09
Kirjoittaja Susipoika
Teemu Kankaanpää kirjoitti:
Susipoika kirjoitti:Kuvakin on jos joku tahtoo.
Annappa tulla kuvaa vaan.
Tässäpä linkit kuviin. HUOMATKAA ETTÄ VASTA TAKANA ON!! edessä on kuvissa vakio iskari+jousi.

http://s155.photobucket.com/albums/s293 ... a_sivu.jpg
http://s155.photobucket.com/albums/s293 ... iskari.jpg

ja perä on jäykkä! :o 80 profiilin renkaat joustaa enemmän ku tuo perä :)

Re: Madallus

Lähetetty: 22.5.2008 9:26
Kirjoittaja ladaracing pori
Susipoika kirjoitti:
Teemu Kankaanpää kirjoitti:
Susipoika kirjoitti:Kuvakin on jos joku tahtoo.
Annappa tulla kuvaa vaan.
Tässäpä linkit kuviin. HUOMATKAA ETTÄ VASTA TAKANA ON!! edessä on kuvissa vakio iskari+jousi.

http://s155.photobucket.com/albums/s293 ... a_sivu.jpg
http://s155.photobucket.com/albums/s293 ... iskari.jpg

ja perä on jäykkä! :o 80 profiilin renkaat joustaa enemmän ku tuo perä :)
Tosihyvä AJETTAVA VARMASTI,VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ...Pistäpä vielä suorat putket jousien tilalle niin kyllä tulee jäykkä.
P.s. älä poraa täällä kun auto on ojassa katollaan,katso peiliin mistä löytyy syy

Re: Madallus

Lähetetty: 22.5.2008 11:45
Kirjoittaja Susipoika
ladaracing pori kirjoitti:Tosihyvä AJETTAVA VARMASTI,VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ...Pistäpä vielä suorat putket jousien tilalle niin kyllä tulee jäykkä.
P.s. älä poraa täällä kun auto on ojassa katollaan,katso peiliin mistä löytyy syy

Siis mitä vit? :? :(

öö? :shock:

Ehkäpä haenkin tuolla että perä olisi mahollisimman jämäkkä eikai muuten aslfaltilla mutkaan tulo kunnon kyydillä ole kivaa kun tuntuu että enemmän saa keskittyä kahvasta kiinni pitämiseen kun istumiseen kun auto meinaa kaatua. Ja kuten sanoin nii keulassa ei vielä ole jäykistystä -> nythän se ei ole parhaimmillaan kun perä ei anna periksi ja keula niiaa älyttömästi.

ja kyllä, nostaa sisäkurvin puolesta takasta kun etupää vetelä. Se pannaan aisohin keulan jämäkkyydellä ja tuplavakaajalla edessä. Ja väitän että parempi on tuolla reseptillä ajaa ihan varmasti kun tuolla vakio alustalla mikä tuntuu kun istuis kiikun päällä.

Noitten jousien hinta kun ei tunnu hipovan pilviä vaan tuntuu saavan pois kanto hinnoin niin miksipä niitä ei kokeilisi sitä mukaa toisenlaisia kun tuntuu että ei olekkaan ihan niin hyvä kun tahtoo. Työntömitan kanssa vaan romikselle niin löytyy vaihtoehtoja.

Tavotteena onki rauhallinen käyttäytyminen kun sitä viedään liipissä asfaltilla.

Ja tuo on vielä pehmeä jos vertaa oikeisiin säädettäviin alustoihin.

ps. tuskin tulen itkemään sinulle siitä kun on katollaan 8)

Ja nyt kuitenki puhutaan kakkos autosta jota laitetaan kieliposkessa pikkurahalla. Ja niitä varmasti hyviä bilsteinejä kun ei varmasti sillä rahalla saa, mikäli semmoset saisi niin varmasti alla olisivat jo!

Re: Madallus

Lähetetty: 22.5.2008 12:56
Kirjoittaja Jokari
Kyllähän toi perä asvaltilla toimii, mut ei tuo rallitouhuissa oikein pelitä, kun ei ole pitoa.
Mut Ladan tapauksessa kannattaa kyllä keskittyä enemmän vetelään etupäähän, kuin tehdä perästä kivireki.
Vetelän keulan kyllä huomaa, mut löysempi takapää ei juuri tunnu.

Ja sit seuraavaksi kuskin penkki vaihtoon jos jotain hyötyä meinaa alustasta saada :lol: Ja 80-sarjan renkailla ei paljoa kanttailla...

Ittellä uudet kaasuiskarit vanhojen jousien kanssa sekä tuplavakaaja edessä ja olen varsin tyytyväinen. Varsinkin toi tuplavakaaja on aivan ehdoton. Toki renkaat on myös 195/55/15 joten kyllä se mutkaan taittuu "hieman" paremmin kuin vakiolada.
Bilsteinit toki aina paremmat mut toisaalta en kyllä kaipaa siviiliin mitään pompottavaa ja kivikovaa alustaa...

Re: Madallus

Lähetetty: 22.5.2008 13:10
Kirjoittaja Susipoika
jep. Hiekallahan se liitää. Eteen kerkesin ostaa ne 900 saapin jouset, kokeilen niitä vähän lyhennettynä kunhan saan hommattua nuo uudet etuiskarit. Noista alkuperäisistä taitaa nuo mehut olla jo pihalla.

Re: Madallus

Lähetetty: 22.5.2008 15:35
Kirjoittaja ladaracing pori
Kannattaisiko kysellä sellaiselta joka ajaa assulla ladalla kilpaa tuosta alustan teosta???
On se hienoa kun nostaa takapyörää,tuntuu että voimaa on niin perke#eesti.
Se mikä toimii etuvetoisessa ei toimi takatuupparissa.
Kumma juttu muuten kun sain ihan vakio larban nostamaan eturengasta mutkassa?!?
Niin siinä olikin rallimiehen ajatusmaailmalla tehty assu alusta.

Mutta jokainen taapertaa meistä tyyliillään.

Re: Madallus

Lähetetty: 22.5.2008 15:42
Kirjoittaja Susipoika
ladaracing pori kirjoitti: ...On se hienoa kun nostaa takapyörää,tuntuu että voimaa on niin perke#eesti.
Se mikä toimii etuvetoisessa ei toimi takatuupparissa...
Mistäs kohasta mun tekstiä sait mielikuvan että se on hienoa kun takanen nousee? Minusta se on aika vi*tumaista.

Sanoin että nostaa takasta koska etupää on vakio osistaan johtuen vetelä ja taisinpa siihen samaan mainita että tuo tullaan korjaamaan -> tuplavakaaja eteen sekä iskareiden/jousien vaihto.

Ja voimasta tuskin voidaan kovin kovaan ääneen huudella minun ladan kohdalla.

Onpas aika tyrmäävä vastaan otto tällekkin foorumille. :?

Re: Madallus

Lähetetty: 22.5.2008 15:57
Kirjoittaja Teemu Kankaanpää
Susipoika kirjoitti: Onpas aika tyrmäävä vastaan otto tällekkin foorumille. :?
Jokainen on saanut omanlaisen vastaanoton, itsekin koin vähän aikaa samaa.

Re: Madallus

Lähetetty: 22.5.2008 19:13
Kirjoittaja ladaracing pori
Jokainen tyylillään...