Sivu 7/8
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 21.9.2011 11:13
Kirjoittaja THI-900
Käynnistymisvaikeudet jatkuivat. Eikä auttanu vaikka vaihdoin puolta jakajalle menevän HV johdonkin. No otinpa sitten uusvanhan puolan pajasta ja johan lähti heti tulille. Että varmaan oli sitten 37 vuotta puola antautunut loppulisesti. Onhan nää melkoisia romuja ku ei edes 40 vuotta kestäny
Uusi takalasin tiiviste tuli. Pitäisi vaihtaa se, jotta saisi myös uuden lukkonauhan takalasiin myös.
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 29.9.2011 22:11
Kirjoittaja THI-900
Tänään vaihdoin sitten takalasin tiivisteen ja lukkonauhan, on siinä vain ähkymistä että sen saa paikalleen, vaikka kaksin laiteltiin.
Samalla tuli myös vaihdettu jännitesäädin, josko nyt ei latais 17++ volttia enää

Myös webrusta tuli ryypyn kaasunkäyttövipua säädettyä, jotta käy vähän kovemmin tyhjää kun vetää ryyppyä.
Sitten kiilottelin uuden puolan ja johdottelin uuden HV johdon paremmin paikoilleen. Se on nyt aito Bourgigoud (Vai miten se kirjoitetaan) nyt sitten

Myös ilmanputsarin talvi puoli tuli laiteltua kuntoon, on tullut ajettua ilan pakosarjalta lähtevää lämpötötteröä koko kesä
Huomenna sitten kohti Tallinnaan ja sunnuntaina Etelän Lämpöön.

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 5.10.2011 0:45
Kirjoittaja THI-900
Ei menny reissu niin Strömsössä. Esti Parkanossa hirtti 100 vauhdista takapyörä "ikuuseen juuttoniin". Noh kummi savuten sitten bussipysäkille. Onneksi pysyin tiellä... Jarru auki ja ei mitään vikaa, jarru kiinni ja matka jatkuu. Hesassa paukahti sitten uudesta, mutta ei mennyt lukkoon. Sitten tänään vanhennos avasi jarrun ja totesi, että toisen kengän nauha on irti. Ehkä se oli jo siellä parkanossa sitten lähes irti enkä vain katuvalon ollessa työvalona sitten sitä huomannut. Noh, uudet kengät kiinni ja rock rock taas.
Sitten Turussa huomasin, että syylärin korkki vuotaa ihan seulana, eikä loppunut vuotaminen vaikka mitä teki. Onneksi Yogilta löytyi sitten Porista varakorikki ja saatiin vuoto loppumaan.
Tänään vielä sitten vanhennos kiristi hieman toista etulaakeria kun oli löyhällä ja vaihtoi jonkin aikaa jo kolisseen apparin etuyläpallon. Myös RTJN65:selta ostetut punaiset, orggisväriset, uudet tulpan johdot löysivät paikoilleen.
Reissussa tuli kilometrejä kaikki 1001

Siihen meni bensaa noin 88litraa. Ja voin sanoa, että nyt ei kyllä sitten ainakaan viimeisellä taipaleella Porista Vaasaan (190km) juuri sääliä tunnettu. Eli voi sanoa, että alle 9 litraa se meni ja todella tyyväinen olen. Varsinkin kun yli puolet matkasta oli kyydissä noin 270 kiloa nestemäisiä tuliasia Virosta. Hyvin muuten kantoin nappis kuorman. Ei mitään valittamista.

Coupe, or not Coupe

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 21.5.2012 11:41
Kirjoittaja THI-900
Kesäkausi tuli avattua vappuna sellaisella pikkuisella 190km lenkillä

Nesteiden tarkistus, rengaspaineiden tarkistus ja laakista tulille. Töissäkin kävin tuossa viime viikolla ja hyvin se senkin 200km reissun pelas. On se rivinelosen jylinä vain komia ääni

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 21.5.2012 12:38
Kirjoittaja AI
THI-900 kirjoitti:On se rivinelosen jylinä vain komia ääni
Siis kalkatus.
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 21.5.2012 19:21
Kirjoittaja THI-900
Eli mulla on nyt sitten viheltävä saabbi ja kalttava lada. Cool!
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 15.8.2012 10:53
Kirjoittaja THI-900
Ja katsastus unohtui tyylikkäästi. 2.7. mennessä olis pitänyt näyttää. Noh, pitää tässä jonain päivänä käydä viemäs tämäkin mulkaistavaksi. Villi veikkaus, että ei oo mitään laitettavaa...
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 16.8.2012 11:31
Kirjoittaja THI-900
EIKÄ ollu! Kesän eka laakista läpi leima. Parempi puoliska soitti justi, että nyt on kaks vuotta ajoaikaa taas! Komiaa x 2!
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 16.8.2012 12:55
Kirjoittaja 'aatee'
Onnea valtaisasti

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 16.8.2012 13:25
Kirjoittaja THI-900
^^ Kaimalle kiitos!
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 21.8.2012 10:11
Kirjoittaja THI-900
Kele. Akku taisi kuolla. Oli parkit päällä pihas 10min ja ei juuri enää pyöritellyt... Kaapeleilla käyntiin ja sitten ajoa. 20km:n jälkeen kyllä hörähti mukavasti, mutta ei oikein oo varma fiilis nyt. Katsotaan miten tilanne kehittyy. Pitää nyt ainakin suorittaa perus ryskäämistoimenpide, jotta lähtis sulfiitit liikkeelle.
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 4.5.2013 20:18
Kirjoittaja THI-900
Kevät 2013 ja uudet kujeet. Viimeiset ajot Kopeikalle tuli viime syyskuussa ja nyt huhtikuun kolmantena viikonloppuna herättäilin nappiksen talviunilta. Oli tarkoitus ottaa ihan ajoonkin heti silloin, mutta avaimet olivat jääneet kotiin 100km:n päähän tallista ja sain sitten vain käynnisttyä auton, mutta en ajettua, kun en viitsinyt murtaa rattilukkoa. Seuraavalla viikolla sitten kurvailin ensimmäiset kilometrit.
Ensihätiin huomasin, että pelkääjän puolen takalaari vetää viimeisiä. Sen vaihdoin ja samalla huomasin, että toinen pakoputken kannatin koukku puuttuu. Sen myös lisäsin. Samana remonttipäivän käänsiin myös ohjauksen suoraan kääntämäälä 1 1/4 kierrosta aurauksen pantoja, niin että ratti kääntyi suoraan. Oli niin vähän vinossa, että kääntämällä vain ratti poorissa, meni ratti sivuun väärälle puolelle.
Hifistelyn puolella laitoin vielä pari uuttaa nastaa apparin etuoven pahviin, kun repsotti alakulmasta. Myös stereon vaihdoin, kun vanhan radio oli kuollut. Orggis 70 luvun henkisiin kaiutin kooppin löysi paikalleen myös uudenkarheat pioneerin ämpyrit. Soi nuo ihan eri malliin, kun vanhat astonit, jotka paikalla oli.
Nyt sitten vain kovaa ajoa, toivotaan että ehtii aja enemmän kuin viime kesänä. Ajopäiväkirjaan tuli viime vuonna vain 8 päivää...
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 10.6.2013 8:13
Kirjoittaja THI-900
12 vaiherikasta ajopäivää takana.
Auto oli Espoossa parissa allekirjoittaneen USAn reissun ajan toukokuussa ja joku oli tietysti pukannut apparin takaoveen lommon. Korjaus onnistui kotikontein varsin hyvin, lommon pullautus takaisin lähes suoraksi ja paikallisesta värifirmasta uutta väriä spraypulloon ja avot. Tuli oikein hyvä väri kun skannerilla otettiin väri ja siitä sotkettiin sopiva seos.
Samalla reissulla Espoosta pois alkoi neulaventtiili fuskata. Tuli samat käyntiinlähtöhäiriöt kuumana kuin AI:lla. Innostuin sitten tekemään perussäädöt samalla kuin vaihdoin neulan. Sytty oli kahdessa asteessa, säädin 8 asteeseen. Katkojan kärkiväli 0,2mm, laitoin 0,5mm. Samalla vaihdon pa-suotimen ja ilmansuotimen. Meno terävöityi näistä säädöistä huomattavasti, mutta voi olla että ykkösen tk-tarvisi olla pykälää suurempi 60 > 65 kun hieman nykii pintakaasulla pikkuvaihteilla.
Tein työreissun (330km) torstaina ja ajelin rauhallisesti koko matkan. Kulutus oli 6,8l/100km, mittarivirhe mukaanluettuna. Tätä nyt ei varmaan usko kukaan, mutta näin se meni. Tankkasin vielä samalla mittarilla ja samalta puolelta, niin aika liki tuon sen täytyy olla.
Stand by fo more update!
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 10.6.2013 12:34
Kirjoittaja Smoppi
THI-900 kirjoitti:Auto oli Espoossa parissa allekirjoittaneen USAn reissun ajan toukokuussa ja joku oli tietysti pukannut apparin takaoveen lommon.
Olikos muuten lappua jätetty?
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 10.6.2013 22:04
Kirjoittaja THI-900
Perussettiä - eli ei ollut kuin lommo ilmoittamassa että "joku" on ollut asialla. Onneksi oli kasko ja museoautossa se on vielä bonukseton. Otin kertakorvauksen ja sillä sai hyvin korjattua lommon, vaikka siitä omavastuu menikin.