Sivu 1/1

Ladan korin rakenne

Lähetetty: 5.7.2006 17:50
Kirjoittaja khonkonen
Heti aluksi.. Koitin haullakin, mutta en tyytynyt niihin vastauksiin.

Elikkäs ladan korin rakennehan on itsekantava. Jos poistan autosta akselit, moottorin ja sisustan. Irrotan ovet. Tuen auton ilmaan keulasta ja perästä, niin saanko aikaiseksi läjän romu rautaa? Vai onko viisaampi pitää ovet paikallaan tukemassa hökötystä?
Eli kokemukset ois nyt paikallaan. Ehkä ja arvauksia riittää mulla itelläkin.

Kiitän.

Lähetetty: 5.7.2006 17:53
Kirjoittaja pressa
tekniikan purkaminen ei heikennä koria
jos helmakotelot ruosteessa niin silloin kannattaa pitää ovet paikallaan ja kiinni kun on pukeilla

Lähetetty: 5.7.2006 18:56
Kirjoittaja khonkonen
Tarkoitin tekniikan purkamisella sitä, että korissa ei ole kaikki paino paikallaan. Sori että kirjotin huonosti.

Helmat on kyllä ruosteessa ulkopuolelta, mutta ei sisäpuolelta.. mutta keskiosasta ei tietoa..

Lähetetty: 5.7.2006 19:29
Kirjoittaja pressa
yksinkertaisin testi on nostaa ensin autoa perästä tunkilla mahdollisimman ylös
sen jälkeen avaat ovet ja avaamishetkellä katsot tarkasti laskeeko ovi alaspäin
jos ovi laskee niin silloin kori vääntyy

tietysti jos helmoihin vaihdetaan peltejä kannattaisi auto olla tunkinkorvakkeiden kohdalta tuettuna
silloin vääntymää ei tapahdu

Lähetetty: 5.7.2006 20:09
Kirjoittaja ,_,/ukka
Onko tarkoitus nostaa ihan perästä ja keulasta, vai jostakin akselien kohdalta? Auton korihan on tehy kestämään kun sen paino lepää akseleiden päällä. Tällöin väittäisin että varmasti kestää, kunhan ei helmoja ja isoa osaa pohjasta rälläköi kerralla auki.
Jos taas autoa on tarkoitus nostaa ihan perästä ja keluasta, ikäänkuin ripustaa se "vartaaseen", niin enempikin epäilisin etu ja taka palkkien kestävyyttä, niitä kun ei ole suunnitelut kestämään koko auton painon kannattelua. Varsinkin jos autoa vielä pyöritellään vartaassa.
Mahtaa olla vaan harvassa ne, jotka ovat noin perusteellisen kunnostuksen Ladalleen tehnyt...

,_,/ukka

Lähetetty: 5.7.2006 20:19
Kirjoittaja kapa
Jos suht ehjä kori (siis ei läpimätä) niin kyllä kestää. Sehän on vaan parempi kun kaikki ylimääräinen purettu pois, siis auto nostettu pukeille kokonaisena vs. pelkkä hylsykori pukeilla.

Lähetetty: 5.7.2006 23:03
Kirjoittaja khonkonen
"Mahtaa olla vaan harvassa ne, jotka ovat noin perusteellisen kunnostuksen Ladalleen tehnyt...
,_,/ukka"

No täällä on yks semmonen.. :D

Juu eli lada on jo tällä hetkellä vartaassa ja melkeen kaikki purettu. Johto sarjat ja jotain törppöjä konehuoneessa. Sitten tulee painepesu koko rovelle ja alkaa peltien vaihto (jahka niitä alkaa tulemaan venäjältä). Vaihdettavina on ulkohelmat, etupoikittais palkit ja vararenkaan ja tankin pohja. Sit hiontaa ja kaikkea muuta kivaa.

Lähetetty: 5.7.2006 23:35
Kirjoittaja ,_,/ukka
Melkeimpä kannatas kysellä kokemuksia vaikka noilta jenkki-harrastajilta:
http://www.overdrive.fi/
Tuolla oli muistaakseni joskus juttua, nyt vaan en äkikseltään löytänyt. Jopa kuvia, joissa joku "säpylä" oli vartaassa. Siinä oli _muistaakseni_ pistetty hyttiin jotakin ristikkäis tukia. Tosin noissahan ei ole itsekantava kori, niin on vähän asia erikseen. Vaan luulis tuolta löytyvän jonkun joka on pyöritellyt itsekantavaa koriakin. Jämäkämpiähän nämä on, mutta jämäkyys on vähän eri kohdassa kuin mitä tuo vartaassa pyörittely vaatii.

,_,/ukka