Sivu 1/2
Ei mennyt Lada leimasta läpi - päästöt
Lähetetty: 2.6.2006 10:39
Kirjoittaja XXX
Kävin aamulla katsastuskonttorilla, mutta päästömittauksessa häkäpitoisuus oli 3,00%, kun olisi saanut olla 0,30% tyhjäkäynnillä. Kierroksilla myös yli 3,00%. Lambda-arvo oli 0,93. HC-pitoisuus oli 100 ppm. Onkohan katti paskana?
Lähetetty: 2.6.2006 10:47
Kirjoittaja Turbiini
hc onsen verran pieni että luulisin katin olevan vielä ehjän. Seokset sitten onkin reilusti liian rikkaalla, mahdollisesti neulaventtiili vuotaa tai lambda hajalla.
Lähetetty: 2.6.2006 10:58
Kirjoittaja RTJN65
Toi on asteekki (21053) siis. Eli neuvalenttiili kusee ja bensapinta liian korkealla kohokammiossa=> liian rikas seos. Edes normaali säätö näemmä ei pysty korjaamaan.
Uusi neulaventtiili, tiiviste ja jopa helpottaa, jos ei niin silloin vikaa voi etsiä sähköventtiileistä ja muusta järjestelmästä.
Lähetetty: 2.6.2006 11:10
Kirjoittaja XXX
Onkohan kallis remontti, jos vie korjaamolle?
Lähetetty: 2.6.2006 11:36
Kirjoittaja ladamaster
XXX kirjoitti:Onkohan kallis remontti, jos vie korjaamolle?
Voi olla, eikä osiakaan löydy mahdollisesti.
Kysy täällä nätisti, jos joku suostuisi auttamaan

Lähetetty: 2.6.2006 15:36
Kirjoittaja XXX
Onkohan lambda-tunnistimessa vikaa, kun arvo noin alhainen?
Lähetetty: 2.6.2006 18:12
Kirjoittaja RTJN65
Voipi olla. Mutta jos arvot olleet pitkään pielessä niin koko putkisto karstainen. Eli ensin säädöt kohdilleen ja sitten voi epäillä Lamdaa.
Onko käynti tasainen vai käykö miten sattuu, sammahteleeko, Onko tyhjäkäynnin säätö "pohjassa" eli suuremmaksi ei saa??.
Lähetetty: 2.6.2006 20:58
Kirjoittaja XXX
Tyhjäkäynnin säätöön ei ole koskettukaan. Käy nätisti, kuuma kone joskus käynnistyy vähän huonosti. Ei sammahtele itsestään.
Lähetetty: 2.6.2006 22:04
Kirjoittaja 'aatee'
hakkaa vasaralla pako putkeen ja meet polkemaan noet pois pako putkesta

auttaa diisseleihin ainaki..
Lähetetty: 2.6.2006 23:35
Kirjoittaja destor
'aatee' kirjoitti:hakkaa vasaralla pako putkeen ja meet polkemaan noet pois pako putkesta

auttaa diisseleihin ainaki..
Muuten hyvä mutta bensakoneesta ei mitata hiukkaspäästöjä.
Lähetetty: 3.6.2006 10:18
Kirjoittaja 'aatee'
destor kirjoitti:'aatee' kirjoitti:hakkaa vasaralla pako putkeen ja meet polkemaan noet pois pako putkesta

auttaa diisseleihin ainaki..
Muuten hyvä mutta bensakoneesta ei mitata hiukkaspäästöjä.
ok

kiva tietää

Lähetetty: 4.6.2006 0:29
Kirjoittaja Marko
kaasutinkatti vehkeisii auttaa helpoiten kaasarin vaihto,neuvostokaasutin väljistyy jostain syyst suomen arvoihin liikaa.venäjän kat systeemi poikkeaa erilaisella lambdalla,ku suomes,joten (ehkä)sevoi vaikuttaa suomimallien päästöongelmii.1kpl autom. ryypyyllä oleva kaasari löytyy hyllyst.tarvii vaa kasuttimen numero.
Lähetetty: 4.6.2006 0:44
Kirjoittaja Kimmo86
Marko kirjoitti:kaasutinkatti vehkeisii auttaa helpoiten kaasarin vaihto,neuvostokaasutin väljistyy jostain syyst suomen arvoihin liikaa.venäjän kat systeemi poikkeaa erilaisella lambdalla,ku suomes,joten (ehkä)sevoi vaikuttaa suomimallien päästöongelmii.1kpl autom. ryypyyllä oleva kaasari löytyy hyllyst.tarvii vaa kasuttimen numero.
Kaasarin vaihto tottakai auttaa mutta eihän noita Axtec-kaasuttimia saa uutena mistään. Kerroppa lisää tuosta kaasarista mikä sulla on hyllyssä, onko siis ihan uusi ja käyttämätön?
Lada Infon mukaan Axtec-kaasareiden tyyppinumerot:
21053-1107010-62 Takavetoiset
21083-1107010-62 Samara
Lähetetty: 5.6.2006 21:02
Kirjoittaja Marko
kaasutin on uusi.niin takavetoon,kun samaraankin on montaa eri mallista kaasutinta.minult löytyy kaikki numerosarjat.
Lähetetty: 6.6.2006 14:02
Kirjoittaja XXX
Kävin huollossa ja kaveri sääti vähän kaasuttimen ruuveja, niin päästömittaus meni läpi. Kelpaakohan tämä huollosta saatu lappu katsastuksessa?
Kuulemma pakoputki vuotaa kovasti pakosarjan ja putken liitoksesta. Kaasutintakin pitäisi kuitenkin kuulemma huoltaa.