
Kylmäkäynnistyminen
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kylmäkäynnistyminen
Onko teillä tullut kokeiltua ennätyksiä, että kunnon pakkasilla ilman roikkaa lähtee tulille? Itse kokeilin äsken, kun oli -28 mittarissa ja auto oli seisonut päivän. Kerrasta tulille 

- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Pitää paikkansa, tuo sanomani oli ehkä hiukan liioiteltua. Tosi on että jos monta päivää seisoo pakkasessa niin tiukille menee, eikä oikein sitten enää viitsi edes ilman alkaa käynnistelee. Tekee huonoa koneelle.tahko kirjoitti:Nyt oli aamulla -17 ja tuossa illalla -21. Kyllä se lähti. Muistelisin että -29 on minulla ennätys. Sitten jos on pakkasta paljon ja auto seisoo muutaman päivän niin kyllä tekee tiukkaa.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
- LadaRacingTeam
- Viestit: 278
- Liittynyt: 26.11.2003 12:58
- Paikkakunta: Karstula/Mänttä
Tästä uudesta ruiskupelistä en tiedä lähteekö niin kylmässä käyntiin mitä vanha nappis. Äskön kävin hakemassa nappiksen hallilta pihaan seisomaan, kunnes pääsen aloittamaan koneen vaihdon siihen. Onneksi siinä on veivi niin voi veivailla ennen käynnistystä jos on kovasti pakkasta tai seissyt pitkään. Kerran veivailin sen käymään 15C pakkasessa, ei mikään paha homma kun osaa tekniikan.
Aamulla oli -14 ja lähti ekalla kun oli ollut piuhan perässä. Ja pyöritti tosi hyvin. Mitäpä sitä vanhaa kiusaamaan, ainahan tuo on piuhassa kun on alle +5.
Kuitenkin lata seiso 4½ tuntia koulun pihassa, pakkasta noin -15 ehkäpä...sinne meinattiin jäädä kun ei meinannu jaksaa pyörittää
Alkuun pyöri jotenkin, mutta ei lähteny, kohta pyörikin enää about 1-2 kierrosta/s mutta ladahan hörähti tulille lopulta. Paljoa enempää ei olis akku kyllä enää kestänyt.
Johtuu vaan siitä että tuossa on tuon vanhan ladan akku, joka on kyllä ihan pätevä, mutta kun sitä ei ole paljoa käyttelty ja pätkäajoa tulee paljon, niin näinhän siinä sitten käy. Onneksi ei tartte ladalla ajaa vasta kuin ehkä ens maanantaina, pitää jossain välissä nykästä akku irti ja laittaa laturin perään sisälle....
Kuitenkin lata seiso 4½ tuntia koulun pihassa, pakkasta noin -15 ehkäpä...sinne meinattiin jäädä kun ei meinannu jaksaa pyörittää

Johtuu vaan siitä että tuossa on tuon vanhan ladan akku, joka on kyllä ihan pätevä, mutta kun sitä ei ole paljoa käyttelty ja pätkäajoa tulee paljon, niin näinhän siinä sitten käy. Onneksi ei tartte ladalla ajaa vasta kuin ehkä ens maanantaina, pitää jossain välissä nykästä akku irti ja laittaa laturin perään sisälle....
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Niin ja kyllähän tuon -20 asteen pakkasen huomaa selvästi Ladassa. Jarrupoljin välillä aivan kivikova, ei mitään tuntoa. Loota tahmaa ihan mielettömästi alkuun vaikka on täyssynteettiset lootaöljyt, en edes viiti kuvitella mitä tapahtuisi huonojen mineraalien kanssa
Ja rattiakin sai vääntää paikallaan niin paljon kuin äijästä lähti. Lada on oikein kelpo talvipeli, kunhan vain akussa piisaa virtaa. Melkein siis jo jäätiin koulun pihalle 
Niin ja alustakin on kuin ferrarissa
Onneksi ei sentään tarvinnut palella...


Niin ja alustakin on kuin ferrarissa

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tänään työharjoittelusta lähtiessä pakkasta oli jotain 23 astetta. 11 tuntia auto seissyt hallin pihalla. Hyvinhän tuo käyntiin lähti. Akku tosin alkaa pikkuhiljaa antautua mutta jaksoi kuitenkin hyvin pyörittää. Omasta viasta johtuen tosin sai vähän aikaa pyörittää kun menin kaasua painamaan starttauksen aikana vähän. Nostin kaasun ylös niin hörähti heti tulille. Eihän tuo mitenkään terveellistä ole koneelle mutten jaksanu jäähä ootteleen enää hallille jos olis roikkaan laittanu.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Yllätyinpä kun ajoin äskettäin Samaralla (pakkasta n.20). Ryyppy päälle, 1 polkaisu kaasuun ja koneen pyörähdettyä pari kertaa ja käymään. Näillä keleillä täyssynteettiset Mobilin lootaöljyt pääsevät oikeuksiinsa. Hyvillä öljyillä ja kovalla pakkasella laatikko tuntuu jopa täsmällisemmältä kuin lämpimällä. 

ettei vaan auto purkas sitä seistessään?Jaakkima kirjoitti:Taitaa tuo ruutta olla hieman herkempi pakkasille. Muutaman kerran vouas 8 tunnin seisomisen jälkeen, mutta kun pääsi yhden puristuksen yli niin samantien pärähti tulille. Akussa ei pitäisi olla vikaa koska on juolukuussa vaihdettu.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Tänä aamuna lähti ruiskusamara kylmästä tallista, ulkona -22 astetta.
eilen illalla mitä mahtoi olla parikymmentä astetta, lähti 2107 pihalta käyntiin. Ekalla starttauksella startti vaan rääkäs, sitten seuraavalla lähti käyntiin. Ei kyllä vähään aikaan pysynyt tyhjäkäynnillä ryypynkään kanssa ja vaihteisto oli ihan jäässä. Hetken kuluttua kävi hyvin.
vois se tollasilla keleillä vähän vähentää bensan kulutusta ja koneen kulumista jos olis lohkolämppäri, mut kyl takapotku tarttis myös laatikonlämppärin. Noilla 10W30 öljyillä ei taida moottori saada kylmänä voitelua ennen ku on ajellut sellainen 10 km. Mutta ei kämpän sähkövarat riitä (eikä riittäis Lada-Jussin varatkaan) autojen lämmittämiseen asunnon lisäksi.
eilen illalla mitä mahtoi olla parikymmentä astetta, lähti 2107 pihalta käyntiin. Ekalla starttauksella startti vaan rääkäs, sitten seuraavalla lähti käyntiin. Ei kyllä vähään aikaan pysynyt tyhjäkäynnillä ryypynkään kanssa ja vaihteisto oli ihan jäässä. Hetken kuluttua kävi hyvin.
vois se tollasilla keleillä vähän vähentää bensan kulutusta ja koneen kulumista jos olis lohkolämppäri, mut kyl takapotku tarttis myös laatikonlämppärin. Noilla 10W30 öljyillä ei taida moottori saada kylmänä voitelua ennen ku on ajellut sellainen 10 km. Mutta ei kämpän sähkövarat riitä (eikä riittäis Lada-Jussin varatkaan) autojen lämmittämiseen asunnon lisäksi.

- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3663
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
-32 oma ennätys ilman lohkolämmitintä, kun Ladassa ei sellaista ollut. Muutaman sekunnin pyöritys startilla ja käynnistyi ja sammui noin sekunnin päästä, toinen starttaus tuotti saman tuloksen, kolmannella jäi käymään. Sittemmin on tullut lohkolämmitintä käytettyä kun on joku -15 lämpömittarissa, paljon mukavampi lähteä liikkeelle ja alkaa lämpöäkin tulla sisälle nopeammin. Tuon -71:n uusi kaasutin on kumma kapistus, jos se on ajamatta pari päivää, vaatii se 10-15 sekunnin pyörityksen ennen kuin lähtee käymään, on pakkasta tai ei, lohkolämmitin tai ei, kesä tai talvi. Jokapäiväisessä ajossa se lähtee heti käymään. Pitäisi kai veivata ensin, bensapumpun käsivivulla pumppaus ei vaikuta käynnistysaikaan. Farmarissa ei samanlaista ilmiötä ole.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974