Sivu 1/1
Kytkin haiskahtaa
Lähetetty: 25.5.2006 21:31
Kirjoittaja Ladserwagen
Näin, kun latukan käynnistää ja painaa kytkintä, niin kuuluu armoton vinkuna ja kohta tulvii kabiiniin kytkimen ominaistuoksu. Mikä mahtaa olla vikana, ja onko iso/kallis homma korjata. Pienellä budjetilla ollaan kuitenkin liikkeellä.
Ja kulkupeli oli Samara 1300 vuosimallia '87.
Suurkiitos etukäteen vinkeistä.
Lähetetty: 25.5.2006 23:58
Kirjoittaja Kimmo86
Kuuluuko tuo ääni ja haiseeko jos koneen starttaa kytkin ylhäällä? Vinkuna viittaisi kyllä loppuunkuluneeseen painelaakeriin, mutta käryämistä en oikein ymmärrä..

Lähetetty: 26.5.2006 1:28
Kirjoittaja samarai
Painelaakeri varmaan vinkuu ja taitaa olla levykin lopussa eli jää kintaalle toi pitäminen ja käryttää.
Tuskinpa tosta ilman vaihteiston irrotusta selviää. Eihän noi osat paljon maksa- hommaa on kuitenkin enemmän ja vaatii nosturin tai rasvamontun, että saa vaihteiston paikaltaan.
Lähetetty: 26.5.2006 10:57
Kirjoittaja Ladserwagen
Kimmo86 kirjoitti:Kuuluuko tuo ääni ja haiseeko jos koneen starttaa kytkin ylhäällä?
Ei se silloin sitä tee, vain kun kytkintä painaa. Siitä seuraa kauhia vinkuminen ja katku.
Lähetetty: 26.5.2006 12:54
Kirjoittaja kurppa81
painelaakeri rikki... siellä työsylinterin päässä on säätö sen takia että kytkin irrottais kunnolla..
Lähetetty: 26.5.2006 13:30
Kirjoittaja samarai
kurppa81 kirjoitti:siellä työsylinterin päässä on säätö sen takia että kytkin irrottais kunnolla..
Samarassa on vaijerilla toi kytkin,
kuva
perussäätö kohdassa 4.
Lähetetty: 26.5.2006 21:23
Kirjoittaja Lada-Jussi
samarai kirjoitti:kurppa81 kirjoitti:siellä työsylinterin päässä on säätö sen takia että kytkin irrottais kunnolla..
Samarassa on vaijerilla toi kytkin,
kuva
perussäätö kohdassa 4.
joo ja pitää huomioida että joskus alussa vaihtui toi kytkimen säätö systeemi jotenkin, en nyt edes muista miten, oliko toi kuva uudesta vai vanhasta? eikös nyt puhuttava auto ole -87 eli saattaa olla kumpi tahansa systeemi.
Lähetetty: 26.5.2006 23:27
Kirjoittaja samarai
Lada-Jussi kirjoitti:
joo ja pitää huomioida että joskus alussa vaihtui toi kytkimen säätö systeemi jotenkin, en nyt edes muista miten, oliko toi kuva uudesta vai vanhasta? eikös nyt puhuttava auto ole -87 eli saattaa olla kumpi tahansa systeemi.
joo toi kuva on 94 painetusta kirjasta, en tiedä onko toi sitten jo muuttunut tossa 87.sta.

Tossa ei ole muuta kuin toi kuva kytkimestä, -siinä on kuitenkin se 89 vaihtunut nokkahihnapyörästö
Samara 2111 koneessa ja 110:ssä näyttää olevan toi sama systeemi, vaikka kuva on vähän eri kulmasta:
kuva
mielenkiintoista

,asiaa täytyy tutkia lisää ja topicin aloittajahan voisi tarkastaa, onko se ton näköinen systeemi ja missä se säätö on. -Voi olla esim. kytkinpolkimessa.
Lähetetty: 27.5.2006 0:11
Kirjoittaja samarai
nojoo, nyt tuli tutkittua tota muutosta. Oman käsityksen mukaan olisi vaihtunut 88 alussa vaijerin polkimen puoleinen pää - hahlomallista silmukkamalliseksi, näky olevan tuolla venäläisessä katalogissa vain "novaga ja staraga" - Säätöjuttu ei olisi näin ollen vaihtunut
Eli Motonetin luettelosta:
KYTKINVAIJERI LADA SAMARA
Mahdolliset mitat vaijeri/kuori
Samara 86--12.87 (hahlopäät). . . . . . . . . . . . . . . . 24-1150 14.80 ???
Samara 1.88-- (silmukkapäät). . . . . . . . . . . . . . . . 24-1151 14.80 ???
Kuvat vaijereista:
hahlomalli
silmukkamalli
Lähetetty: 27.5.2006 0:29
Kirjoittaja Lada-Jussi
olikohan tuulilasin Samaran huolto artikkelissa toi maininta että säätö tapahtuu eritavalla. Ite olen vain tuota uudempaa säädellyt.