21083 1500i '00 "Kuiskari" Poistui Santaloukon Ladafarmilta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: 21083 1500i '00 "Kuiskari"

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Tuo deaktivointi "helpottaa" ajoa/ajoon lähtöä huomattavasti jos vierastaa noiden pampuloiden käyttöä. Muutenkin ei tarvitse tarttailla parkista lähtiessä muistellen menikö aika umpeen vai miksi ei lähde?

Itellä v*tuilee nuo jarrut ne kyllä on tehokkaat,mutta vielä kun uskaltaisi käyttää kun takaset ottaa ennen etusia prkl :evil: . Tuntuu kun oisi "kirinyt" pikku hiljaa kesän aikaan aiemmin teki silloin tällöin nyt on ihan yleistä.
Turha ehdotella sitä reilua polkimen polkemista (paineenrajoittimen herkistelyä) kyllä sitä on poljettu ihan v*tutukseen asti :evil:. Tuota kun menee säätämään niin säätö muuttuu jo löysäys vaiheessa ja kohta ei ole jarruja taas kun etusissa. Sitten toisin päin kun muuttaa niin ollaan lähtö tilanteessa takaset ottaa ennen etusia voi prkl oravan pyörä on valmis... Onneksi ei ole pakollista ajoa kun oon lomalla mutta vielä kun oisi kiinnostusta tuohon :roll:
Tuota diodi hommaa aattelin itsekin ei nuo valot ja virrat ole mitkään tehokkaat tuossa. Vajaa 11.8V tuli polttimoille saa sitä ihmetellä jos ei tunnu oikein tehokkailta. Kävin mittaamassa varaosa samarasta päälle 12V tuli polttimon kantaan ja auto seisoo joutilaana taivas alla. Sen valoja nyt on kyllä turha verrata tuohon uudemman valoihin sehän päihittää lyhyvillään uudemman pitkät :lol:.
Pitää koittaa innostua noihin jarruihin viimeistään viikonlopun aikaan seiskoot tallissa "häpeemässä" liikkuu sitten muilla kulkuneuvoilla tai on pihassa.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: 21083 1500i '00 "Kuiskari"

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Tietysti jos joku konsti noihin jarruihin oisi niin saa ehdottaa,mutta osia on kokeiltu vaihtaa eikä muuttunut. Ainut mikä vaikuttaa on tuo paineerajoittimen "säätö" ja siinä tahto tulla tuo oravanpyörä ilmiö näkihän tuon vuosi sitten katastukseen ...
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: 21083 1500i '00 "Kuiskari"

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Olisiko säätöventtiili jumettumassa. Kokeile jarruttaa voimakkaasti peruutuksessa, silloin venttiili joutuu suuremman puristusvoiman kohteeksi ja aika usein rupeaa toimimaan. Tämä pakilla jarruttelu operaatio pitäisi kaikkien Ladailijoiden tehdä silloin tällöin, niin pysyisi säätömutikka toiminta kunnossa.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: 21083 1500i '00 "Kuiskari"

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

THI-900 kirjoitti:Ajonesto deaktivoitu onnistuneesti. Joskaan hommassa oli niin monta perättäin tehtävää vaihetta, että vasta neljännellä kerralla onnistui...
Jos sinun pitäisi nyt neuvoa ummikolle lyhyesti miten homma onnistuisi ensimmäisellä kerralla, niin miten neuvoisit?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 21083 1500i '00 "Kuiskari"

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Ulkomuistista:

1. virta päälle
2. punainen pampula nappulan luo
3. virta pois ==> tulee sekunnin äänimerkki ja valo vilahtaa
4. punainen pampula pois
5. valo alkaa vilkkua 10Hz:n taajuudella
6. punainen pampula nappulan luo
7. 10 sekunnin sisään virta päälle
8. 2 sekunin päästä virta pois
9. valo syttyy ja tulee äänimerkki
10. punainen pampula pois
11. valmis
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 21083 1500i '00 "Kuiskari"

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

seuraava vikakoodi E-1-1514 eli joutokäynnin säätömoottori, katkos virtapiirissä. Ja se miten tämä ilmeni käytännössä oli se, että auto sammahti käydessään tyhjäkäyntiä kaupan pihassa. Nollasin koodin ja eipä se ilmestynyt uudelleen.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 21083 1500i '00 "Kuiskari"

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Uusi jännitesäädin tuli, mutta se ei tuonut heti toivottua latausjännitteen kasvua. Kokeiltiin sitten laittaa uuden säätimen rinnalle kaksi diodia ja jännite nousi 14,5-14,8 volttiin. Eli vika siis oli vanhassa säätimessä, kun se ei diodeillakaan varustettuna alannut lataamaan paremmin. Nyt sitten katsellaan onko akku kaput vai ei.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: 21083 1500i '00 "Kuiskari"

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Olisiko säätöventtiili jumettumassa. Kokeile jarruttaa voimakkaasti peruutuksessa, silloin venttiili joutuu suuremman puristusvoiman kohteeksi ja aika usein rupeaa toimimaan. Tämä pakilla jarruttelu operaatio pitäisi kaikkien Ladailijoiden tehdä silloin tällöin, niin pysyisi säätömutikka toiminta kunnossa.
Terve!

Pakilla jarruttelu ei auta yhdysheiluriakselistoisisissa autoissa (kaikki etuveto-Ladat) yhtään mitään. Pakilla jarrutuksessa nimittäin takajousitus nousee, ei painu, joten venttiili toimii aivan päinvastoin kuin Ukki kertoo.

Säätöventtiilin herkistys tapahtuu parhaiten ajamalla vasen takapyörä korokkeen päälle, minkä jälkeen jarrupoljinta pumpataan tukevasti muutaman kerran.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: 21083 1500i '00 "Kuiskari"

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Aina oppii uutta. Silloin kun hankin elannon perheelle ja itselleni ei etuveto Ladoja muistaakseni ollut, ainakaan Kainuussa. 1981 Helmikuun alussa menin jo omaan yritykseen, sanan täydessä merkityksessä töihin. Muistelen niiden tulleen markkinoille aika lähellä tuota ajankohtaa. Kaikki mitä tulee tietoja etuvetoisista Lada merkkisistä autoista on minulle uutta. Kuten olette varmaankin panneet merkille en intä etuvetoisista. Oma HB 110 8v 03 oli ihan outo tapaus josta tiesin vain yleisasiat. Hatturasian oloaikana on se tullut jonkunverran tutuksi, mutta enempi on vielä tuntemattomuutta.
Olen pyrkinyt antamaan kaiken sen tiedon ja kokemuksen joka minulla on. Se ei ole omaani, vaan muilta opittua ja monia asioita, jopa auton valmistajille ja maahantuojille outoja juttuja on ratkennut vanhempien asentajien kertomuksien perusteella. On siinä omaakin päättelyä. Mutta paljon on mennyt sellaistakin tietoa ja taitoa mullan alle, jolla olisi käyttöä tänäkin päivänä. Yleensä makuasiat pidän enempi sen esittäjälle todellisempana totuutena kuin ns. totuudet joita kyllä vakuutetaan tosiasiana.
Joten ei salailla tietoja ja taitoja vaan annetaan sanan kiertää.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: 21083 1500i '00 "Kuiskari"

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Jarrujen suhteen ei ole tapahtunut mitään kummempaa(en ole säätänyt tai mitään muutakaan). Jarrutin taaksepäin ajaessa joitain kertoja liekö vaikuttanut mihinkään vai ei :? Uskaltaa tuolla kuitenkin liikenteeseen kun etuset ottaa ensin ja vissiin molemmat takaset ainakin toinen.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: 21083 1500i '00 "Kuiskari"

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Ukki kirjoitti: Olen pyrkinyt antamaan kaiken sen tiedon ja kokemuksen joka minulla on. Se ei ole omaani, vaan muilta opittua ja monia asioita, jopa auton valmistajille ja maahantuojille outoja juttuja on ratkennut vanhempien asentajien kertomuksien perusteella. On siinä omaakin päättelyä. Mutta paljon on mennyt sellaistakin tietoa ja taitoa mullan alle, jolla olisi käyttöä tänäkin päivänä. Yleensä makuasiat pidän enempi sen esittäjälle todellisempana totuutena kuin ns. totuudet joita kyllä vakuutetaan tosiasiana.
Joten ei salailla tietoja ja taitoja vaan annetaan sanan kiertää.
Terve!

Juuri näin on oikein. Kyllä herrat heegelit ja marksit taisivat olla oikeassa, kun arvelivat kehityksen kehittyvän teesien ja antiteesien dialektiikalla!

Harrastetaan mekin sitä.

Se itse jarruasia lienee tuttu, jos on joskus ajanut keinuhaarukkaetujousituksellista moottoripyörää (esim. vanhemmat BMW:t ja MZ:at), niissä etupää nousee, kun käyttää etujarrua. Outo kokemus teleskooppihaarukkaan tottuneelle.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 21083 1500i '00 "Kuiskari"

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Ei tule kesää vaan tulee talvi. Prkle. CE ei ole palanut kertaakaan, mutta kummasti vaan taas sai Vaasan reissulla (60km eestaas) ottaa kolme kertaa akkukaapelin irti ennenkuin matka jatkui. Homman nimi on siis se että moottori vain sammuu ja sitten ei tarttaamalla saa enää käyntiin. Ja tämä tapahtuu aina tyhjäkäynnillä, kertaakaan ei vika ole yllättänyt vauhdisssa. Parit vikaakooditkin oli pukannu, mutta niitä en oo vielä katsonut.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 21083 1500i '00 "Kuiskari"

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

No vikakoodit oli perus 1602 ei jännitekatkos (akku käytetty irti) ja sitten ajonestolta ei signaalia en muista numeroa. Mahtaisko se BK16 kummitella?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 21083 1500i '00 "Kuiskari"

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Faija otti noin viikko sitten bk16 diagnostiikkajohdon irti ja nyt on pelittänyt niinkuin ajatus. Sitä ennen ei kauppareissua (3,5km eestaas) päässyt ilman ongelmia. :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 21083 1500i '00 "Kuiskari"

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Eli ovatkos nuo bk -vekottimet sitten vähän niin ja näin näissä Samaroissa? Itsellä kun ei ole kokemusta kun ei ole sellaista laitosta laivastossa, johon tuon voisi työkätä. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin