Sivu 7/42

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 6.8.2013 21:50
Kirjoittaja veli samara
vanteet haettu puhalluksesta. Puuttuvat spacerit saapui puolasta ja bensatan
kki saapui myös.
Kuuluko tuossa olla kaksi noita korvausilma letkuja? Ja miten liittimen piuhojen värit menee?

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 7.8.2013 22:53
Kirjoittaja veli samara
öljypohjasta löytyi tupakan tumppi ja rautaromua. Nyt siinä on paluuputki hitsattuna. Toivottavasti se nyt toimii kanssa.

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 10.8.2013 17:23
Kirjoittaja veli samara
Nyt löytyy sitten 1700 mottikin varakoneeksi, jos 1200 räjähtää käsiin :lol: Lohkossa lukee 21213, eli lienee nivasta? kannessa 100315-10.

EDIT: mutuillaan lisää. Eli jos vakio koneessa on nyt ne 8,5:1 puristukset, ja vaihdan 1700 kannen ja pahvin saan 9,33:1 puristukset? Ainakin laskurin mukaan näin. Vois saada tosta 1200 padasta mukavasti vääntävän, kun pieni turbo, 21213 nokka ja "korkeat" puristukset.

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 11.8.2013 13:38
Kirjoittaja START
milläs laskurilla sää noi puristukset sait? mittasitko oikeen palotilat? voihan toi pitää tietysti kutinsakkin pikkulohkossa, kun on männän halkasija eri ynnä muuta, ei siitä ainakaan samaa tule kun mitä 1700 puristukset
mut tosiaan ei siitä yhtään haittaa olis, nouseehan ne vähän.

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 11.8.2013 17:28
Kirjoittaja veli samara
En ole itse palotiloja mitannut, mutta lueskelin foorumia niin tuossa 1700 kannessa pitäis olla noin 30,5ml palotilat. Ja iskupituus 66mm, männänhalkaisija 76mm, kannentiivisteen halkaisija 83mm paksuuspuristuneena 1mm, tasalakiset männät jotka tulee lohkon tasolle. Tulos 9,33:1

http://www.kolumbus.fi/badluck/puristussuhde.htm tuolla laskin. Muuten samat arvot kuin nuo, mutta peruskannen palotila n.35ml. tulos 8,5:1.
Tää on nyt tällästä mutuilua. Auttaako tuo 1700 kansi tuohon kansipahvin pullahtamis ongelmaan?, olikos se nyt nelospytyn kohdalta venyy vesitilaan, vai miten se meni. :lol:

EDIT: kaasariin tilattu moposportilta 250 kumikärkinen neulaventtiili sekä muovikoho. Sitten jossain vaiheessa ruveta miettimään suuttimia kun saa vehkeen ekana käyntiin.

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 11.8.2013 19:54
Kirjoittaja toktornivako
Käyttää suosista sitä 1,7:kan pyöreä reikästä pahvia!

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 11.8.2013 20:16
Kirjoittaja START
juu se 1700 pahvi auttaa jo paljon. jos silti ongelmaa että pullahtaa niin hitsaa niitä vesikanavia tukkoon ja tekee vaan pienet reijät sinne mahollisimman kauks palotilasta. ei se mun mielestä sen ihmeemmin se kansi ihtessään auta siihen pahvin kestoon
ja jos en väärin muista niin pahvi on vähän reilu millin puristettuna :wink:

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 11.8.2013 20:21
Kirjoittaja veli samara
on niitä mulla 2kpl varastossa. Jos pahvi olis 1.1mm puristuneena niin puristukset olis silti 9.2:1.

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 12.8.2013 20:05
Kirjoittaja veli samara
Ahtoputket on valmiit, enään dumppi paikoilleen niin a'vot. Biltemasta kävin hakemassa ilmansuodattimen ja turbon tiivistesarjan(hinta 4€, sisältää pakosarjan tiivisteen, 3kpl kupari prikkoja ja öljypaluu laipan tiivisteen).
Sitten vielä 2,5" V-band liitoksen, joka ei ollutkaan sopiva siihen mihin sen ajattelin sopivan(turbon imupuolelle). No nyt se saa sitten sopia putkistoon :lol: . Hieman tyhmä tuo GT17 kun imupuolella pitää olla V-band liitos, että saa ilmansuodattimen kiinni. Pitäisköhän siihen vaan pistää silikoniletkun pätkä ilman mitää V-bandejä, :?

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 12.8.2013 21:16
Kirjoittaja toktornivako
Itse olen moisista suosiolla sorvannut sen kaulan suorax niinkuin normi ahtimissa?

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 12.8.2013 23:23
Kirjoittaja veli samara
Jaa, tuo ei ihan heti tullut mieleen sorvata turbon imupesää :shock:

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 13.8.2013 18:29
Kirjoittaja t.eskola
Letkuu ja lemmarii vaan päälle. Toimi moiteetta itsellä, td04 ahtimessa jossa on vastaava tuo imupesän kaula. En tiedä menee suodatin suoraan, mutta letkun/letkumutkan kanssa pitäs ainakin toimia.

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 13.8.2013 19:18
Kirjoittaja veli samara
Kiitos varmistuksesta :D

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 13.8.2013 20:42
Kirjoittaja veli samara
Joitakin kuvia rojektista laitettu ladagalleriaan. Löytyy nimellä veli samara...

EDIT: Tuli tuossa mieleeni että mitäs nyt kun vanteet on tube-type ja renkaat tubeless? ongelmaa ei olisi jos ei venytettäisi kumeja vanteille, nyt venytetään joten sisärengas olis oltava. Mutta tubeleksien kanssa ei kannattais käyttää, koska renkaan sisäpuolen uritus puhkaisee sisäkumin. Mutta jos et laita sisäkumia, niin rengas lähtee helpommin pois vanteelta.
Ja vielä lisää ongelmia, onko tuolle 175/50 edes olemassa sisukumia saatavilla?

Onko se sitten vain koitettava ensin tubeless tyylillä, jos ei rokkaa niin sisuskumit sisään... Minkä kokoinen on ladan vanteessa venttiilinreikä? kumpi venttiili siihen menee 11,5mm vai 16mm?

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 14.8.2013 16:39
Kirjoittaja äölkjhgf
Olettamukseni on että kaikissa Ladan vanteissa olisi tuo 11,5 mm:n venttiilin reikä.
Sisärenkaana voisi toimia 145/80 kumi. Tärkeintähän on ettei kumi ole liian iso, ettei jää ryppyiseksi kun rengas on paikallaan täytettynä.
Todennäköisesti ongelmia tulee jossain vaiheessa jos sisärengasta ei laiteta, kokemusta on ihan vakiolevyisillä vanteillakin. Tyhjenee turhan nopeasti. Ja onhan se alikapea rengas helpompi venyttää vanteellekin sisuskumin kanssa 8)