VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä varten

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä varten

Viesti Kirjoittaja pressa »

ongelma on yksinkertainen
takavedon kaasuvivuston nivel joka on kiinni venttiilikopassa on jumissa
millähän sen helpoiten ja pienimmillä vaurioilla saisi liikkumaan
auto ollut mutaman vuoden ajamatta

toinen pulma että startti naputtaa kuin tikka eikä pyöritä konetta
pari starttausta toimi ja sitten alkoi vain naputtamaan
traktorista annettiin lisävirtaa eli ei pitäisi sähkön puutteesta johtua

ja autohan on 30km:n päässä eli alvariinsa ei viitsi käydä katsomassa
alkaa pikkuhiljaan tämä asfalttipäivän auton liikkeelle saaminen ahdistamaan
Viimeksi muokannut pressa, 24.9.2014 16:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10209
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

onko se tosiaan siitä nivelkohdasta jumissa? :shock: mulla on GLi nappiksessa ilmeisesti kaasuläpän akseli jumissa, vivusto liikkuu sinne asti, mutta kaasuläppää ei saa auki, kertokaas samalla miten se korjataan, ei CRC:t ja muut töhnät auta, uskaltaako kuinka paljon käyttää väkivaltaa?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Yrittäsin crc-liotushoitoa tuohon venakopan niveleen...kyllä se jotenkin lähtee pelaamaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
kapa
Viestit: 1203
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Startissa puslat tai hiilet loppu tai solenoidi finaalissa
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Jos käynnistin ei pyöritä moottoria virta-avaimesta väännettäessä,mahdollisia syitä on neljä:
(a) Akku purkautunut

(b)Solenoidin,akun ja käynnistimen johtoliitokset eivät päästä virtaa akusta käynnistimen läpi maahan.

(c) Solenoidi viallinen

(d)Käynnistin on joko juuttunut tai sähköisesti viallinen

Koska auto käynnistyi traktorin akusta ei vika ole (a).Koska auto käynnistyi omalla startilla niin tuskin sen (d):kään.Itse epäilisin johtoliitoksia tai solenoidin kärkiä.Kun solenoidin vetäneenä oikosulkee solenoidin kärjet ja auto starttaa on vika kuluneissa solenoidin kärjissä.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

kiitoksia aktiivisista vastauksista
jussille kyllä se todellakin on se venakopan nivel jumissa (ei saisi olla liian puhdas konetila)

jaskalle autohan ei käynnistynyt mutta pyöritti muutaman kerran
sitten alkoi vain tuo naputus
eli ilmeisesti pitää ottaa ja ensin tarkistaa akunkenkien ja startin liitokset
ja sitten ottaa startti käteen ja purkaus puhdistus

auto on siitä inhottavassa paikassa ettei saa pois ellei omalla konevoimalla liiku
muuten olisi jo vedetty traktorilla käyntiinkin

ompa tässä vielä hetki aikaa tuonne jurvaan mutta ??
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

hommat etenee
venakopan nivel saatu liikkumaan öljyliotuksen ja vasaran avulla
starttiongelman syynä hapettuma solenoidia ohjaavassa releessä

lisäongelmana oli vielä jumittunut pensapumpun läppä yms pientä
mutta nyt autoa jo liikutettu omalla konevoimalla 1 metri

onhan tässä vielä aikaa saada se ladosta ulos
laitettavana on vielä vesiletkujen klemmarit, yksi jarrusatulan ruuvi, kytkimen työsylinterin palautin jousi ja jotain mitä vielä ilmenee
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

taas edistystä
auto ajettu seinäjoelle 30km
vettä ja öljyä lisätty koneeseen
jarrusatulan puuttuva kiinnityspultti esti jarrun käytön koska satula nousi ja hakkasi vanteeseen
eli nyt kun ehtisi tuon katkenneen pultin poraamaan pois ja uutta tilalle
niin voisi jarrutella levyjä kiiltämään
flektin sähköt ryöstettiin ajovalolta siirron ajaksi

"ulosajo"-video tulossa kunhan saadaan ulos kamerasta
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

jarr7usatulan pultti porattu ja uusi laitettu
pojan kanssa ajeltu pihassa rinkiä ja jokin jarru laahaa koska ei rullaa kovin hyvin
muuten tuntuisi jo pelaavan
taloyhtiön kevätkökkä vei tämänpäivän voimat
huomenna pitäisi mennä koskenkorvan radiohullujen hf-rigfi testiin eli harrastukset haittaavat harrastamista
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

auto käytetty kuntokartoituksessa viimeviikolla
huomioidut viat ja puutteet:
ajovalo oikea etu pimeä-> tuli kuntoon kun siivosin sulakkeen
takajarru vasen tehoton-> kunnossa kun vaihdoin oikealle jarrukengät
auto olisi nyt rekisteröintikunnossa mikäli rekisteriin haluaisi
tänään asennettu kierosluku mittari ja todettu pientä kytkimen luistoa
no porasin kytkinkoteloon valmiin reiän mistä kokista sisään ellei muten pidä
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Mikä takapotku on kyseessä? Meinasitko ihan radalle sillä lähteä, vai muuten vaan tuot auton paikalle?

// Ahaa siis 1200s kyseessä.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: radalle pääsy ontuu???

Viesti Kirjoittaja pressa »

No niin, on sillä radallakin oltu
Kuva
taas on ratapäivät lähellä ja tekemistä riittäisi. Auto on taas tuolla 30 km päässä ja etujarrut pitäisi putsata. Etupään madalluspalat sada valmiiksi ja asennettua. Taka iskunvaimentimien muutos (pieniä koritöitä). Perään lisätä öljyä. Pieniä perustarkistuksia ja jotain muuta pientä.
Viimeksi muokannut pressa, 30.5.2015 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: radalle pääsy ontuu???

Viesti Kirjoittaja START »

niin kyllä munkin pitäs loota laittaa paikalleen, vaihtaa eteen iskarit, tehä laakeroitu apusimpukka ja vaihtaa simpukkaan öljyt. kiire taitaa täälläkin tulla :?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: radalle pääsy ontuu???

Viesti Kirjoittaja pressa »

Tänään kävin herkistelemässä oikeaa etujarrua ja laitoin sinne myös madalluspalan. Perään öljyn lisäys. Takaluukkuun tehtiin reiät iskareille ja mallattiin tukipalkin paikkaa mihin iskarit tulisi. Tuoretta bensaakin tuli tankkiin kaadettua ja renkaisiin ilmaa lisättyä. Pian ollaan siirto kunnossa ja voisi testiä alkaa ajaa.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3286
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Re: radalle pääsy ontuu???

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Omankin kaluston suhteen paljastui taas yksi hidaste, kun panhard on taipunut osumasta. Ei se ihan poikki ole, mutta melko paha on taitos kuitenkin. Vaan huoltoa hidastaa mm. yli 100 km etäisyys kalustoon. Jos tänä vuonna radalle asti päästään (viime vuonna meni viime metreillä koko reissu pieleen), niin varmaan pelit laukee viimeistään radalla aivan totaalisesti.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Vastaa Viestiin