Sivu 54/80
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 15.10.2015 22:23
Kirjoittaja toktornivako
Sitä "kumisuikaletta" on saatavana ihan valmistakin tuohon tarkoitukseen!
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 15.10.2015 23:06
Kirjoittaja t tulppu
On. mutta jos haluaa itse toteuttaa..... Meillä 89ssä oli sellaiset osto lärpäkkeet sellaiset mitä vieläkin on saatavana....
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 15.10.2015 23:09
Kirjoittaja Mara
Ne ET-hirviövanteet on yleensä 8 ja 10 tuumaa leveitä, että onnea vaan Nivaan ja vanteisiin sopivien renkaiden etsintään..
SJ Suzukin vanteita suosittelisin kuitenkin ensisijaisesti. Sopiva offsetti ja 15" halkaisija helpottaa järkevien renkaiden löytämistä paljon.
235/75R15 mahtaa olla jo aika maksimaalinen koko Nivaan ilman erikoisempia toimenpiteitä, jos mahtuu edes sekään.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 16.10.2015 11:01
Kirjoittaja tsikul
Jarkko_I kirjoitti:Nii no nyt pitäis saada tietoo et minkä kokoset sopii maksimissaan, levikkeitä en kyl rupee laittamaa. Ei oikei alkuperäsillä sisärenkaallisilla tee yhtää mitään enää tänä päivänä
No mittaamallahan tuo selviää.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 16.10.2015 13:14
Kirjoittaja Jarkko_I
tsikul kirjoitti:
No mittaamallahan tuo selviää.
No niinhän se selviää, jos oisib mitannu nii en ois kyselly täällä. Ja kun täällä kummiskin on porukkaa joka tietää näistä niin parempi kysyä
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 16.10.2015 18:01
Kirjoittaja pressa
vaikkapa hakua käyttämällä löytyy vanhojakin nivan rengas asioita:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... lit=suzuki ja uudempiakin löytyy.
ja sitten paljon niva-asiaa sisältävä topikki;
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... lit=suzuki
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 8.11.2015 19:10
Kirjoittaja Rh-
Onko 21213 koneen, eli 1700 padan kannenpultit uudelleen käytettävät?
Viisi noista on alimittaisia ja muissa venymää/toleranssia 0.6-1mm.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 8.11.2015 19:28
Kirjoittaja Jarkko_I
Rh- kirjoitti:Onko 21213 koneen, eli 1700 padan kannenpultit uudelleen käytettävät?
Viisi noista on alimittaisia ja muissa venymää/toleranssia 0.6-1mm.
Jos ne on sillä pienellä kannalla (oisko ollu 12mm?) nii silloin ne on venyvät
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 9.11.2015 21:19
Kirjoittaja Rh-
Silläpä juuri.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 20.12.2015 10:57
Kirjoittaja j.o.n.i.
Mitenkäs Nivan omistajilla on auto katsastettu, kun konttorilla on käytössä vajaavetosille tarkotettu jarrutesteri?
Edellisessä katsastuksessa vain kokeilivat ajamalla omasta Nivasta jarrut, eivätkä ajaneet penkkiin. Nyt ajoivat ja tuumasi katsuri, että tuostahan tuon nelivedon saa pois päältä (HIDAS-VAPAA-NOPEA) laittamalla kepin vapaa-asentoon.
Ainakan tuota käyttistä (AWD Volvo) ei saa ajaa tuollaiseen tavalliseen testeriin, siinä toki elektroniikka hoitaa voimanjaon...
En tiedä menettelivätkö oikein, leima toki tuli, ja ainakin vielä auto kunnossa (*kopkop*) mutta onko tuossa särkymisen vaaraa, ja voiko/saako näitä edes tarkastaa ns. tavallisessa jarrutesterissä?
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 20.12.2015 19:12
Kirjoittaja jta
Jos se neliveto on pois kytkettävissä niin eihän tuossa sillon ole ongelmaa. Käyttäytyy kuin normaali takaveto. Isännälläkin tuo pick-up niin ihan normaalisti siinä voi jarrut testata kun ei neliveto ole päällä.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 20.12.2015 20:55
Kirjoittaja Jarkko_I
jta kirjoitti:Jos se neliveto on pois kytkettävissä niin eihän tuossa sillon ole ongelmaa. Käyttäytyy kuin normaali takaveto. Isännälläkin tuo pick-up niin ihan normaalisti siinä voi jarrut testata kun ei neliveto ole päällä.
Mutta eihän Nivassa voi nelivetoa kytkeä pois päältä
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 21.12.2015 7:56
Kirjoittaja j.o.n.i.
Jarkko_I kirjoitti:jta kirjoitti:Jos se neliveto on pois kytkettävissä niin eihän tuossa sillon ole ongelmaa. Käyttäytyy kuin normaali takaveto. Isännälläkin tuo pick-up niin ihan normaalisti siinä voi jarrut testata kun ei neliveto ole päällä.
Mutta eihän Nivassa voi nelivetoa kytkeä pois päältä
No sitähän minäki. Ei ole kuin tuo vapaa-asento, josta samasta vivusta saa normaalin/nopean puolen ja hitaan puolen päälle.
Eli ei saisi viedä normitesteriin, vaikka laittaa vapaalle?!??

Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 7.1.2016 15:30
Kirjoittaja Zavotta
Miten kaksyksnollavitosen ratin irrotusmutteri saadaan esille, repästääkö se kumi siitä päältä veks vai koko keskiö? En uskaltanu alkaa rikkomaan ilman faktoja.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 7.1.2016 17:35
Kirjoittaja MrKz
Nykäset sen keskiosan vaan irti nii saat mutterin näkyvii