Sivu 1/1
vika 0302 ja jarrun merkkivalo
Lähetetty: 29.12.2006 16:29
Kirjoittaja pena
Ongelmia satakympissä ajotietokoneen valossa: Näyttää vikoja 0302 ja 0300, mikä viitannee sytyshäiriöön toisessa sylinterissä. -
Tietokoneella BK-10 saa poistumaan, mutta se ilmestyy jonkin ajan kuluttua uudelleen.
Samassa vehkeessä jarrun merkkivalo vilkuttelee, palaa väliin jatkuvasti. Jarrunestettä pitäisi olla riittävästi.
Muuten sytyttää ja jarruttaa moitteettoman tuntuisesti. Ajella pitäisi, jos uskaltaa, muutama sata kilometriä, ennenkuin saa huollon ensi vuoden puolella.
Onko kyse kuinkakin vakavista ongelmista vaiko ennemminkin auton yliherkkyydestä?
Lähetetty: 29.12.2006 18:05
Kirjoittaja ladamaster
Yksinkertaisia kokeiluja sytyshäiriöön:
- Vaihda tulpan johtoja ristiin; siis irrota puolasta ja sytystulpasta vaihtaako vika sylinteriä.
- Vaihda kakkossylinteriin uusi tulppa
Ajele ja seuraa tilannetta
Siis mikä jarrun merkkivalo valo palaa? Nestemäärä vai viallisen polttimon valo?
pitääpä seurata
Lähetetty: 6.1.2007 9:01
Kirjoittaja pena
Nestemäärän merkkivalo oli kyseessä. Lisäsin nestettä ja loppui valon palaminen.
Auto oli juuri huollossa (Delta) eikä jarruissa ollut huomauttamista.
En ole myöskään huomannut jarrunesteen vuotoa; kai se olisi vuotanut enemmän.
Täytyy seurata asiaa.
Kiitokset neuvoista
Lähetetty: 6.1.2007 12:12
Kirjoittaja pressa
jarrunesteen pinnan taso laskee säiliössä kun jarrupalat ja kengät kuluvat
eli vaikkei vuotoa olisi niin pinta laskee ja kun vaihdetaan uudet kengät ja palat nousee pinta ylemmäksi
Lähetetty: 3.2.2007 19:25
Kirjoittaja ff8728
Mullakin tuli nuo 0300, 0302 vikakoodit, kuittasin pois. Jokohan tuo enteilee puolanvaihtoa

Satakymppi, 153000km, tulpilla ajettu n. 9000km.
Lähetetty: 3.2.2007 19:27
Kirjoittaja Jaska HKI
Sytytyshäirö poistui mulla kun laittoi Cleaner-spraytä kontakteihin ja odotti muutaman tunnin.
Lähetetty: 4.2.2007 4:52
Kirjoittaja Warreossi
Itsellä nuo samat vikakoodit(0300 0301) johtuivat vuotavasta kannentiivisteestä.Diagnoosi varmistui oikeksi kun sylinterikansi oli poistettu,ykköspytyn männänlaki oli aivan kirkas.Kannattaa seurata paisuntasäiliön elämää ja ajotietokoneen ilmoittamaa moottorinlämpötilaa.
Lähetetty: 7.2.2007 11:20
Kirjoittaja ff8728
Irrottelin viime viikonloppuna johdot ja nuo töpselit, mitkä nyt helposti sain irti, putsailin ja sumuttelin jollkin sähköstart aineella. Tuntuma on että lada kehrää nyt hienosti

Kiitos vinkistä
