Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
En tiedä onko kukaan koskaan tämmöisellä yhdistelmällä ajanut, mutta nyt on. Ihan hyvin jaksoi pikkulohko vetää Nivaa puomin kanssa perässä. Nivassa piti jarrut toimia, mutta tuli todettua tuossa matkalla että ei niissä tehoa ole yhtään ja tuntui hurjalta farkulla jarruttaa kun se vaan vyöryi päälle
15 kilsan siirto kummiskin onnistui hyvin ja onneksi pahin ruuhka-aika oli VT12 ohi niin ei oltu tien tukkona juuri yhtään. Kirjoittelen tuosta Nivasta sitten tarkemmin tuonne Neliveto osastolle
Taas bensapuolen ongelmia, muita tässä ei näytä olevankaan
Eli olin ajelemassa kotiin päin kun rupesi yhtäkkiä bensa haisemaan. Ajattelin että kyllähän mä kotiin asti pääsen (10km) ettei tarvitse pysähtyä. No en päässyt kun bensamittari meni puolesta tankista melkein tyhjäksi pikku hiljaa. Pysähdyin linkku pysäkillä ja avasin konepellin ja kaikki paikat oli ihan märkänä bensasta. No ei muuta kuin ilman putsarin kotelo pois ja huomasin että bensaletku oli irronnut bensansuodattimesta joka on kaasuttimen ja pumpun välissä. Oli varmaan tarpeeksi kova imu 80 vauhdissa että mitään käyntiin vaikuttavaa ei ollut. Yritin laittaa sen takaisin kiinni, mutta eihän se siinä pysynyt. Bilteman suodatin kyseessä ja samanlainen tämä on kuin kaikki muutkin, mutta ei vain pysynyt kiinni. Pistin sitten suoran letkun pumpulta kaasuttimelle ja jos nyt vaikka sillä kahdella suodattimella pärjää Letku kiinni ja kamat kasaan ja annoin vähän aikaa tuulettua ennen kuin edes yritin käynnistää autoa.
Eipä tässä näytä olevan mitään muuta vikaa kun nuo bensapuolen hommat. Tietty onhan tässä kaikki puslat ihan lopussa kun kiihdytyksissä ja jarrutuksissa auto tuntuu löysältä spaghetilta, mutta muuten ei oo oikein mitään. Puslat meinasin talvella vaihtaa uusiin
Jarkko_I kirjoitti:Taas bensapuolen ongelmia, muita tässä ei näytä olevankaan... Yritin laittaa sen takaisin kiinni, mutta eihän se siinä pysynyt. Bilteman suodatin kyseessä ja samanlainen tämä on kuin kaikki muutkin, mutta ei vain pysynyt kiinni...
Nyt varovainen kysymys, etkö kaytä klemmareita polttoainelinjan liitoksissa? Vai eikö klemmaria saanut kiristettyä kun kiinitys ei onnistunut?
Jarkko_I kirjoitti:Taas bensapuolen ongelmia, muita tässä ei näytä olevankaan... Yritin laittaa sen takaisin kiinni, mutta eihän se siinä pysynyt. Bilteman suodatin kyseessä ja samanlainen tämä on kuin kaikki muutkin, mutta ei vain pysynyt kiinni...
Nyt varovainen kysymys, etkö kaytä klemmareita polttoainelinjan liitoksissa? Vai eikö klemmaria saanut kiristettyä kun kiinitys ei onnistunut?
Tottakai käytän ja kyllä klemmarin sai kiristettyttä, mutta kiristäessä letku vain luiskahti pois suodattimesta vaikka yritti pitää letkun paikoillaan
jta kirjoitti:Liekkö sattunu suodattimessa toleranssit alakanttiin ja on liian ohut siihen letkuun?
En osaa sanoa, tommonen perus Bilteman bensansuodatin oli. Kyllä noi motonetistä ostetut jossa lukee kyljessä "Made In Russia" nii on pysyny ihan hyvin kiinni. Hylkiikö tää sitte tommosii ruottalais firman suodattimia
Mutta juu, hyvin tämä vetää muuttokuormaakin perässä, ei ollut juuri mitään ongelmaa. Kyllä ihmiset katteli ja naureskeli kun tuo sänky katolla tuli ajeltua Peräkoukkuhan tässä on "сделано в СССР" mallia ja kuula on samanlainen kuin täkäläisissä koukuissa. Kytkentä tuli eilen jo tutkittua ja korjattua kun se oli aivan erilainen kuin normaalisti. Oisko ollu vasemman puolen vilkku ainoa joka oli oikein, muut oli sitte jotain ihan muuta.
Tällä on nyt tullut ajettua 10 tkm ja ainakin vielä toimii. Jakoketju on pitänyt ääntä siitä lähtien kun tämän otin ajoon, säätämisestä ei enään ole mitään hyötyä kun ketju ilmeisesti venynyt jo niin paljon. Lähiaikoina tämä on ruvennut tekemään sellaista kun kylmänä laittaa käymään niin joku puoli minuuttia käy vain kolmella pytyllä ja sen jälkeen sitten normalisoituu. Pitäisi ehkä joskus tutkia tarkemmin jos jaksan. Varmaan marraskuulle asti ajan tällä tai siihen asti kun renkaat ei enää ole lailliset
Moottori saatu vaihdettua ja pyörii startilla niin kuin moottorin kuulukin pyöriä. Tässä on nyt vaan yksi pikku ongelma johon en ole vielä löytänyt ratkaisua. Moottori ei käynnisty, kipinää tulee kaikille tulpille ja bensaa tulee moottoriin mutta silti ei edes hörähdä