Sivu 1/1
Kone tärrää!! (kuvan kanssa ihmettelyä!)
Lähetetty: 24.1.2007 8:43
Kirjoittaja IlkkaHe
Eli, kasailin ton 1600koneen uusilla osilla, ja vanha vauhtipyörä oli vähän halki, niin laitoin sitten toisen koneen (1200) vauhtipyörän ja koko kytkin asetelman siihen, ja nyt kun käynnistin, ja kierrättelin niin n. 3000kierroksessa kone alko kummallisesti tärisemään? kardaani ei ole paikoillaan ja nelos vaihe silmässä (nopeus mittarissa kuulemma oli 120)
Voiko johtua, koska tuota vauhtipyörää ei mitenkään ole tasapainotettu tuolla kampiakselille? mutta tasapainossa se tuossa edellisessä koneessa oli.
Lähetetty: 24.1.2007 9:43
Kirjoittaja pappa- igor
voipi olla että tasapainotuksis on vikaa tai sitten vauhtipyörä on löysällä, nimim. kokemusta on

mutta pata piti sillon epämääräsiä sivu ääniäkin

loppuuko tärinä kun otat vaihteen pois päältä?
Lähetetty: 24.1.2007 21:18
Kirjoittaja 'aatee'
laita vanha vauhti pyörä jos sitte toimii ei halkeemat oo nii ronkeli

Lähetetty: 24.1.2007 22:28
Kirjoittaja IlkkaHe
Kiinni se lautanen ainaki on.
Pitänee vähän funtsia tota muutenki, ku samoissa kaasutuksissa oli päässy se alumiini bensaletku irti ja hakannu ittesä poikki sitä ihime vaimennin kumia vasten

ettei se tärinä ois siitäki johtunu?
Ja pitänee nuo faking "jäykemmät" moottorin kannake kumit vaihtaa orggiksiin kun paskatne tuossa tarkotuksessa ainaki on
Että tuumaillaan nyt mitä tehään. Uus parempi kampirauta ja kevennetty ja tasapainotettu vauhtipyöräkin on tulossa, mutta ehkä vasta evo kakkoseen

Lähetetty: 29.1.2007 9:35
Kirjoittaja IlkkaHe
Nyt sitten kuvan kanssa ihmetellään, mikä helvetti antaa periksi?!?!
Eli, niinkun kuvasta näkyy on vaihteiston tuo tukikumi jostain prkleen syystä päässy liikkumaan niin paljon, että hakannu tonne kardaani tunneliin kunnon jurmut! Mikä voi noin paljon antaa periksi että toi liikkuu? tai miksi se liikkuu?
Voiko johtua kun kardaani ei ole paikallaan ja kuitenkin kierroksia tuossa varmasti kunnolla koska mittarin mukaan vauhtia 120-130 oli kun junttas kiinni tuohon?
Vei paska bensalinjan ja jarruletkun mennessään

Lähetetty: 29.1.2007 9:43
Kirjoittaja pressa
moottorin/vaihteiston tukikumit löysät
ja mikäli kardaani ei ole paikallaan ei tukea tule riittävästi koska kardaanin tuki tukee myös vaihteistoa takaa ja estää sitä nousemasta kuten tuossa on käynyt
Lähetetty: 29.1.2007 12:02
Kirjoittaja destor
Tuo limppu ei kestä ilman kardaanin tukea pyöritelyä kovinkaan paljoa, keskipakoisvoima vääntää nuo metallisakarat ulospäin ja koko paska räjähtää palasiksi siinä 160km/h kohdalla.. Nimimerkillä nähty juttu, meni bensa-, jarru- ja pakoputki solmuun eräästä autosta taannoin..
Autossa ei siis välttämättä ole mitään muuta vikaa kuin että on pyöritelty tuota limppua ilman vastakappaletta ja kardaania.
Lähetetty: 29.1.2007 19:09
Kirjoittaja NesteHukka
Nivassa kun toi perävälitys on vissiin tiheämpi, niin toi limppuhan voi räjähtää ihan ajossakin. Mulla se kilahti kun sain alamäkeen myötätuuleen vitosella 150 lasiin... Jäi vielä parista kohtaa kiinni, niin pääsin eteenpäin siihen asti kun sain uuden vaihdettua, mutta kyllä se pamahdus peläytti kun tollainen kappale välistä paukahti pohjaa vasten.
Lähetetty: 30.1.2007 8:04
Kirjoittaja IlkkaHe
Kiitosta kauhiana. Minä jo luulin että siellä joku muu on vialla

ja nyt kun kokeilin kaasutella konetta ykös vaihteella, niin ei mitään tärinöitä! eli tuosta tuli se tärinä, ja syykin selvis että miks. Kyllä ladaboardiin voi luottaa
