Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Kyllähän varsinkin käytettyjen kauppa on monesti varsinaista huijausta puolin jos toisin, eikä se myyjän saama vaihdokki ole se viattomin kapistus.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Näin varmasti on. Kuluttaja ostajana saa myös lainsuojaa mahdollisen huijauksen varalle, mutta mikä suojelee autoliikettä, jos ei nyt aivan suoranaisesta petoksesta ole kysymys? Menee yrityksen luottotappioihin (jää myytäessä rahat saamatta) ja silloin voitaisiin ajatella, että on sama kuin olisi varastettu liikkeestä omaisuutta.
e. Se tuli mieleen, kun telkkarista on tullut sarjaa "Huijareiden kaupunki", missä näytetään erilaisia turistien huijauksia maailman suurkaupungeissa ja myöhemmin pyritään haastattelemaan näitä huijauksen tehneitä huijareita miten huijaus tapahtuu ja kuinka "kala houkutellaan pyydykseen".
Niin Bangkokissa kun kysyttiin koruliikkeen huijarikauppiaalta, että miksi se huijaa niin suuria summia kerralla yhdeltä asiakkaalta, niin se vastasi, että "koska sama asiakas ei enää palaa"
ts.. Silloin tulee huijarinkin takoa rautaa kun se on kuumaa.
e. Se tuli mieleen, kun telkkarista on tullut sarjaa "Huijareiden kaupunki", missä näytetään erilaisia turistien huijauksia maailman suurkaupungeissa ja myöhemmin pyritään haastattelemaan näitä huijauksen tehneitä huijareita miten huijaus tapahtuu ja kuinka "kala houkutellaan pyydykseen".
Niin Bangkokissa kun kysyttiin koruliikkeen huijarikauppiaalta, että miksi se huijaa niin suuria summia kerralla yhdeltä asiakkaalta, niin se vastasi, että "koska sama asiakas ei enää palaa"

ts.. Silloin tulee huijarinkin takoa rautaa kun se on kuumaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Ei oo ensimmäinen kerta ku Saksalaiset kaasuttaa ihmisiä 

MINI Cooper S Caprio -06
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15
Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15
Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Natsit kuitenkin suorittivat toimensa rajoitetusti hallitsemallaan maaperällä ja pelkästään ihmisiin kohdistuen. Tässä on kyseessä maailmanlaajuinen ja myös eläinkuntaan kohdistuva tapaus, jossa "Tũvista" normaali toimintaan kytkettyään moottori yskii noxejaan niin paljon ympäristöönsä, että hyvä ettei linnutkin putoa puusta ja taivaalta.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/adacn-m ... x-rajat-vw
Kuinka kauan tällainen voi jatkua?!?
Kaikki tuntuvat huijaavan - autonvalmistajat ja testauslaitokset, eihän tähänkään tietenkään voi enää luottaa pitääkö nuo paikkaansa?
Mutta Trafi kehtaa vielä kuitenkin ilmoittaa, että ajoneuvovero maksetaan kokonaispainon perusteella jos valmistajan CO2 tietoja ei ole..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lada ilmoittaa Grantalle ja Kalinalle CO2 päästöiksi 150g/km, mikä ei täytä esim. Suomen romutuspalkkiorajaa.
Luulen, että siinä ollaan aika lähellä totuudenmukaisesta valmistajan ilmoituksesta päästöistä.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/adacn-m ... x-rajat-vw
Kuinka kauan tällainen voi jatkua?!?
Kaikki tuntuvat huijaavan - autonvalmistajat ja testauslaitokset, eihän tähänkään tietenkään voi enää luottaa pitääkö nuo paikkaansa?
Mutta Trafi kehtaa vielä kuitenkin ilmoittaa, että ajoneuvovero maksetaan kokonaispainon perusteella jos valmistajan CO2 tietoja ei ole..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lada ilmoittaa Grantalle ja Kalinalle CO2 päästöiksi 150g/km, mikä ei täytä esim. Suomen romutuspalkkiorajaa.
Luulen, että siinä ollaan aika lähellä totuudenmukaisesta valmistajan ilmoituksesta päästöistä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Ei näy....kele
Oli aivan pakko laittaa.
Oli aivan pakko laittaa.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Meinasitko Tulppu sen mustaa savua tupruttavan veturin kuvan ladata? *
Suomen nykyinen autoverotus näkyy pohjautuvan valheelle. Käyköhän tässä vielä samalla lailla kun 70-luvun hulluina vuosina rakennusalalla jolloin purettiin paremmin tehtyjä rakennuksia mitä tehtiin tilalle, että kun tämä mätäpaise joskus puhkeaa, niin huomataankin että ne romutettavat autot saastuttivat tosiasiassa vähemmän kuin nämä nykyisin myytävät?
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1443677450464.html
* e. siis näitä tarkoitin



Suomen nykyinen autoverotus näkyy pohjautuvan valheelle. Käyköhän tässä vielä samalla lailla kun 70-luvun hulluina vuosina rakennusalalla jolloin purettiin paremmin tehtyjä rakennuksia mitä tehtiin tilalle, että kun tämä mätäpaise joskus puhkeaa, niin huomataankin että ne romutettavat autot saastuttivat tosiasiassa vähemmän kuin nämä nykyisin myytävät?
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1443677450464.html
* e. siis näitä tarkoitin



Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Tämän pakoputkeen puhaltajan.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Ennemmin se kyllä imee kuin puhaltaa? Ja näkyy olevan kylläkin Alfa Romeo.t tulppu kirjoitti:Tämän pakoputkeen puhaltajan.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähinnä tilanne...merkillä väliä ei..tikusta taas asiaa.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
? No ilmeisesti ei näkynyt?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
En ole eres yrittänyt katsoa merkkiä. Minua vaan huvitti miten saa valkuaisesta nopeasti mustiksen.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Diesel-/polttoöljy on tarkoitettu työkoneisiin, ei henkilöautoihin.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
? 

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Kaivelin Transitin viimeisen katsastuksessa mitatun päästöarvon - se k-arvo on 0,11. Mielestäni se on hyvä päästöarvo, silti Tmafia lähetti n. 500e:n ajoneuvoverolapun, koska puuttuu valmistajan ilmoitus CO2:sta.

Eikö tuosta k-arvosta pysty päättelemään mitään CO2 päästöistä? Ja miksi sitä sitten ylipäätänsä mitataan jos sillä ei ole dieselin "oikeiden päästöjen" kanssa mitään tekemistä?
Kyseessä vm. -89 Transit n. 380tkm ajettu. Olisi kiva tietää, mikä tuo k-arvo on nykyisissä dieseleissä vai mitataanko sitä enää ollenkaan uudemmista dieseleistä? Ja mitä niistä katsastuksessa mitataan päästöissä?

Eikö tuosta k-arvosta pysty päättelemään mitään CO2 päästöistä? Ja miksi sitä sitten ylipäätänsä mitataan jos sillä ei ole dieselin "oikeiden päästöjen" kanssa mitään tekemistä?
Kyseessä vm. -89 Transit n. 380tkm ajettu. Olisi kiva tietää, mikä tuo k-arvo on nykyisissä dieseleissä vai mitataanko sitä enää ollenkaan uudemmista dieseleistä? Ja mitä niistä katsastuksessa mitataan päästöissä?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»