1500 Ryyppy ei toimi oikein

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
rallikuski

1500 Ryyppy ei toimi oikein

Viesti Kirjoittaja rallikuski »

Potilas 2105 1500 vm.91.

Automaattiryyppy toimii muuten normaalisti, mutta kun moottori on lämmin niin ryyppy on edelleen hieman päällä jolloin kaasarin toisioläppä ei aukea!
Miten ryyppyä saa säädettyä/korjattua vai johtuuko tuo vivustosta joka käyttää ryyppyä?
Ryypyn läppä jää noin 5mm päälle...

Pikaisia apuehdotuksia jotta saan ladan leimattua tänään...
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Mekaaninen ongelma. Purku. Osien rasvaus ja pieni säätö-> tuossa ryypyssä on sääto siellä sisällä. Tehtaalla plommattu.

Kulumisen takia toi noin oireilee.
Lada rules
Lada-HVM

Viesti Kirjoittaja Lada-HVM »

Kertokaas viisaat, kuuluuko se asiaan, että atzx..steekki-Ladan käyntiin saadakseen pitää pumpata kaasua noin 35000 ennen pakkas-starttia. On ensimmäinen lajissaan tällä mehumaijalla, tähän astiset huikat on uskoneet kireätä vaijeria.

Huikka on kyllä päällä kun auto käynnistyy - lähtee myöskin pois kun pedaalin tilsii äkäisellä varvasliikkeellä tatamiin.

Jotenkin tuntuu, että automaattihuikan pitäisi olla hieman nohevampi, eikä vaatia sitä ylentöntä sahaamista ja pumppaamista starttivaiheessa.

Huikka ei myöskään lähde itsekseen päältä kun kone lämpenee, vaatii sen rivakan kaasun polkaisun lattiaan- Mutta sehän ei ole ongelma, tuo käynnistäminen sen sijaan jo vähän on.

Olisin kiitollinen kommenteista.
Avatar
pressa
Viestit: 10516
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

erittäin paljon sanoja jotka eivät auenneet
mutta ilmeisesti bensapumppu päästää polttoaineen valumaan takaisinpäin
jolloin ei heti saa bensaa
kokeileppa enne seuraavaa starttia polttoainepumpun käsikäyttövivulla pumpata kaasutin täyteen
ja sitten kaksi painallusta polkimella ja käyntiin
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Asteekissa kylmäkäynnistys: Poljetaan poljin hitaasti pohjaan ja nostetaan sitä hitaasti noin 1/4 ylöspäin. Tämän jälkeen käynnistetään ja samalla hitaasti nostetaan poljinta ylöspäin. Tämän tarkoituksena on jättää ryyppyläppä päälle ja rikastus voimaan.

Ryypyn poissaanti vaati hieman rivakamman painalluksen polkimesta esim ajon aikana.

Jos vivusto on jumissa (likaiset ja rasvaiset ja pikeentyneet) niin voi olla että ryyppy ei toimi kunnolla => kaasari vaatii huoltoa.
Lada rules
Lada-HVM

Viesti Kirjoittaja Lada-HVM »

Kiitoksia neuvoista, pitääpä perehtyä aiheeseen. Jaa, että näissä on edelleenkin käsinpumppausmahdollisuus? :D Perinteet ja perustekniikka kunniaan!
Vastaa Viestiin