No kolo ennemminkin, näytti siltä kuin joku ois purassu palasen venttiilistä.Stefa kirjoitti:Reikä venttiilissäSiis mitä? Vai tiivistepinnassa kolo?
Se ei käy,se ei käy,se ei kertakaikkiaan käy
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Siis ööö? Mitä ne kaasuläpät tähän vaikuttaa? Kyllä sitä on aina mittailtu ihan vaan starttia pyörittämällä. Voi olla tietty että väärin on tehty.Stefa kirjoitti:Ei nuo puristuspaineet pahat ole, ihan normaalia. Onhan nuo mitattu kaasuläpät auki? Ei ohjurin tiiviste käsittääkseni vaikuta puristuspaineisiin. Tuosta kun pyöräyttäisi venttiilit hiomatahnalla, hoonaisi, rengastaisi ja laakeroisi koneen, niin olisi kun uusi.
Männänrenkaista tuo varmaan fuskaa, öljyisyys johtunee sitten niistä ohjurikumeista
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Kaasuläppä kuristaa (luonnolisesti) moottorin saamaa ilmamäärää, ja imusarja (ainakaan vakio) ei ole järin optimaalinen niin voi tulla eri sylintereihin eri täytökset. Näin näkisin tuon. Ainakin jos tulee heittoa, tai tasaisen matalat paineet, niin läpä(t) auki ja uudestaan.
Paljon tuo 100psi on muuten bareina? En ymmärrä noista mitään...
Muita vaikuttavia asioita. Venttiilienvälykset tekevät nopeasti eroa jos eivät samat, akun ja sitä kautta startin hyytyminen viimeisille sylintereille, virinokka antaa usein matalammat puristuspaineet kuin vakio (overlap). Tuossa nyt muutama mieleen tuleva.
Minua ohjeistettu tuossa operaatiossa seuraavasti: Hyvä akku ja täynnä, kaikki tulpat pois, läpät auki, sitten mittaus. Jos outoja niin venttiilivälysten tarkistus, sen jälkeen venttiilien tarkastus (useita toteutustapoja). Männänrenkaiden mahdollinen ohivuotohan on huomattu jo aikaisemmin reiluna huohotuksena kampikammiosta.
Paljon tuo 100psi on muuten bareina? En ymmärrä noista mitään...
Muita vaikuttavia asioita. Venttiilienvälykset tekevät nopeasti eroa jos eivät samat, akun ja sitä kautta startin hyytyminen viimeisille sylintereille, virinokka antaa usein matalammat puristuspaineet kuin vakio (overlap). Tuossa nyt muutama mieleen tuleva.
Minua ohjeistettu tuossa operaatiossa seuraavasti: Hyvä akku ja täynnä, kaikki tulpat pois, läpät auki, sitten mittaus. Jos outoja niin venttiilivälysten tarkistus, sen jälkeen venttiilien tarkastus (useita toteutustapoja). Männänrenkaiden mahdollinen ohivuotohan on huomattu jo aikaisemmin reiluna huohotuksena kampikammiosta.
Vauhdin tae - alamäki
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
No eipä ole kaasu pohjassa koskaan ollut kun noita on mitattu. Ja ei ne tulokset mitenkään kummia ole ollut.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
No voi olla että en muista. Mutta en usko että ero on suuri. Kai.Nonnis kirjoitti:^Juu kaasupohjassa on mitattava, ihme jos vazili ei oo aiheesta maininnu![]()
Tosin en sitten tiedä kuinka suuren eron se voi tehdä.
Mutta jos takasin aiheeseen mennään niin onko noissa Jussin saamissa eroissa muka jotain hämärää? Ohan ne suht samaa tasoa. Ja sehän se kertoo jo paljon.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Kyllä se tasokin kertoo, jos puristuspaineet tasaisesti alhaiset voi olettaa että moottori kulunut. Siis jos mittaus tehty oikein. Jos tasaisesti korkeat, moottori hyvin karstoittunut. Nuo erot voi kertoa esim. venttiiliviasta tai kannentiivistevuodosta.
Mitäköhän nuo Ladan paineet tosiaan pitäisi olla, olisko jotain 9-12bar luokkaa
Mitäköhän nuo Ladan paineet tosiaan pitäisi olla, olisko jotain 9-12bar luokkaa

- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Joo mä muistelen kanssa että tuota noin 10 bar luokkaa pitäisi olla normaali.kapa kirjoitti:Mitäköhän nuo Ladan paineet tosiaan pitäisi olla, olisko jotain 9-12bar luokkaa
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Siis no huh huh! Kyllä joko A) tuo kaasun asento oikeesti vaikuttaa B) jotain on vialla.Lada-Jussi kirjoitti:no linnun 3 baaria liian vähän johtuu kai siitä että mittauksessa kaasuläpät oli kiinni... eli hyvässä kunnossa on kone
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.