Sivu 1/1

Männänrenkaitten irrottaminen

Lähetetty: 3.5.2006 23:06
Kirjoittaja s.amppa
Onko kenelläkään kokemuksia/vinkkejä millä konstilla jumittuneet männänrenkaat saa irroteltua konetta avaamatta?

Lähetetty: 3.5.2006 23:34
Kirjoittaja destor
Dieseliä/palo- tai polttoöljyä tulpanreiästä pyttyyn ja annetaan vaikuttaa päivän-pari.

Lähetetty: 4.5.2006 6:39
Kirjoittaja ,_,/ukka
Koneeseen on sama jättää vanhat öljyt sisään "käsittelyn" ajaksi.
Poltto-öljy käsittelyn jälkeen pyttyihin moottoriöljyä tippakannulla ja pyörittelyä ilman tulppia joko veivillä tai startilla, koska alaspäin valuva polttoöljy on liottanut öljykalvot sylinterien seinämiltä ja kiertokankien laakereista.
Lopuksi uudet öljyt koneeseen ja sitte vasta käyntiin.

,_,/ukka

männänrenkaat

Lähetetty: 4.5.2006 10:36
Kirjoittaja ss127
Yksi konsti jolla ne voi aueta kun samalla putsaa öljykanavat on seuraava. 1:Laske öljyt ulos.2: Laita öljyn tilalle dieselpolttoainetta sama määrä kuin öljyä kuuluu olla. 3:Käytä hetken aikaa. 4:Anna vaikuttaa jonkin aikaa. 5:Käytä vielä hetki. 6:Laske litkut ulos ja vaihda suodatin(halvin mahdollinen). 7:Laita koneeseen öljyt(halvat jälleen). 8:Aja noin 100km jonka jälkeen vaihdat suodattimen ja kunnon öljyt.

Pitäisi toimia.Ainakin kaverin -64 Cadillacissa toimi hyvin.Loppui kaikki ylimääräiset kilinät sekä sinisen savun tulo putkesta.Tuo temppu pesee myös öljykanavat kaikesta töhnästä.Tosin takuuta en anna toimiiko myös Ladan koneessa.

Lähetetty: 5.5.2006 2:57
Kirjoittaja samarai
niin ja on tosiaan sama hinnan puolesta nykyisin käyttää- tupa- vai diisseliä :shock: - ainakin Keravan huoltiksilla erot olivat marginaalisia kun traktoriin tarvi löpöä. Olikohan jotain luokkaa D 1euro ja tupaöljy 0,85 :roll:

Valtio tukee myös jos vaihtaa lämmitysöljystä muuhun "lämpöön".. :roll:

Lähetetty: 5.5.2006 10:42
Kirjoittaja ,_,/ukka
samarai kirjoitti:niin ja on tosiaan sama hinnan puolesta nykyisin käyttää- tupa- vai diisseliä :shock: - ainakin Keravan huoltiksilla erot olivat marginaalisia kun traktoriin tarvi löpöä. Olikohan jotain luokkaa D 1euro ja tupaöljy 0,85 :roll:
Nykyään on kolmaskin poltto-öljy luokka olemassa: moottoripolttoaineeksi suunniteltu "moottoripolttoöljy", hieman kalliimpaa kuin lämmitysöljy, mutta on terveellisempää diesel-moottorien ruiskupumpuille, kuin lämmitysöljy. Lämmitys öljy alkaa olla jo niin kuivaksi jalostettua, että sen voitelu ominaisuudet ei ole enää riittävät. Tässäkään ei ole veroa, joten tieliikenne käyttöä koskevat samat määräykset kuin lämmitysöljyllä ajoa.

,_,/ukka

Re: männänrenkaat

Lähetetty: 5.5.2006 17:35
Kirjoittaja Tuomas
ss127 kirjoitti:Yksi konsti jolla ne voi aueta kun samalla putsaa öljykanavat on seuraava. 1:Laske öljyt ulos.2: Laita öljyn tilalle dieselpolttoainetta sama määrä kuin öljyä kuuluu olla. 3:Käytä hetken aikaa. 4:Anna vaikuttaa jonkin aikaa. 5:Käytä vielä hetki. 6:Laske litkut ulos ja vaihda suodatin(halvin mahdollinen). 7:Laita koneeseen öljyt(halvat jälleen). 8:Aja noin 100km jonka jälkeen vaihdat suodattimen ja kunnon öljyt.
Tuotahan voisi kokeilla kun pitäisi yhtä raatoa (ei lada) tekohengittää. Tankilla käydessä tankataan öljy ja tarkistetaan bensa, eli kulutus on kohtuullinen. Venttiilinvarrenkumit tosin on horot, mutta ne nyt vaihtaa äkkiä.