Sivu 7/8

Lähetetty: 11.12.2005 22:41
Kirjoittaja ladaracing pori
sunbeam kirjoitti:Tarkoitin ketjukoneella takaveto konetta ja remmikone on täälläpäin samaran kone
Ei kanssa ymmärrä mitä tällä nyt haetaan,miten ketjukone on heikompi tehoinen kuin remmi???
Varmasti saat saman tehon 1300 ketju kuin remmikoneestakin samoilla osilla kasattuna.
Samaran moottorihan on aivan erillainen kuin takatuupparin joten niitä on turha vertailla.
Jos taas verrataan remmikoneen ja ketjukoneen kestävyyttä niin ehdottomasti ketju on parempi vaihtoehto. Enpä tiedä yhtään konetta joka olisi hajonnut siitä syystä että ketju menee poikki toisin kuin remmikoneissa.

Lähetetty: 11.12.2005 23:00
Kirjoittaja Stefa
Tässä ilmeisesti juurikin verrataan remmi- ja ketjukonetta, eli samaran- ja takapotkun konetta. Eli ei jakopäätä, vaan eri koneita.

Lähetetty: 11.12.2005 23:04
Kirjoittaja ladaracing pori
No eihän noita voi verrata keskenään,sama kuin vertais 1,6 fiiatin tc ja 1.6 ladan konetta eroa kuin yöllä ja päivällä.

Lähetetty: 12.12.2005 16:03
Kirjoittaja Team perseauki racing
no eikös samarassa ja perinne versiot oo molemamt kasitappisia.... ei oo tullu tuohon samaran koneeseen kansi remonttia enempää perhdyttyä ... eli mikäs nosissa nyt niin paljon eroaa ?

Lähetetty: 12.12.2005 16:34
Kirjoittaja spede
ladaracing pori kirjoitti:Enpä tiedä yhtään konetta joka olisi hajonnut siitä syystä että ketju menee poikki toisin kuin remmikoneissa.
Mie tiiän yhen tapauksen. Taskutepon nappiksesta katkes ketju :!:
(Tai sitten se hyppäs rattaalta pois...)

Lähetetty: 12.12.2005 17:08
Kirjoittaja vootele
Täälla Virossa tehtiin Estonia-formuloita, jolla oli 1600 lada kone, niiden teholukemat olid kylla isommat, kuin rallikoneissani. Myös kierrokset olivat hieman suuremmat. Kuin kuski erehtyi vaihdella, niin ventiilit olivat heti mäntissa kiinni. Viimeiseissa koneissa olivat noin 175-190 heppa...

Kuvia: http://autosoviet.altervista.org/ENGLIS ... mula.htm#3

Lähetetty: 12.12.2005 19:37
Kirjoittaja Stefa
Jotenkaan en jaksa uskoa takapotkun koneista yli 170hv tehoja (siis 1,6). Tuo kuitenkin vaatii jo todella hyvän kannen jossa venat jotain 41/35, eri penkeissä kyllä saa eri tehoja...

Lähetetty: 12.12.2005 22:41
Kirjoittaja sunbeam
Edellisellä sivulla totesin että , joillakin on ollu huimia tehoja takavetosen koneissa ,eli samaran tehoja .Mulla on semmoinen käsitys etta takapotkusen remmi tai ketjukoneesta on maksimit 170 hv ja samaran pannusta 200 hv , mutta saatanhan olla väärässäkin ,suurin ero taitaa olla kierrosluvussa kun samaran konetta voi pyörittää yli 9000

Lähetetty: 12.12.2005 23:45
Kirjoittaja Stefa
Mikä tuossa samaran padassa on niin paljon parempaa, että siitä saa noin paljon enemmän? Kuulostaa hurjalta.. Minkälaiset palotilat moisessa on, ja kanavat? Jos joku osaisi vähän kuvia laittaa? Ihmetyttää vain kun parhaat mitä olen kuullut 1,6:sta tc:stä on ollut noin 180hv:n tienoilla, ja tuon pitäisi olla aika lailla 8V parhaimmistoa.

Lähetetty: 13.12.2005 12:10
Kirjoittaja mickey-69
Penkkejäkin on monenlaisia.... Pitää paikkansa, mutta mikäs mahdottomuus tuo 170-190hv Ladasta on.... Kannesta aikas pitkälti se "juju" löytyy.... :wink:

Sain muuten tuossa faktaa siitä meidän ralliauton penkityksestä silloin kun se paras veto tehtiin, että tuo kyseinen penkki missä auto käytettiin, oli kalibroitu Harisen penkin mukaan noin kuukautta ennen, joten ei silloin kovin kaukana totuudesta olla...... :shock: Mutta mitäpä näistä sen enempiä... :) :D

Ja mitä Samaraan tulee, niin tuskin siinä nyt mitään niin erityistä eroa on että tuollaisia tehoeroja saadaan..... :shock:

Lähetetty: 13.12.2005 16:34
Kirjoittaja vootele
Samarassa on ruiskutus...

Lähetetty: 13.12.2005 16:35
Kirjoittaja mickey-69
No joo...., mutta ei sillä vielä kuuhun mennä...... :shock: :D :wink:

Lähetetty: 13.12.2005 17:52
Kirjoittaja Stefa
Ruiskunhan voi laittaa mihin vaan, eikä vakioruiskulla kovin pitkälle mennä virihommissa.

Lähetetty: 13.12.2005 20:57
Kirjoittaja Team perseauki racing
vootele kirjoitti:Samarassa on ruiskutus...
ja eipä sitä ole kaikissa malleissa...

ja selventäkää tyhmemmälle mikä samaran jaladan koneesta tekee nyt sitten niin hirveen erilaisen... jos siitä enempi heppoja saa niin eikö kaikiken kanntas istuttaa niitä takapotkun nokalle ?

Lähetetty: 13.12.2005 21:06
Kirjoittaja pressa
rata-ladoissa on usein samarakone istutettu takavedon nokalle
sitä en tiedä miksi enkä mitään muutakaan virittämisestä