Sivu 1/2

miksi pesuneste

Lähetetty: 12.2.2004 12:07
Kirjoittaja pena
Panin satakympin merkkihuoltoon pääkaupunkiseudulla, kun oli tullut määräkilometritaso täyteen.

Eihän siinä ongelmia ollut, kaikki sujui hyvin.

Ihmetytti kuitenkin haettaessa, kun oli veloitettu myös 3 litrasta jäähdytysnesteen seosta yhteensä 9 euroa. Kummallista on se, että jäähdytysnesteen säiliöt olivat ennen huoltoa lähes täynnä tarpeeksi vahvaa seosta, tosin mukana oli kahdenlaista ainetta, etyylitöntä (?, sitä haisevaa) ja toista.

Kolmen litran täydennys olisi merkinnyt sitä, että kyseiset säiliöt olisi huollossa ensin tyhjennetty ja sitten täytetty. - Ainakaan nestettä ei oltu otettu tavaratilasta, jossa oli sinne varmuuden vuoksi panemani lähes täysi parin litran säiliö.

Huomautin asiasta ottaessani auton vastaan, jolloin todettiin yksinkertaisesti, että näin näköjään on tapahtunut, ei sen kummempaa.

Onko tuo tavallista ja mikä siihen voisi olla syynä?

Lähetetty: 12.2.2004 16:39
Kirjoittaja Ladaperhe
Maksoitko sen nesteen? Itse olen sanonut aina autoa huoltoon viedessäni, että mitään polttimoita ei vaihdeta eikä pissapojan säiliötä tarvitse täyttää.
Nehän heti vaihtaa/lisää nesteet jos huomaa sille olevan tarvetta.
Huollot tosiaan pitävät sisällään tarkistukset ja automaattisesti toimenpiteet jos tarvetta ilmenee.

Lähetetty: 12.2.2004 17:24
Kirjoittaja RTJN65
Olemattomista nesteen lisäyksistä EI TARVITSE maksaa. Olen itse aina
ennen huoltoa (toi toinen noin vuoden vanha kottero) tarkastanut lamput ja lisännyt nesteet piripintaan. Tosin tämän nelikirjaimisen auton merkkihuolto ei ole laskuttanut ikinä tälläistä.

Tollaiseen rahastukseen ei pidä alistua.

Lähetetty: 12.2.2004 19:01
Kirjoittaja pena
Kun tähän nyt tuli mielipiteitä, niin tarkistin asian huoltokirjasta.
Siellä todetaan, että huoltoon kuuluu mm.
- 13. Pesu-, jarru- ja jäähdytysnestemäärän tarkastus, lisäys tarvittaessa.

Lisäystä tässä tapauksessa on tarvinnut enintään puoli litraa, ei kolmea.

Olisi myös mielenkiintoista nähdä, mikä on se ikkunapesuneste, jota 3 litraa maksaa 9 euroa!

Herättäähän tämä joitakin ajatuksia.

Sama hinta

Lähetetty: 12.2.2004 20:27
Kirjoittaja Jaska HKI
Minun 110:aan kaksi litraa tuulilasinpesunestettä maksoi 2€ Malmin Delta-autossa.

Eipäs kun..

Lähetetty: 12.2.2004 20:28
Kirjoittaja Jaska HKI
..6 Euroa.

Lähetetty: 12.2.2004 20:35
Kirjoittaja Ladaperhe
Joo eli kannattaa kaikkien jotka autoa vievät huoltoon niin sanoa, että ei vaihdeta polttimoja eikä lisätä pissapojannestettä niin säästyy iso kasa rahaa. Ne rokottaa noista, olen itse kerran joutunut maksamaan em.hommista, mutta siitä opin ja aina muistan kieltää ennakkoon tuo työt.

hmm

Lähetetty: 12.2.2004 20:41
Kirjoittaja Lada-Jussi
miten saako virallista huoltoleimaa huoltokirjaan tai kärsiikö takuu jos sen aikana kieltää huoltoa tekemästä kyseisiä hommia, ne kun kuuluu määräaikaishuolto ohjelmaan? Tyhmää, mutta kaikessahan yritetään rahastaa. maksaahan pelkkä vikakoodien lukeminen 25 euroa, joka ei työnä ole varmaan kovin raskas, tuskin kädetkään likaantuu.

Lähetetty: 12.2.2004 20:56
Kirjoittaja Ladaperhe
Ainakaan Vehon merkeissä tai volkkareissa ei ole vaikuttanut millään tavalla takuuseen tai huoltokirjamerkintöihin.

Toi on rahastusta, firmojen ahneutta eikä mitään muuta

Lähetetty: 12.2.2004 21:59
Kirjoittaja Boris
Jaska HKI kirjoitti:..6 Euroa.
..Muokkaa nappula.

Aika törkeetä, enpä ole tullut ajatelleeksi että tollasta rahastusta voitais harrastaa. Olen kyllä käyttänyt autoa huollossa lähinnä maaseudulla, siellä yleensä asiat hoiretahan rehristi.

miten muut huoltamot

Lähetetty: 13.2.2004 11:02
Kirjoittaja pena
Miten on, käytättekö yleisesti - etenkin kun kyseesä on 110 - muitakin kuin D-alkuisia huoltamoita; tarkoitan tällä nyt niitä, jotka on kuitenkin mainittu annetussa huoltamoiden luettelossa?
Jossakin olen kuullut nimitettävän niitä sopimushuoltamoiksi; niiden yhteydessä olevassa automyynnissähän on yleensä Ladaa.
Onko esiintynyt tapauksia, jolloin niillä ei ole ollut tarvittavaa osaa?

Lada/Samara huoltoverkosto Suomessa vuonna 1990

Lähetetty: 13.2.2004 18:20
Kirjoittaja Jaska HKI
Laskin Samaran vm.-90 huolto- ja käyttöohjekirjan takasivuilta huoltoverkoston Suomessa.Huoltokorjaamoja löytyi 214 kautta koko Suomen.TB-huoltamot olivat varsin hyvin edustettuina.Uuden 110:n huoltokorjaamoista ei ole ohjekirjassa mitään mainintaa.

Lähetetty: 13.2.2004 21:42
Kirjoittaja Jaakkima
Itse kun kyselin viime kesänä paikallisesta Teltasta merkkikorjaamoita, niin löilät vain AutoStradan eli Fiatin lehden kouraan ja sanoivat että katso sieltä. Listassa taisi olla vain jälleenmyyjien huoltopisteet.

laaja verkosto

Lähetetty: 14.2.2004 22:40
Kirjoittaja pena
Sain ostaessani auton asiakirjojen joukossa myös luettelon, jossa on Alfa Romeon, Fiatin, Ladan, Lancian ja Samaran "valtuutetut korjaamot ja huoltamot".
Luettelossa on yli 200 osoitetta; tosin kaikki niistä eivät huolla jokaista kyseistä merkkiä, mutta näyttää siltä, että laajin huoltoverkosto kyseisistä merkeistä on juuri Ladalla. Ladaa voi merkkihuollattaa vaikkapa Ilomantsissa ja Kestilässä, Särkisalmella ja Ylitorniossa, mutta sama ei järjesty muilla kyseisillä merkeillä.

Totta Mooses!

Lähetetty: 15.2.2004 7:51
Kirjoittaja Jaska HKI
Taannoin televisiossa oli ajankohtaisohjelmassa juttu kun esimerkiksi Lapista joutuu junalla lähettämään kalliita länsiautoja Etelä-Suomeen korjattavaksi.Aikaa ja rahaa kuluu,mutta saahan siinä VR:n kuljetusyksikkö töitä.