VAZ-21099 - 1995 - Jussin tuunaama Samara Sedan 1,5i -95
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-21099 - 1995 - Jussin tuunaama Samara Sedan 1,5i -95
Eipä löytynyt lämpötila-anturin johdoista katkosta ainakaan tuolta 15-20 cm väliltä, vikakoodi on ja pysyy.
Oikea takajarru oli oikein kunnolla jumissa, kauan sai pelata sen kanssa, että lopulta sain rummun auki. Sylinteri oli ihan jumissa, herkistelin sitä vähän ja nyt kyllä männät liikkuvat käsivoimin. Putsailin kaikki osat jarrujenpuhdistusaineella, mutta edelleen kengät jäävät niin lähelle rumpua, ettei sitä ilman väkivaltaa saa menemään paikoilleen. En oikein ymmärrä, missä tässä mekanismissa on säätö, kuitenkin pitäisi automaattisesti säätyä, Talbotista on kampamallinen automaattisäätö tullut hyvin tutuksi, mutta Samarasta en vastaavaa löytänyt. En siis saanut säädettyä kenkiä kauemmaksi, joten tuli nyt koottua niin, että vanne on suoraan kiinni pyörännavassa ja rumpu irrallaan. Pitää ihmetellä vielä lisää, kun saan uuden jarrusylinterin, se joka tapauksessa on vaihtokunnossa. Samaran korjausoppaastahan tämä asia selviää, paneudun seuraavaksi siihen.
Samalla tuli todettua, että pyöränlaakeri on entinen, pitää aivan uskomatonta jurinaa ihan käsinkin pyöritellessä, mitenhän Jussi on tällaisella viitsinyt ajaa? Tai sitten laakeri on ottanut jotenkin pitkästä seisonnasta itseensä. Väljää siinä kyllä ei ihme kyllä pahemmin tunnu.
Huomasin myös, että tankkausputken klemmariliitoksesta tiputtaa jotain nestettä, en tutkinut tarkemmin - voi bensan lisäksi olla jarrunestettä, jos yläpuolella kulkeva jarruputki vuotaa. Tämä voisi olla loogisempi selitys, koska auto on seissyt pihassa jo pari vuotta, ja näytti siltä, että vuoto oli vasta nyt alkanut (kun jarrujakin on jonkun verran poljettu), torin jarrujen ihmettelyn aikana vuoto lakkasi.
Löysinpä myös samalla pari paikkaa, missä Jussin käyttämä hitsari on mennyt siitä, mistä aita on matalin ja jäänyt täppiä laittamatta ja paikka irvistää. Harrastettavaa tässä autossa olisi yllin kyllin, ei iältään ja harvinaisuudeltaan ole järkevin mahdollinen kohde, mutta jos tämän kunnostuksessa pääsee vähemmälle kuin ilmastoinnin siirrossa toiseen autoon, niin katsellaan vielä.
Oikea takajarru oli oikein kunnolla jumissa, kauan sai pelata sen kanssa, että lopulta sain rummun auki. Sylinteri oli ihan jumissa, herkistelin sitä vähän ja nyt kyllä männät liikkuvat käsivoimin. Putsailin kaikki osat jarrujenpuhdistusaineella, mutta edelleen kengät jäävät niin lähelle rumpua, ettei sitä ilman väkivaltaa saa menemään paikoilleen. En oikein ymmärrä, missä tässä mekanismissa on säätö, kuitenkin pitäisi automaattisesti säätyä, Talbotista on kampamallinen automaattisäätö tullut hyvin tutuksi, mutta Samarasta en vastaavaa löytänyt. En siis saanut säädettyä kenkiä kauemmaksi, joten tuli nyt koottua niin, että vanne on suoraan kiinni pyörännavassa ja rumpu irrallaan. Pitää ihmetellä vielä lisää, kun saan uuden jarrusylinterin, se joka tapauksessa on vaihtokunnossa. Samaran korjausoppaastahan tämä asia selviää, paneudun seuraavaksi siihen.
Samalla tuli todettua, että pyöränlaakeri on entinen, pitää aivan uskomatonta jurinaa ihan käsinkin pyöritellessä, mitenhän Jussi on tällaisella viitsinyt ajaa? Tai sitten laakeri on ottanut jotenkin pitkästä seisonnasta itseensä. Väljää siinä kyllä ei ihme kyllä pahemmin tunnu.
Huomasin myös, että tankkausputken klemmariliitoksesta tiputtaa jotain nestettä, en tutkinut tarkemmin - voi bensan lisäksi olla jarrunestettä, jos yläpuolella kulkeva jarruputki vuotaa. Tämä voisi olla loogisempi selitys, koska auto on seissyt pihassa jo pari vuotta, ja näytti siltä, että vuoto oli vasta nyt alkanut (kun jarrujakin on jonkun verran poljettu), torin jarrujen ihmettelyn aikana vuoto lakkasi.
Löysinpä myös samalla pari paikkaa, missä Jussin käyttämä hitsari on mennyt siitä, mistä aita on matalin ja jäänyt täppiä laittamatta ja paikka irvistää. Harrastettavaa tässä autossa olisi yllin kyllin, ei iältään ja harvinaisuudeltaan ole järkevin mahdollinen kohde, mutta jos tämän kunnostuksessa pääsee vähemmälle kuin ilmastoinnin siirrossa toiseen autoon, niin katsellaan vielä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21099 - 1995 - Jussin tuunaama Samara Sedan 1,5i -95
Tuli mieleen käsijarruvaijerin säätö, miten tiukalla se on- eli jos sitä löysyttämällä saisi kenkiä hieman sisäänpäin?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VAZ-21099 - 1995 - Jussin tuunaama Samara Sedan 1,5i -95
Itse asiassa tuli mieleen itsellekin, mutta sillä ei ole asiaan merkitystä... Eli tilanne ei muutu miksikään, vaikka jättäisi koko käsijarruvaijerin irti.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21099 - 1995 - Jussin tuunaama Samara Sedan 1,5i -95
Moi,
Jumissa kun on, niin ei voi mitään. Kokeile vielä kaksin käsin painaa niitä kenkiä, tai vaikka jollain puristimella sisäänpäin. Joskus itsellä Se on auttanut jotta saa rummun paikallensa.
Jumissa kun on, niin ei voi mitään. Kokeile vielä kaksin käsin painaa niitä kenkiä, tai vaikka jollain puristimella sisäänpäin. Joskus itsellä Se on auttanut jotta saa rummun paikallensa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: VAZ-21099 - 1995 - Jussin tuunaama Samara Sedan 1,5i -95
Pohditaanpa vielä auton historiaa tässä lisäksi, Jussi täydentelee varmaan, kun tätä seuraavan kerran lukee.
Jussi osti tämän "papan helmen" Jaalasta juuri katsastettuna 2006, ilmeisesti Kuusankoskella auton uutena ostaneen papapan sukulainen auton myi. Tässä vaiheessa kuvan perusteella oli paikoillaan matala kojelauta. 2010 loppuvuodesta Jussi poisti sedanin liikennekäytöstä, ja tällöin varmaankin on sitten jäänyt lopullisesti pois ajosta, kun hitsausoperaation jälkeen ei ole enää käynyt.
Jossain vaiheessa Jussin vaihtanut penkin Eurosamaran mallisiksi, korkea kojelauta lienee tullut ilmastointilaitteen kanssa samanaikaisesti. Ja onpahan tässä konekin vaihdettu: konerikon seurauksena Jussi vaihtoi tähän 2111:sestä peräisin olevan koneen, mutta siirsi siihen GM:n ruiskun.
Auto on uutena ruostesuojattu ja käsittelyjä on uusittukin useampaan kertaan. Ei kuitenkaan varmaan enää Jussin aikana, koska tuota hitsattavaa on ilmaantunut. Lommot autoon lienevät tulleet seisonnan aikana, kun viereen on siirretty farmilla muita autoja ja olisiko tätäkin sitten vedetty paikasta toiseen.
Papan helmenä oloajoista auto on muuttunut melko surkeaan asuun, mutta yksi suunnitelma olisi seuraava: haen Jussilta ehtiessäni mustan kolaroidun Eurosamaran ja vaihdan siitä tähän sedaniin sopivat ehjinä säilyneet ovet ja konepellin, Euro on väriltään myös musta ja uskoisin maalipinnan olevan palon parempi kuin tässä sedanissa. Lisäksi varmaankin voisi vaihtaa vielä oviverhoilutkin. Tällä operaatiolla saadaan jo siisteyttä nostettua toiselle tasolle... Mutta jäähän sitä vielä kuitenkin vähän paklattavaa ja maalattavaa silti. En sitä mene vannomaan, loppuuko taas aika ja motivaatio kesken, mutta aina sitä voi suunnitella.
Semmoinen harmittava seikka tuosta kojelaudan ja mittariston vaihdosta on seurannut, että tieto autolla ajetuista kilometreistä on hukkunut. Silloin Jussin ostaessa oli 130 000 km kieppeillä, mutta nyt ei varmaan määrää tiedä enää kukaan... Saatikka sitten tuon vaihtomoottorin kilometrejä.
Jussi osti tämän "papan helmen" Jaalasta juuri katsastettuna 2006, ilmeisesti Kuusankoskella auton uutena ostaneen papapan sukulainen auton myi. Tässä vaiheessa kuvan perusteella oli paikoillaan matala kojelauta. 2010 loppuvuodesta Jussi poisti sedanin liikennekäytöstä, ja tällöin varmaankin on sitten jäänyt lopullisesti pois ajosta, kun hitsausoperaation jälkeen ei ole enää käynyt.
Jossain vaiheessa Jussin vaihtanut penkin Eurosamaran mallisiksi, korkea kojelauta lienee tullut ilmastointilaitteen kanssa samanaikaisesti. Ja onpahan tässä konekin vaihdettu: konerikon seurauksena Jussi vaihtoi tähän 2111:sestä peräisin olevan koneen, mutta siirsi siihen GM:n ruiskun.
Auto on uutena ruostesuojattu ja käsittelyjä on uusittukin useampaan kertaan. Ei kuitenkaan varmaan enää Jussin aikana, koska tuota hitsattavaa on ilmaantunut. Lommot autoon lienevät tulleet seisonnan aikana, kun viereen on siirretty farmilla muita autoja ja olisiko tätäkin sitten vedetty paikasta toiseen.
Papan helmenä oloajoista auto on muuttunut melko surkeaan asuun, mutta yksi suunnitelma olisi seuraava: haen Jussilta ehtiessäni mustan kolaroidun Eurosamaran ja vaihdan siitä tähän sedaniin sopivat ehjinä säilyneet ovet ja konepellin, Euro on väriltään myös musta ja uskoisin maalipinnan olevan palon parempi kuin tässä sedanissa. Lisäksi varmaankin voisi vaihtaa vielä oviverhoilutkin. Tällä operaatiolla saadaan jo siisteyttä nostettua toiselle tasolle... Mutta jäähän sitä vielä kuitenkin vähän paklattavaa ja maalattavaa silti. En sitä mene vannomaan, loppuuko taas aika ja motivaatio kesken, mutta aina sitä voi suunnitella.
Semmoinen harmittava seikka tuosta kojelaudan ja mittariston vaihdosta on seurannut, että tieto autolla ajetuista kilometreistä on hukkunut. Silloin Jussin ostaessa oli 130 000 km kieppeillä, mutta nyt ei varmaan määrää tiedä enää kukaan... Saatikka sitten tuon vaihtomoottorin kilometrejä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21099 - 1995 - Jussin tuunaama Samara Sedan 1,5i -95
Jarrusylinterin sisällä männissä on eräänlaiset jousirenkaat jotka purevat sylinterin sisäpintaan, estäen mäntien täysin vapaan liikkeen. Ne ovat hieman löysät, eli sylinteri pääsee liikkumaan kevyesti vain hieman takaisinpäin. Mitään säätöä ei näissä ole, eikä tarvitsekaan olla. Säädön saa löysättyä koputtelemalla männät sisään esim massavasaralla, josta ne palautuvat jarrua poljettaessa takaisin oikeaan säätöönsä.JohnDoe kirjoitti:En oikein ymmärrä, missä tässä mekanismissa on säätö, kuitenkin pitäisi automaattisesti säätyä, Talbotista on kampamallinen automaattisäätö tullut hyvin tutuksi, mutta Samarasta en vastaavaa löytänyt. En siis saanut säädettyä kenkiä kauemmaksi, joten tuli nyt koottua niin, että vanne on suoraan kiinni pyörännavassa ja rumpu irrallaan.
Oliko rumpuun kulunut minkälainen pykälä? Siihen reunaan kannattaa vanhassa rummussa hioa pieni viiste, niin että pykälä lähtee pois.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21099 - 1995 - Jussin tuunaama Samara Sedan 1,5i -95
Rummussa ei ole minkäänlaista pykälää kulunut (onneksi, jos olisi, niin sitten ei olisi varmaan saanutkaan auki ilman hihnojen vaurioiutumista). Itse asiassa vasaralla koputtelin noita mäntiä sisään, kun sain ensin ne liikkumaan kiertämällä... Efekti on sellainen, että kun toista mäntää lyö sisäänpäin, tulee toinen saman verran ulospäin, tällä tavoin siis liikkuvat herkistelyn jälkeen kyllä. Tietysti voisi vielä kokeilla, että käyttää kahta vasaraa ja lyö molemmilta puolilta yhtaikaa sisäänpäin... Mutta kyllä olen asennoitunut niin, että tuo sylinteri on vaihtokunnossa. Eurosamarassahan aikanaan täytyi kanssa vaihtaa, kun ei herkistelylläkään lähtenyt toimimaan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21099 - 1995 - Jussin tuunaama Samara Sedan 1,5i -95
Ja löysin Jussin kokemuksia tästä autosta arkistoista: eli näemmä Eurosamaran penkit tässä on ollut jo Jussin ostaessa, mutta Jussi on vaihtanut nuo rumat violetit oviverhoilut varaosa-autostaan tähän, kun ei tykännyt harmaista oviverhoiluista.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21099 - 1995 - Jussin tuunaama Samara Sedan 1,5i -95
Ei kuulosta ihan terveeltä automaattisäätö, tuntuisi että liikkuu liian herkästi tai jotain muuta mätää. Yleensä kun toista mäntää koputtaa sisään, toinen pysyy kiltisti paikallaan, sen verran jäykkä tuo automaattisäädön mekanismi. Ota papukaijapihdit ja purista männät yhteen noin kokeeksi.
Nuo sylinterit ei paljon mitään maksa ja yleensä saa vaihdettuakin ilman putken rikkoutumista kun kiertää sylinterin irti ja pitäen putken paikallaan. Ei kannata hirveästi vanhojen kanssa tapella. Samalla jarrunesteet vaihtoon, niin paineensäädinkin tykkää.
Nuo sylinterit ei paljon mitään maksa ja yleensä saa vaihdettuakin ilman putken rikkoutumista kun kiertää sylinterin irti ja pitäen putken paikallaan. Ei kannata hirveästi vanhojen kanssa tapella. Samalla jarrunesteet vaihtoon, niin paineensäädinkin tykkää.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21099 - 1995 - Jussin tuunaama Samara Sedan 1,5i -95
Lahden Motonetissä näyttäisi olevan hyllyssä kokonaista 3 kpl 8,90 euron kappalehintaan Samaran jarrusylintereitä, eli ei paha hinta tosiaan. Jospa kävisi köyhtymässä parin sylinterin hinnan verran tuolla samalla, kun ajelen tänään Päijät-Hämeen kokoontumisajoissa. Näkyy olevan nimittäin näin sunnuntaisinkin auki jopa klo 17 asti.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21099 - 1995 - Jussin tuunaama Samara Sedan 1,5i -95
Asensin aitasta hakemani kuskinpenkin paikoilleen ja vähän sitä putsailin. Ei tullut vielä kuin parilla pultilla kiinni, mutta parempi nyt autoa liikutella, kun on penkki. Selkänojan kallistuksen säädinpyörä oli tuosta varaosapenkistä rikottu, mutta vaihdoin autossa kiinniolleesta ehjän tilalle. Samoin irroitin lattiassa kiinni olleet turvavyön lukot, kun Eurosamarast apuretuissa penkeissä ne on itsessään ja lähtivät helpommin irti lattiasta kuin Euron penkeistä. Ei viitsi tuplalukkoja pitää sekoittamassa ja toisiinsa kiinni kahnaamassa.
Käyntiin lähtee nyt harvinaisen hyvin, lämpötilatunnistimen liitin oli ihan ruosteessa, vähän sitä putsailin, mutta ei vikakoodiin vaikuta. Motonetin sivuilta en ainakaan uutta lämpötilatunnistinta löytänyt, pitäisiköhän kysyä sitten Mansemotorsilta? Vai saisikohan jostain varaosaliikkeestä edullisesti... Oliko tässä GM-ruiskussa eri tunnistin kuin Boschilaisessa ja käykö jonkun muunkin merkin kuin Ladan tunnistin?
Käyntiin lähtee nyt harvinaisen hyvin, lämpötilatunnistimen liitin oli ihan ruosteessa, vähän sitä putsailin, mutta ei vikakoodiin vaikuta. Motonetin sivuilta en ainakaan uutta lämpötilatunnistinta löytänyt, pitäisiköhän kysyä sitten Mansemotorsilta? Vai saisikohan jostain varaosaliikkeestä edullisesti... Oliko tässä GM-ruiskussa eri tunnistin kuin Boschilaisessa ja käykö jonkun muunkin merkin kuin Ladan tunnistin?
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21099 - 1995 - Jussin tuunaama Samara Sedan 1,5i -95
Moi,
Itsekin ostin hyllyyn varalle Mansemotorsista. Sama anturi käy kun uudemmissa Samaroissa. Eiköhän Kalinassakin ole sama anturi.
Itsekin ostin hyllyyn varalle Mansemotorsista. Sama anturi käy kun uudemmissa Samaroissa. Eiköhän Kalinassakin ole sama anturi.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: VAZ-21099 - 1995 - Jussin tuunaama Samara Sedan 1,5i -95
Varmasti löytyy myös motonetistä, mutta eivät itsekään tiedä sitä:JohnDoe kirjoitti:Motonetin sivuilta en ainakaan uutta lämpötilatunnistinta löytänyt, pitäisiköhän kysyä sitten Mansemotorsilta?
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 97#p282590
Jos yleismittari käden ulottuvilla, niin mittaa se vanha anturi, saat ainakin varmuuden:
http://translate.google.com/translate?h ... &sandbox=1
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21099 - 1995 - Jussin tuunaama Samara Sedan 1,5i -95
Kyllä, tosiaan noita olisi ollut Lahden motonetissä kotisivujen mukaan 2 kpl hyllyssä... No, ohitse meni tällä kertaa, nyt olen jo kotosalla ja Motonetkin meni kiinni jo tunteja sitten. Täytyy vielä mittailla tuota vanhaa tunnistinta ja kysellä, jos vaikka Mansemotorsilta saisi vähän halvemmalla kuin 19,90 tuon tunnistimen. Muitakin osia olen sieltä joka tapauksessa viikolla hakemassa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21099 - 1995 - Jussin tuunaama Samara Sedan 1,5i -95
Kaikkea se Jussi on vuosien saatossa ehtinytkin tuunata: näemmä pakoputki ollut poikki jo aiemmin, ja vaihdettu varaosa-autosta, kytkinremonttia tehty ja sitten vihdettu koko vaihteistokin... Mittaristoja taitaa olla sitten kolmas tai jopa neljäs menossa. Mitähän muuta tässä vielä paljastaa noita arkistokokemuksia lukiessa. Varmaan siellä tulee vastaan tuo koneenvaihtokin ja syy, miksi alkuperäinen kone rikkoutui (Jussi sen kertoikin autoa ostaessani, mutta olen unohtanut).
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT