
Lada 119
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lada 119
Pieni vuoto letkuliittimissä?! 

Re: Lada 119
Katsastus olisi kohta edessä. Pitäisi vain ehtiä ottaa OBD- ja päästötestit korjaamolla ennen katsastukseen ajoa. Ongelmahan tässä on tuo tyhjäkäynnin vaeltelu välillä, eli pitää mitata päästöt tilanteessa, että tyhjäkäynti on tasaantunut. Ei ole näin talvisäässä ollut intoa tyhjäkäyntimoottoria koettaa putsailla ja toisaalta kyllä käynti yleensä itsekseen hetken päästä tasoittuukin. Muuten en usko katsastuksessa ongelmia tulevan, tietysti voisi lukkojarrutuksia vielä tehdä ja katsoa, että kaikki pyörät varmasti menevät lukkoon ilman puoltamista.
Edit: tietysti vielä se juttu, että pitää varmistua päästötestissä myös, ettei pakoputki vuoda, ku tuo etu- ja takaputken liitos on mallia viritys, samoin se vääränmallinen takapönttö käytössä.
Edit: tietysti vielä se juttu, että pitää varmistua päästötestissä myös, ettei pakoputki vuoda, ku tuo etu- ja takaputken liitos on mallia viritys, samoin se vääränmallinen takapönttö käytössä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Lada 119
itellä ottaa päähän apukuskin puolen etujarru vinkuu melkei koko ajan. oon suhkutellu sinne jarrujen puhdistu aineita mut ei tarvi pitkään ajella ku vinkuminen alkaa. pitää varmaa kevämmällä alkaa tekeen jarruremottia.
Re: Lada 119
Ladan vinkuvat jarrut monesti haviaa kun ostaa tarvike jarrupalat...Itse ostin AD jarrupalat 110 ladaan ja vinkuminen loppui siihen ja ei ollut ensimmainen kerta kun nain olen tehnyt.....Alkuperaiset palat ilmeisesti niin kovat. Mutta takajarruissa alkuperaiset kengat parempia kuin tarvike...Koskee myos takavetomalleja.
Re: Lada 119
kaverin autossa ne alkuperäiset oli ihan kummalliset, ei niistä ollu mihinkään. heitettiin ne siis uoraan poies ja tilla uuet.
Re: Lada 119
Tähän Kalinaani kanssa on vaihdettu italialaisvalmisteiset tarvikejarrupalat, eikä vinkumista esiinny. 112:ssa taas on vielä alkuperäiset venäläiset palat, jotka tosian vinkuvat.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Lada 119
Mites se on onko ollenkaan hinnan väärti tuollainen 117-119 sarjalaiset. Kiinnostais tietää kun olen vain kylmät tyypit ottanut deltalla joskus 07-09 nytkin on nettiautossa 35tuhatta ajettu myynnissä. Ja minusta se näyttää varteen otettavalta autolta. Onko yhtä hyvä maantiellä kuin 110. Eli voi ajella yhdellä kädellä ja ei tarvitse ohjastaa kuin hevosta. Paha kun vaimoni on kyllästynyt venäjällä ollessa venäläisiin vehkeisiin.. Mutta chevy niva kelpaa hyvin...jos tietäisi että merkki keulassa, ratti Ooppelista muu ladaa . vaikka jos punainen kalina myyntiin tulis. Hyvä työ auto varmaan olisi koonsa puolesta..
vastauksista hyvin kiinnostunut voi laittaa vaikka yv.. Niin ei synny remakkaa.
vastauksista hyvin kiinnostunut voi laittaa vaikka yv.. Niin ei synny remakkaa.
Re: Lada 119
Käytettynä Kalina on hintansa arvoinen, jos on hyvin pidetty. Hallintalaitteet eivät ole yhteä herkkätoimiset kuin ns. länsiautoissa, mutta pieneksi autoksi tämä on hyvinkin suuntavakaa. Vaimo tykkää Kalinalla ajella mieluummin kuin 112:lla tai Eurosamaralla. Ainoana miinuksena on tuo sähköisesti tehostettu ohjaus, joka on kyllä huonompi kuin hydraulisesti tehostettu 110-sarjassa, ohjauksesta puuttuu hieman tuntumaa ja ohjausliikkeiden kanssa saa olla tarkkana, rattia tulee helposti käännetty liikaa. Mutta tähän toki tottuu.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Lada 119
Hyvä kiitoksia..minä en ainakaan kaipaa liian herkkiä laitteita..vipuja ym. Ohjaukseen varmaan tottuu se on totta...
Re: Lada 119
Tänään kesärenkaita alle vaihtaessani huomasin, että toinen takaiskunvaimennin oli vuotanut reilusti nesteitä pilalle. Pitänee siis jossain vaiheessa vaihtaa. Talvisäilytyksen aikana Amtel Planet -kesärenkaista yhden pintaan oli ilmestynyt halkeamia. En kuitenkaan nyt raaskisi taas heti ostaa uusia kesärenkaita, joten ajellaan tämä kesä näillä, jos kestävät ja vasta vuoden päästä vaihtoon.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Lada 119
Alustavasti sovittu, että huomenna vaihtuu tämä farmarimalliin. Saa vaihdossa etuna vuotta nuoremman 13 000 km vähemmän ajetun auton, jossa lisäksi uudenakaisempi kone, enemmän tilaa ja ABS-jarrut. Välirahaa joutuu tosin maksamaan turhankin reilusti. Kalina on tähän mennessä palvellut kaiken kaikkiaan hyvin - 19 000 km ajettuna tuli tämä ostettua ja nyt 7 kuukauden jälkeen on mittarissa 32 000 km. Farmarimalli olisi myös sen 19 000 km ajettu. Toki aina saattaa tulla yllätyksiä, eli mitäänhän ei voi pitää varmana ennen kuin myynnissä olevan auton näkee, kuvissa ja ilmoituksen mukaan on siisti, mutta eihän näistä koskaan tiedä. Huoltokirjaa on myös kateissa, myyjäliike selvittelee edelliseltä omistajalta, jos jostain löytyisi. Olisi kuitenkin hyvä tietää, mitkä huollot autoon on tehty ja joutuuko jo vuosien puitteissa tekemään 30 000 km huollon, jos mitään ei tätä ennen ole tehty.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Lada 119
Tuohan 117 näytille päijät-hämeen miittiinJohnDoe kirjoitti:Alustavasti sovittu, että huomenna vaihtuu tämä farmarimalliin. Saa vaihdossa etuna vuotta nuoremman 13 000 km vähemmän ajetun auton, jossa lisäksi uudenakaisempi kone, enemmän tilaa ja ABS-jarrut. Välirahaa joutuu tosin maksamaan turhankin reilusti. Kalina on tähän mennessä palvellut kaiken kaikkiaan hyvin - 19 000 km ajettuna tuli tämä ostettua ja nyt 7 kuukauden jälkeen on mittarissa 32 000 km. Farmarimalli olisi myös sen 19 000 km ajettu. Toki aina saattaa tulla yllätyksiä, eli mitäänhän ei voi pitää varmana ennen kuin myynnissä olevan auton näkee, kuvissa ja ilmoituksen mukaan on siisti, mutta eihän näistä koskaan tiedä. Huoltokirjaa on myös kateissa, myyjäliike selvittelee edelliseltä omistajalta, jos jostain löytyisi. Olisi kuitenkin hyvä tietää, mitkä huollot autoon on tehty ja joutuuko jo vuosien puitteissa tekemään 30 000 km huollon, jos mitään ei tätä ennen ole tehty.

Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada 119
Ja kokemukset jatkuvat hb:n parissa, kun jobbari ei pitänytkään sähköpostilla tehtyä varausta sitovana, vaan joku muu oli äkännyt myös hinta-laatu-suhteeltaan erinomaisen auton ja ostanut sen ennen kuin ehdin paikalle. Tulipa sitten ajeltua kaksi tuntia turhaan ja toiset kaksi on taas edessä, että pääsen kotiin. No, hyvä auto on entinenkin ja farmarista puuttui punainen avain ja huoltokirja. Ensimmäisen puuttuminen on aika katastrofi, koska ilman ei voi koodata uusia avaimia ajonestoon.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Lada 119
Vajaan 300 km:n ajo takana. Pääsipä tällä 8-venttiiliselläkin koneella Kalinalla kulutukseen 6,3 l / 100 km. Delta tuntuu olevan todella hylännyt merkin, oli puhetta tuolla 117:sta myyneessä liikkeessä, että alueen Delta dumppaa heille vaihdossa tulleet Ladat, eivätkä ala niitä itse myymään. Deltalta suoraan on varmaan tuo 117:kin irronnut todella halvalla ja jobbari tehnyt hyvän tilin sitä myydessään.
No, ehdinhän takaiskaritkin jo tähän autoon ostamaan, eli lähipäivänä vaihtuvat alle. Eihän toisessa iskarissa mitään vikaa ole, mutta pitää vaihtaa molemmat kerralla, että ovat täysin samanlaiset molemmilla puolilla. Samalla on luvassa myös öljynvaihto, kun onkin tullut jo yli 13 000 km ajettua nykyisillä.
No, ehdinhän takaiskaritkin jo tähän autoon ostamaan, eli lähipäivänä vaihtuvat alle. Eihän toisessa iskarissa mitään vikaa ole, mutta pitää vaihtaa molemmat kerralla, että ovat täysin samanlaiset molemmilla puolilla. Samalla on luvassa myös öljynvaihto, kun onkin tullut jo yli 13 000 km ajettua nykyisillä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Lada 119
Maksettu on itsensä kipeäksi ja 117 hankittu. Laitetaan kuitenkin kokemuksia tähän, kun kerran kuitenkin samasta mallisarjasta kyse.
Ajettu tosiaankin 19 000 ja mukana tuli punainenkin avain. Kahdet uudenveroiset renkaat (Kama-kesärenkaat sekä Nokian Hakkapeliitta 5 -talvirenkaat made in Russia). Pakoputkessa on peukalonpään kokoinen reikä ennen takapönttöä ja erittäin miehekkäät pakoäänet. Pakoputki eroaa tässä HB-mallista, lienee mahdoton hankkia Suomesta, kuten tuo HB-mallinkin oli. Pitänee viritellä jokin patentti, ellei Venäjän kävijöillä olisi ihan lähipäivinä ajoa rajan takana, että saisi sitä kautta ihan alkuperäisputken. Ajettavuus on 119:ää parempi, hallintalaitteita on saatu tässä toimimaan vielä vähän herkemmin ja moottorin suuremman tehon ja väännön huomaa, samoin ajotietokone näyttää pienempää kulutusta. Keskikulutukseksi yhdistetyssä ajossa tuli tänään 6,0 litraa/100 km.
Huoltokirja puuttuu, joten pakoputken vian tutkimisen lisäksi pitää tutkia autoa muutenkin tarkemmin. Öljyt on vaihdettu viime vuoden puolella, eikä niillä ole ehditty ajaa kuin arviolta 4000 km (löytyi viime vuoden katsastuskuitti, jossa oli mittarilukema 15 000 km ja öljynvaihto sijoittui katsastuksen jälkeen - kuitissa ei ollut mittarilukemaa vaihdosta). Mittatikussa öljyn pinta on hieman ylärajan yläpuolella ja öljy vielä kellertävän ruskeaa - vaihtotarvetta ei siis ole vielä.
Keskuslukituksen kaukosäädön nappeja saa painaa aika voimalla - pariston vaihto ehkä tiedossa.
Ajettu tosiaankin 19 000 ja mukana tuli punainenkin avain. Kahdet uudenveroiset renkaat (Kama-kesärenkaat sekä Nokian Hakkapeliitta 5 -talvirenkaat made in Russia). Pakoputkessa on peukalonpään kokoinen reikä ennen takapönttöä ja erittäin miehekkäät pakoäänet. Pakoputki eroaa tässä HB-mallista, lienee mahdoton hankkia Suomesta, kuten tuo HB-mallinkin oli. Pitänee viritellä jokin patentti, ellei Venäjän kävijöillä olisi ihan lähipäivinä ajoa rajan takana, että saisi sitä kautta ihan alkuperäisputken. Ajettavuus on 119:ää parempi, hallintalaitteita on saatu tässä toimimaan vielä vähän herkemmin ja moottorin suuremman tehon ja väännön huomaa, samoin ajotietokone näyttää pienempää kulutusta. Keskikulutukseksi yhdistetyssä ajossa tuli tänään 6,0 litraa/100 km.
Huoltokirja puuttuu, joten pakoputken vian tutkimisen lisäksi pitää tutkia autoa muutenkin tarkemmin. Öljyt on vaihdettu viime vuoden puolella, eikä niillä ole ehditty ajaa kuin arviolta 4000 km (löytyi viime vuoden katsastuskuitti, jossa oli mittarilukema 15 000 km ja öljynvaihto sijoittui katsastuksen jälkeen - kuitissa ei ollut mittarilukemaa vaihdosta). Mittatikussa öljyn pinta on hieman ylärajan yläpuolella ja öljy vielä kellertävän ruskeaa - vaihtotarvetta ei siis ole vielä.
Keskuslukituksen kaukosäädön nappeja saa painaa aika voimalla - pariston vaihto ehkä tiedossa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT