Sivu 1/1

Vaihdelaatikoista ja Ladamalleista

Lähetetty: 7.5.2007 23:32
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Olin tuolla Kymenlaakson tapaamisessa. Siellä tuli puhe vaihdelaatikoista. Eräässä keskustelussa oltiin sitä mieltä, että 2107 1700i -96 pitäisi olla 5laatikolla. Lada-Jussi varmaan tietäisi miten asia on. Mitä koodeja tarvitaan asian selvittämiseen tyyppikilvestä?

Itselläni on nimittäin tuossa BGV-603 vain 4 vaihdetta. Ei ole puhettakaan, että sieltä viitosen suunnasta löytyisi mitään. Ei rutinaa eikä edes yritystä kepillä kulkeutua sinne suuntaan. Onko joissain tuonmallisissa Ladoissa vain 4 vaihdetta?

Lähetetty: 7.5.2007 23:36
Kirjoittaja Jaakkima
Tehtaalta lähtiessä autossasi on ollut 5-lovinen laatikko, mutta joku auton edellisistä omistajista on saanut sen särki ja vaihtanut tilalle joko nurkissa lojuneen toimivan tai saanut jostain halvalla 4-lovisen askin. Siksi sieltä ei löydy 5-vaihdetta vaikka pitäisikin.

Lähetetty: 7.5.2007 23:37
Kirjoittaja Jokari
Kaikissa ruiskuvehkeissä on ollut alunperin 5 vaihdetta.

Se että sinne on joku laittanut nelilovisen laatikon, ei ole mitenkään yllättävää. 5-vaihteinen on herkkä hajoamaan/vikaantumaan ja tämä korostuu ruiskuissa, kun vääntöä on.

Lähetetty: 7.5.2007 23:54
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
No asiahan selvisi. Ei tarvita numerokoodien lukua. Hyvin se pelaa 4lovisellakin eikä kulutuksessa juuri eroja ole minun ajossa. Kulutuksistahan kirjoitin jo aiemmin otsikon: Uusi Ladan omistaja tai jotakin sinne päin.

Lähetetty: 8.5.2007 6:59
Kirjoittaja iigorr
minun -97 farkussakin oli joku vaihtanut 4 lovisen..

Lähetetty: 8.5.2007 8:35
Kirjoittaja Qulle
Miinoitettu! kirjoitti:No asiahan selvisi. Ei tarvita numerokoodien lukua. Hyvin se pelaa 4lovisellakin eikä kulutuksessa juuri eroja ole minun ajossa. Kulutuksistahan kirjoitin jo aiemmin otsikon: Uusi Ladan omistaja tai jotakin sinne päin.
Ja ei kannata edes harkita sitä 5-lovista, varsinkin jos o taipumusta antaa kunnolla leipää sille autolle :)
...meillä tuo 4-lovinen on kestänyt komiasti jo kolmisen vuotta (no ei kyllä tuota 1700i konetta ole ollu kiinni) ja kyyti on ollut kovaa :D

Lähetetty: 8.5.2007 9:49
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ihan totta. Meikäläisen kengitykset vaan jää niihin harvoihin ohitustilanteisiin, jolloin on poljeskeltava rekoista ohi. Olen sellaisen taloudellisen ajon ja ennakoivan ajotavan kannattaja.

Kai sitä joskus aikoinaan tuli vähän reviteltyäkin, mutta ei nykyisin. Joskus talvella on ohituksessa lähtenyt perä irti, koska tuosta pannusta aika hyvin voimaa lähttee. Ehkä ajelen se neloslaatikon loppuun ihan suosiolla. Irrottelen tuosta raadostani muuten vaan harjoituksen vuoksi 5lovisen ja panen jemmaan. :oops:

Lähetetty: 8.5.2007 10:02
Kirjoittaja pappa- igor
Jokari kirjoitti: kun vääntöä on.
:lol: :wink: