Sivu 6/13
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 3.1.2009 21:03
Kirjoittaja 1500i
Se johtuu varmaan säästä samarakin oli eilen jämäkkä ajaa kun päivän seisoi kylmässä ja ilman lämmitystä ajoon

. On kyllä jo tälläisella ilmalla (-17) jo tapana pitää lämmössä jos pystyy.
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 5.1.2009 1:24
Kirjoittaja Susipoika
Voi "#¤&&!!

toiset sakot ladalla 3viikon sisällä

Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 5.1.2009 12:43
Kirjoittaja START
se on niin pirun nopee, menee hetkessä ylinopeuden puolelle.
omassa on havaittavissa tuo nopeus/voima kun tahtoo vielä 100km/h vauhissa karata nelosella sutimaan, vai voiko syynä olla suomen talvinen tien pinta ja aidot barum renkaat

Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 5.1.2009 13:45
Kirjoittaja jaasu
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 5.1.2009 14:23
Kirjoittaja 1500i
Voi johtua myös siitä että niitä pyörii ainakin keskustassa aika tinkaan olihan siitä näkyvyyteen panostamisesta lehdessäkin.Vai tuliko sakot keskustan ulkopuolella? Ei sillä kyllähän ne ladalla saa sielläkin

.
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 6.1.2009 22:07
Kirjoittaja Susipoika
Keskustassa ne tuli ja samasta syystä molemmat.. Liipissä mentiin

Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 7.1.2009 21:51
Kirjoittaja Susipoika
Onko kellään kokemusta tuommoisesta weber adl 38/38 vaiheittain aukeavilla kurkuilla olevasta kaasarista ladassa? Onko suurta eroa esim dgv 32/36? ADL kurkut 24 ja 29mm. DGV kurkut 26 ja 27mm.
Tai Weber 38/38 DGMS. Jotain luin että passaisi "vain" V-koneisiin? faktaa vai fiktioa?

Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 7.1.2009 23:57
Kirjoittaja THI-900
Susipoika kirjoitti:Tai Weber 38/38 DGMS
Meikällä odottaa tommonen UUSI hyllyssä ens kesää ja 1700 mjyllyä. Pitäis vääntää alhaalta paremmin kuin vaiheittain aukeavalla kakkokurkulla varustettu kaasari. Kulutus kuulemma kyllä hieman lisääntyy ja huipputeho ei juuri kasva. Laita googleen haku ja kato mitä jenkit sanoo tosta. Sieltä löytyy paljo juttua.
Nykyisessä 1200:sessa on vastaavalla periatteella toimiva kaasari, ei hajuakaan mikä se on, mutta alavääntö on pikkulohkoksi melko muikea. Kulutus on ollu kaikkea välilä 7-11l/100km.
EDIT: En myy...
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 8.1.2009 10:10
Kirjoittaja Susipoika
THI-900 kirjoitti:Susipoika kirjoitti:Tai Weber 38/38 DGMS
Meikällä odottaa tommonen UUSI hyllyssä ens kesää ja 1700 mjyllyä. Pitäis vääntää alhaalta paremmin kuin vaiheittain aukeavalla kakkokurkulla varustettu kaasari. Kulutus kuulemma kyllä hieman lisääntyy ja huipputeho ei juuri kasva. Laita googleen haku ja kato mitä jenkit sanoo tosta. Sieltä löytyy paljo juttua.
Nykyisessä 1200:sessa on vastaavalla periatteella toimiva kaasari, ei hajuakaan mikä se on, mutta alavääntö on pikkulohkoksi melko muikea. Kulutus on ollu kaikkea välilä 7-11l/100km.
EDIT: En myy...
Mutta eikös tuolla kaasarilla käy nyt niin kun pikkuvauhista lyöt lämän tiskiin ja molemmat kurkut aukee samanaikasesti nii kone menee polvilleen hetkeks ennen ku alkaa tapahtua?
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 8.1.2009 10:33
Kirjoittaja START
kai sen jotenki saa pelaan, mutta noinhan se yleensä menee jos sitä ei säädä/modifioi ollenkaan
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 8.1.2009 10:35
Kirjoittaja THI-900
Susipoika kirjoitti:Mutta eikös tuolla kaasarilla käy nyt niin kun pikkuvauhista lyöt lämän tiskiin ja molemmat kurkut aukee samanaikasesti nii kone menee polvilleen hetkeks ennen ku alkaa tapahtua?
Kaasari ku kaasari, jos se ei oo säädetty niin näinhän siinä käy.
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 8.1.2009 13:33
Kirjoittaja START
niin kyllähän tuplissakin aukee läpät samaan aikaan ja ovat vielä isommat, säätö asiahan se lähinnä on.
ja vivustollakin pytyy pelaamaan
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 8.1.2009 20:32
Kirjoittaja Susipoika
ookei.. Mietin tässä nyt että mikä ois paras ratkasu tuolle pensapuolelle sen uuden kannen+nokan kanssa. Jättääkö ihan tuon nykysen adf 34/34(0€) vai siirtyä pykälän isompaan 38/38(n.350€) vaiko pystytupla DRLA 36(n.200€) vakio imusarjan päälle vai se kallein ja tehokkain ratkasu eli tuplien imusarja ja 40 tuplat(n.400€->).
Tehokkain vaihtoehto näistä on varmasti nuo 40 tuplat mutta mutta hintaakin alkaa tulemaan erimalliin siinävaiheessa

Ja jääkö tuo nykynen 34adf sitten vähän pienehköksi jo ja vähän turha muutos tuo 38/38. Ja saako tuommosta yhtä pysty tuplaa vakioimusarjan kanssa säädettyä toimivaks alhaalta ylös? Ja onko tuommonen noinkin pieni pystytupla 36 sitten sen hyödyllisempi kuin tuo 34adf?
AATTAKEE!!
Säätö hommaan en ite sotkeudu vaan vien penkkiin säädettäväks. Penkittäjältä löytyy weber/dellorto tuplien säätöosat.
Edit: Nii ja Pitääkö noille 40 tuplille sitten jo vaihtaa sähköinen polttoainepumppu ja hommata paineen säädin?

Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 11.1.2009 11:44
Kirjoittaja Susipoika
Nyt on sitten tilattu välilaippa imusarjan ja dellorto DRLA:n väliin plus ite dellorto ja uusi marteliuksen peltipakosarja. Nyt sitten ootellaan vaan että nokka tulee hiomosta pois.
ps. Ulkona ++20 astetta lämmintä

Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 11.1.2009 13:30
Kirjoittaja 1500i
Katohan jos tuollaisia lämpöjä näyttää että onko jossain lähellä isompia tulia tai ikkuna auki vieressä

Ei täällä ainakaan ole kuin vajaa aste lämmintä ulkona
