Pikkukysymykset

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Laabani
Viestit: 788
Liittynyt: 4.11.2008 18:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Laabani »

degen kirjoitti:
Laabani kirjoitti:Mitä tuo VFTS tarkoittaa?
Vilniuskaja Fabrika Transportny Sredts "pieni sarja", kiitos herralle samarai tästä tiedosta.
Kyseessä siis yleisnimitys erikoisladoille eräästä tehtaasta.

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =8&t=19484
Okei, kiitokset!
jvh

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jvh »

En täysin varma oo onko oikea alue mutta mistähän mahtais löytyä suomen halvin laturi 2105 ladaan? Mansemotorssilla aika hinnoissaan. Mitäköhän mahtaa maksaa viipurissa?
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jta »

Suomen halvimmista en tiedä mutta oletko jo katellu motonetista tai sitten käyny paikallisilta varaosaliikkeiltä kyseleen?
jvh

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jvh »

Ei oo motonetissä ainakaan 300km säteellä eikä nettikaupassa. Pitää käydä paikallisessa kysymässä. Mites eestin lada varaosa marketit? Kellään osoitteita?
Avatar
pressa
Viestit: 10480
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja pressa »

http://www.motonet.fi/fi/varaosat/252/1 ... ne-Laturit
kyllä verkkokaupassa ainakin yksi laturi oli.
jvh

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jvh »

Samaran osia linkitit? Käykö samaran laturi 2105 Ladaan?
Avatar
pressa
Viestit: 10480
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kaasutin samaran laturi käy eli on sama mitä uudemmissa takavetosissa käytettiin. 13-2028 Laturi 55A Samara *Sopivuudet: - Samara 55A (ei i)
Avatar
voimasika
Lada kerhon jäsen
Viestit: 251
Liittynyt: 21.10.2014 9:15
Paikkakunta: Töysä

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja voimasika »

Onkos näissä festival varustelutason 110-112 ladoissa kaikissa ollut keskuslukko?
Tämä oma kun on festival mutta keskuslukon moottoreita ei löytynyt mistään ovesta, miksi ihmeessä niitä kukaan olisi pois repinyt?
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Berry

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Berry »

Moi!
Oisko jotain tiivistelmää tarjota miten 1700i kone rakennetaan tehokkaammaksi, mutta niin että pysyy kuitenkin tieliikenne kelpoisena...?

Kone vaihtuu pari vuotta vanhempaan 1500 kombiin, johon jo tuli weber dgv 32/36 ostettua, ja sillä ajattelin jatkaa 1700 koneenkin kanssa.

Kantta ei ilmeisesti kauhesti kannata laskea näissä 1700 koneissa?

Vastailkaa vaikka YV jos on intoa opastaa, tai myydä jotain tarvittavaa palikkaa... ;)
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Mulla on vuokrapullo Woikoskelta ja vuokra päättyy ensi helmikuussa. Jatkanko, vai en, sitä miettinyt. Sanokaas onko suurta eroa, jos siirtyisin ydintäytelankaan?
Hitsaan aina ulkona ja tollasta 0.75-2mm peltiä. Puikkokonekkin on.
Miten ydintäytelangalla sujuu auton pellin hitsaus ja yms. sekalainen hitsaus?
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jta »

Eroa on jonkin verran ja kummassakin on omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Täytelanka on vähän vaikeampi hitsattava kuin tavallinen eli jälki ei ihan yhtä hyvää ja säädöt voi olla joskus vaikeampi löytää mutta kyllä tuolla hitsaa autonpellit ja vahvempaakin. Vaatii vain hieman totuttelua tavallisen langan jälkeen. Ite tuolla täytelangalla hitsannu autot ja rakentanu peräkärryn ja mastonkin plus muita satunnaisia juttuja ja hyvin on rauta pysyny toisissaan kiinni. Mastoon on peruutettu autollakin eikä ole kuin putki mennyt mutkalle mutta saumat on kestänyt. Täytelanka on myös siten seostettu että sillä pystyy hitsaan niin mustaa rautaa kuin rosteriakin eli ei tarvitse lankaa vaihdella tuon mukaan. Tuota ulkona hitsaamista ajatellen täytelangan etuna on ettei tuulikaan haittaa hitsaamista.

Oma mielipide on että näin harrastelija käytössä tuo täytelanka ajaa asiansa.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja mush »

Täytelangoissa on eroja myös. Aikanaan kun ostin tuon nykyisen koneen sen mukana tuli täytelankaa, joka oli ihan ok hitsata. Ostin sitten toisen pikkukelan muistaakseni motonetistä tjsp paikasta ja se oli ihan hirveää.

Ostin sitten reissuillani CO2 pullon, enkä kyllä vaihda täytelankaan. Nyt on oma 7,5kg pullo, täyttö odottaessa sammutinhuollossa n.20e ja katsastus kymmenen vuoden välein noin 60e (ensimmäisen kerran edessä 2019). Omasta pullosta maksoin vajaa 100e puolalaisessa rautakaupassa, mutta sammutinhuollotkin myyvät vanhoista sammuttimista tehtyjä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuota en muistanutkaan mainita tuota langan vaikutusta. Itelläkin tullut vastaan huonompia lankoja noissa pikkukeloissa millä on tuntutunut ettei hitsaamisesta tule yhtikäs mitään ja jälkikin on pahempaa kuin puikkohitsillä osaamattomissa käsissä.
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jta »

Nyt olisi probleema. Kaverilla on Niva -vm 2003 bosch? 4-pisteruiskulla ja siitä on nyt kadonnut se viimeinenkin ajoneston pampula. Tuo on erillisellä samara kakkosen (2115) ajoneston boksilla niin riittääkö tuossa jos hommaa erikseen uuden boksin ja pampulat vai pitääkö vaihtaa moottorinohjaus boksikin samalla eli onko nuo naitettu yhteen?

Tuntuu että mitä enemmän lukee tietoa niin sitä enemmän vain menee sekaisin näiden suhteen.

edi:t vuosimalli lisätty
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Meidän pihasaunan lattia on painunut ja noin 2 viikkoa sitten poistettiin saunan betonilattia. Tehty 50 luvulla ja paksuutta melkein 10 centtiä. Kaverilla oli järeät Hiltin vehkeet ja sehän kävi hienosti. Painavien betonimöhkäleiden kantaminen ulos saunasta söi miestä, ei kyllä valkoisen hommaa(vanha sanonta).
Nyt ei tehdä enää betonilattiaa, vaan tehdään puusta runko ja kaiketi laudoitus ja levy päälle. Onko kukaan tehnyt vastaavaa?
Neuvoja, vinkkejä kiitos.
Vastaa Viestiin