Sivu 1/1
Tehobensiini
Lähetetty: 24.6.2006 21:11
Kirjoittaja 99
Onkos kukaan kokeillut virimallin ladassa sitä tehopensaa?
ja onkos hyötyä turbokoneessa,kallistahan se on mutta
oktaani luku on se 99.7 shellin bensaa hintaa taitaa olla yli 1.40€/L
Lähetetty: 25.6.2006 12:47
Kirjoittaja destor
Nykyaikaiset autot joissa on nakutuksen tunnistin osaavat säätää sytytystä bensiinin mukaan. Tälläisessä tapauksessa voidaan saavuttaa muutaman %-yksikön tehon nousu vakio 95E bensaan nähden. Viritetyissä koneissa siitä saa enemmän hyötyä, mutta en sitten tiedä onko tuo bensa mitenkään järkevä vaihtoehto jos sitä verrataan vaikka kunnon rallibensoihin.
Lähetetty: 25.6.2006 15:15
Kirjoittaja RussianTUNER
juu onhan sitä täällä Laitilassakin myynnissä, hintaa oli kerran kun katoin niin 1,45€. Harmittaa kun ei saa Shellistä enää 98:sia kun sitä tarttis mopoon tankata kun on parempaa siihen. Vaikea ostaa automaatista setelillä kun 5€ tulee liian vähän ja 10€ liikaa kun ei aina ole tankki täysin tyhjä, pakko käydä kaverin kanssa tankilla että loput sitten hänen tankkiinsa. Shellissä kun sai maksaa sisälle niin sai ostettua tarkasti oikean määrän ettei liikaa tai liian vähän. Mutta kyllä tohon tottuu.

Lähetetty: 25.6.2006 22:26
Kirjoittaja 'aatee'
[
joo toi on hitsi

Lähetetty: 26.6.2006 1:36
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Mulla oli kans sillon joskus mopoaikoia ihan sama ongelma kun PV:n tankkiin meni se 3,6l niin oli pakko pitää litran pulloo penkin alla johon sai laitettua "ylimääräset" kun automaatista osti.
Sama tilanne siis sillä pienellä erotuksella että automaattiin laitettiin 20markan seteli
Nykyhinnoilla ei sillä 20 markalla paljoo enää saa.
20MK ~ 3,4€
3,4€ / 1,34€/l = 2,5l

Lähetetty: 26.6.2006 17:32
Kirjoittaja RussianTUNER
[
PV:ssä se onkin hyvä kun penkin alle mahtuu pullo mutta eihän noihin nykyajan muovileluihin mitään mahdu.

Tyttöystäväni skootterilla kun ajelin pari viikkoa niin totesin että kyllä se on kätevä kun saa penkin alle tavaraa, ei vaan enää jaksa itse vaihtaa skotuun tota Derbiä.

Lähetetty: 30.6.2006 0:29
Kirjoittaja destor
Se riippuu aivan koneen logiikasta. Auto saattaa tarvita akunkengän irroituksen käytettäessä suurempioktaanista polttoainetta jotta ohjausboksi saa haettua nakutuksen tunnistimen perusteella sytyksen kohdalleen. Kovin monessa autossa ei valitettavasti ole tälläistä hakevaa sytytystä jolloin sytkän aikaistaminen jää lähinnä kuljettajan vastuulle siirryttäessä suurempioktaaniseen bensiiniin. Kuljettaja kääntää itse sytystä aikaisemmalle jonka jälkeen nakutuksen tunnistin tarkistaa jottei se ole liian aikaisella ja myöhäistää sitä tarvittaessa ohjelmallisesti.
Hyödyt ja säätövarat riippuvat täysin ohjausyksiköstä, joten mitään tarkkoja hv lukuja ei voi sanoa. Viritetty kone kuitenkin antaa huomattavan lisätehon jos sille antaa kunnon polttoainetta ja saa siten sytystä aikaistettua.
Lähetetty: 6.10.2006 18:30
Kirjoittaja lata mies
joo lata mies sanoo,että olis potkuu shellin pemsassa kun mun latassa ole muutenkaa potkua.mä oon ajanut yli 20.v latalla.on ollut 1800 tc kones latas kyllä tekiterrää!
Lähetetty: 16.10.2006 21:52
Kirjoittaja Misha
Tuulilasissa testasivat parissa modernissa autossa, ei vaikuttanu millään tavalla tehoihin taikka kulutukseen.
Tiedä sitten vaikuttaako vanhanaikaissa moottoreissa?