Sivu 1/1

Ei kipinöi

Lähetetty: 21.3.2008 16:28
Kirjoittaja kapesa
Puolan johdolta tulee heikko keltainen kipinä.Jakajalta ei ollenkaan. Mistäpä etsiä vikaa ? Olen jo vaihtanut puolan,konkan ja virtalukon pohjan. Ei kannata uutta osaa ostelemalla kauan kokeilla. Malli on 2105

Re: Ei kipinöi

Lähetetty: 22.3.2008 8:16
Kirjoittaja AI
Jos vielä ne katkojan kärjet putsaisit ellet peräti uusia raaski vaihtaa!

Re: Ei kipinöi

Lähetetty: 22.3.2008 15:31
Kirjoittaja kapesa
Kärjissähän se vika oli. Vaikka ajettu vasta muutamasata km oli kulunut koroke mikä avaa kärjen kun virranjakajan akseli pyörii. Em. akselissa varmaan vika laakerointi tai joku muu sipannut? Onko kokemuksia?? Pyörii taas vanhoilla kärjillä.

Re: Ei kipinöi

Lähetetty: 22.3.2008 16:48
Kirjoittaja pressa
ei olisi tarvinnut vaihtaa vanhija kärkiä, ainoastaan säätää. tuon liukupalan kuluminen johtuu siitä ette ole laittanut öljyä siihen huopaan jonka on tarkoitus voidella akselilla olevia nokkia. Joistakin kärjistä tuo liukupala kuluu aluksi ja sitten kovettuu, siksi kärjet pitää säätää uudelleen muutaman sadan/tuhannen päästä.

Re: Ei kipinöi

Lähetetty: 23.3.2008 20:18
Kirjoittaja kapesa
Tuo pala oli vinksahtanut niittauksesta. Toinen niitti kiinni mutta toisesta siirtynyt useita milleä. Jakajan akseli ehkä liepaa. Onkohan laakerointi sökö? Onko muilla samaa sttunut ?

Re: Ei kipinöi

Lähetetty: 25.3.2008 10:44
Kirjoittaja aropupu
Jos jakajan akselissa on klappia sivuttain, on sieltä mennyt laakeri ja se aiheuttaa epätarkkuutta sytytyksessä.
muutama vuosi sitten oli vielä saatavilla kokonaista jakajaa mallia USSR eikä ollut hirmu kallis,40-50€.

Ja katkojankärkien kanssa olisi hyvä vaihtaa myös konkka,kestää uudetkin vähän pitempään..

Re: Ei kipinöi

Lähetetty: 1.4.2008 19:00
Kirjoittaja vaanan-c
Kannatta tarkistaa kärkisillan (kärkienkiinituslevy jota alipainesäädin liikuttaa) kuulalaakeri onko
se kulunut väljäksi ja aiheuttaa ajoituksen epätarkkutta,ja kärkiväliä on vaikea asettaa kohdalleen.