Sivu 1/1
Lambdan kestoikä
Lähetetty: 24.3.2006 10:26
Kirjoittaja THI-900
On se vissiin mahdollista, että "sisäänajettu" lambda sano työsopimuksen irti 5000km:n ajon jälkeen. Eilen rupes CE-vilkkuun ja vikakoodi oli 13 eli ei signaalia lambdalta. Putsasin liittimen ja tsekkailin helposti katottavat johot, mutta ei auttanu. Edelleen vilkkuu, välillä toimii ja välillä ei. Vetää kuitenki hyvin, vaikka valo palais, joten varaohjelmakin tuntuu olevan aika hyvä! Mutta kysymys kuuluu: Tunnustaako joku, että olis ollu ongelmia niiden ydinpommia varten suojattujen johtojen kans. (siis ne mitkä on kahden putken ja h*lv*till*sen teippimäärän sisässä). Eli kandeeko niitä ruveta kaivelemaan esiin ja kattoo vai painaako vaan suoraan lambda-kauppaan...
Lähetetty: 24.3.2006 11:42
Kirjoittaja samovaari
Pitäisin Lambda-anturin tuhoutumista noilla kilometreillä hyvin epätodennäköisenä jos mootori on muuten kunnossa ( sytytys öljynkulutus ). Tuo ajoittainen toimimattomuuskin viittaa kosketushäiriöön johdoissa. En ole itse moiseen törmännyt, mutta johtoihin minä kävisin kiinni.
Lähetetty: 24.3.2006 12:40
Kirjoittaja OSmo
Voi olla että lambdas karstottuu.. Käys kierrättämäs konettas jossai pikatiel.. paskat pois. Ja suihke pullolla vettä kaasariin, venttiileistä palaa karstat pois..
Lähetetty: 24.3.2006 14:24
Kirjoittaja ,_,/ukka
Meikä veikkais kuitenkin noita johtoja. Lambda lienee jonkin sortin puolijohde, joka ei ala pätkimään. Se joko toimii, ei toimi antaen väärää singnaalia tai ei toimi eikä anna singaalia. Mutta ei pätki. Tietenkin on teoriassa mahdollista että joku anturin sisäinenkytkentä on irronnut/hapettunut, jolloin tuo pätkiminenkin olisi mahdollista, kai?
Korjatkaa jos meni ihan mehtään...
,_,/ukka
Lähetetty: 24.3.2006 15:40
Kirjoittaja OSmo
Lambdan sydän on muistaakseni iridiumia joka saa aikaan jännitteen, kun se on hapen kanssa tekemisissä.. Voi silti olla että tuo karstoittuminen oli ehkä vähän kaukaa haettu, mut kuitenkin..