Se ei käy,se ei käy,se ei kertakaikkiaan käy

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Stefa kirjoitti:Reikä venttiilissä :shock: Siis mitä? Vai tiivistepinnassa kolo?
No kolo ennemminkin, näytti siltä kuin joku ois purassu palasen venttiilistä.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Stefa kirjoitti:Ei nuo puristuspaineet pahat ole, ihan normaalia. Onhan nuo mitattu kaasuläpät auki? Ei ohjurin tiiviste käsittääkseni vaikuta puristuspaineisiin. Tuosta kun pyöräyttäisi venttiilit hiomatahnalla, hoonaisi, rengastaisi ja laakeroisi koneen, niin olisi kun uusi.

Männänrenkaista tuo varmaan fuskaa, öljyisyys johtunee sitten niistä ohjurikumeista
Siis ööö? Mitä ne kaasuläpät tähän vaikuttaa? Kyllä sitä on aina mittailtu ihan vaan starttia pyörittämällä. Voi olla tietty että väärin on tehty.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Läpät kiinni kone ei saa tarpeeksi ilmaa. Mittaustulokset tällöin mahdollisesti vääristyneitä.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kaasuläppä kuristaa (luonnolisesti) moottorin saamaa ilmamäärää, ja imusarja (ainakaan vakio) ei ole järin optimaalinen niin voi tulla eri sylintereihin eri täytökset. Näin näkisin tuon. Ainakin jos tulee heittoa, tai tasaisen matalat paineet, niin läpä(t) auki ja uudestaan.

Paljon tuo 100psi on muuten bareina? En ymmärrä noista mitään...

Muita vaikuttavia asioita. Venttiilienvälykset tekevät nopeasti eroa jos eivät samat, akun ja sitä kautta startin hyytyminen viimeisille sylintereille, virinokka antaa usein matalammat puristuspaineet kuin vakio (overlap). Tuossa nyt muutama mieleen tuleva.

Minua ohjeistettu tuossa operaatiossa seuraavasti: Hyvä akku ja täynnä, kaikki tulpat pois, läpät auki, sitten mittaus. Jos outoja niin venttiilivälysten tarkistus, sen jälkeen venttiilien tarkastus (useita toteutustapoja). Männänrenkaiden mahdollinen ohivuotohan on huomattu jo aikaisemmin reiluna huohotuksena kampikammiosta.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

1psi=6900Pa ja taas 1bar=100000Pa eli 1bar=14.5psi

Meniköhän tuo nyt ihan oikein... :?

Niin, eli 100psi olisi tällöin about 7bar
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

kaasu täytyy pitää pohjassa mittauksen ajan :!:
arto hietakangas
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

No eipä ole kaasu pohjassa koskaan ollut kun noita on mitattu. Ja ei ne tulokset mitenkään kummia ole ollut.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

^Juu kaasupohjassa on mitattava, ihme jos vazili ei oo aiheesta maininnu :?:

Tosin en sitten tiedä kuinka suuren eron se voi tehdä.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Nonnis kirjoitti:^Juu kaasupohjassa on mitattava, ihme jos vazili ei oo aiheesta maininnu :?:

Tosin en sitten tiedä kuinka suuren eron se voi tehdä.
No voi olla että en muista. Mutta en usko että ero on suuri. Kai.

Mutta jos takasin aiheeseen mennään niin onko noissa Jussin saamissa eroissa muka jotain hämärää? Ohan ne suht samaa tasoa. Ja sehän se kertoo jo paljon.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Kaasuläpät kiinni mittaus voi antaa liian matalia arvoja. Jos arvot ovat tasaisesti liian matalat, voi johtua juuri siitä että kaasuläpät kiinni, tai sitten kone yleisesti kulunut, ns. "väljä".
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eikös enemmän kerro toi sylinterien välinen ero kuin puristusten taso. mikäs oikein mitattuna olis oikea puristupaine Ladan moottorissa?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Kyllä se tasokin kertoo, jos puristuspaineet tasaisesti alhaiset voi olettaa että moottori kulunut. Siis jos mittaus tehty oikein. Jos tasaisesti korkeat, moottori hyvin karstoittunut. Nuo erot voi kertoa esim. venttiiliviasta tai kannentiivistevuodosta.

Mitäköhän nuo Ladan paineet tosiaan pitäisi olla, olisko jotain 9-12bar luokkaa :?:
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

kapa kirjoitti:Mitäköhän nuo Ladan paineet tosiaan pitäisi olla, olisko jotain 9-12bar luokkaa :?:
Joo mä muistelen kanssa että tuota noin 10 bar luokkaa pitäisi olla normaali.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

no linnun 3 baaria liian vähän johtuu kai siitä että mittauksessa kaasuläpät oli kiinni... eli hyvässä kunnossa on kone :roll:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:no linnun 3 baaria liian vähän johtuu kai siitä että mittauksessa kaasuläpät oli kiinni... eli hyvässä kunnossa on kone :roll:
Siis no huh huh! Kyllä joko A) tuo kaasun asento oikeesti vaikuttaa B) jotain on vialla.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Vastaa Viestiin