Sivu 1/2

Uusien peltien suojaus ja helmat

Lähetetty: 12.8.2006 19:22
Kirjoittaja khonkonen
Haulla tuossa haeskelin ja jotakin vastauksia tuli, mutta ei tarpeeksi...
ELi oletteko, jotka ovat uusia peltejä ladaan laittaneet ni puhdistaneet pelleistä sen mustan pohja maalin pois? vai maalanneet uudella maalilla päälle?
Ja sitten helmoissa oleva "sisäpelti", jossa on reiät.. Mikä sen tarkoitus tai lähinnä niiden reikien tarkoitus on? Kun se oli mädäntyny ni jos hitsaa vaan suoraa peltiä tilalle, kun eihän ne reiät mitään ainakaan jäykistä sitä?

Siinäpä taas minun mietiskelyjä.

Lähetetty: 12.8.2006 20:10
Kirjoittaja kapa
Yleensä korjauspelleissä oleva maali on vain ns. varastomaali. Eli kannattaa hioa pois ja kunnon pohjamaali tilalle.

Lähetetty: 12.8.2006 21:12
Kirjoittaja jta
Joo itekkin sen mustan maalin pois hioin. Ei kuulemma kestä 2-k maaleja. En alkanu ottaan riskiä ja kokeileen onnea että kestääkö joten suosiolla aina vain pois nuo.

Ja oiskohan siinä reikä pellissä se tarkoitus että pääsee ilma vaihtuun sen pellin molemmilla puolin? Arvelisin sen näin olevan. Pääsee kosteus pois sen pellin molemmilta puolin.

Lähetetty: 12.8.2006 21:22
Kirjoittaja khonkonen
Mietin kans niitä pellin reikiä et oisko ruostesuojauksen helpottamiseksi? Koska kaikki ruostesuojausta varten olevat reiät ovat kynnyskotelon sisäpuolella...

Lähetetty: 12.8.2006 21:23
Kirjoittaja jta
Niin tuokin vielä. En aatelukkaan ite tuota.

Lähetetty: 12.8.2006 21:38
Kirjoittaja khonkonen
Tosin sunkin teoriaa tukee se ilman kierto, kun kaikki vesireiätki on toisella puolella sitä peltiä..

Lähetetty: 12.8.2006 21:52
Kirjoittaja RTJN65
Sen reikäpellin tarkoitus on jäykistää sitä peltiä ja kun se hitsataan koriin niin se jäykistää koria.

Voitte kasoa mallia mun galleriasta LIMO:n hitsauksesta.

Siis tohon koriin on vaihdetty sekä reikäpellit että helmapellit. Pistehitsauksen suoritin siten että ensin porattiin reijät jotka sitten hitsattiin umpeen.

Ovat vielä hiomatta muuta ruostesuojattu väliaikaisesti.

Lähetetty: 12.8.2006 22:01
Kirjoittaja khonkonen
Juu siis pelti jäykistää koria, mutta niillä rei-illä ei oo jäykistävää vaikutusta? Voin korvata sen reikä pellin tavallisella suoralla pellillä johon teen ilmankierto reiät..?

Lähetetty: 12.8.2006 22:04
Kirjoittaja Kimmo86
Vielä ruosteenestoon liittyen, eli onko niin että jos haluaa suojata helmat kunnolla niin ulkopeltiin pitää porata ylimääräiset reiät josta pääsee suihkuttamaan suoja-ainetta myös sen sisäpuolelle? Noista kynnyslistan alla olevista rei'istähän ei pääse operoimaan kuin helmojen sisäpuolta, ei kait se aine tuon keskipellin läpi mene?

Mietin vaan kun tuossa omassa 2107:ssa on helmojen pohjaan porattu jotain ylimääräisiä reikiä, joita axteekissa taas ei ole. Että olisko ne tuota em. tarkoitusta varten?

Lähetetty: 12.8.2006 22:21
Kirjoittaja khonkonen
Kyllä ovat sitä varten ne reiät. Mulla oli kans niissä nykysissä helmoissa ja poraan myös uusiin. Mutta sitten hyvä kysymys myös reikiin liittyen et kannattaako ne peittää vai jättää auki... Eli jos vettä pääsee kotelon sisään ni se tulis rei-istä ulos, mutta meneehän niistäkin tavaraa sisään.

Lähetetty: 12.8.2006 23:19
Kirjoittaja Kimmo86
Niin, minulla oli kumitulpilla laitettu tukkoon ne reiät ja varmaan ihan fiksua olla ne tulpat ettei mene suotta pölyä ja vettä sinne kotelon sisään muhimaan..

Lähetetty: 13.8.2006 8:17
Kirjoittaja AI
Mä ostin viisi vuotta sitten Ladan jonka etulokari oli vaihdettu ja maalattu mustan varastomaalin päälle. Näin siinä sitten oli käynyt! Kuva ei kerro edes koko totuutta, koko lokarin alalta maali on halkeillut ja irtoilee pikkuhiljaa.

Lähetetty: 13.8.2006 10:35
Kirjoittaja RTJN65
Ton helman sisällä olevan pellin tarkoitus (ja siinä olevien reikien) on tukea koria.

Niin kummalta kun se kuulostaakin niin pelti joka on suora ja reijätön taipuu helpommin kuin sellainen jossa noita reikiä on.

Joissakin autoissa näkee suraan pelyiin tehtyjä vekkeja ja taivutuksia. Niillä on sama tarkoitus.

Lähetetty: 13.8.2006 13:28
Kirjoittaja AI
RTJN65 kirjoitti:Joissakin autoissa näkee suraan pelyiin tehtyjä vekkeja ja taivutuksia. Niillä on sama tarkoitus.
Kuten Lada Combin katossa...

Lähetetty: 13.8.2006 21:11
Kirjoittaja jta
AI kirjoitti:Mä ostin viisi vuotta sitten Ladan jonka etulokari oli vaihdettu ja maalattu mustan varastomaalin päälle. Näin siinä sitten oli käynyt! Kuva ei kerro edes koko totuutta, koko lokarin alalta maali on halkeillut ja irtoilee pikkuhiljaa.
Vielä tuli sellainen mieleen että tuo varastomaalihan ei kestä edes tinneriä. Niin ei se ihme ole jos pääsee noin käymään kuten kuvassa.