turbon vesijäähdytys

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
lähtee kuin rusakko

turbon vesijäähdytys

Viesti Kirjoittaja lähtee kuin rusakko »

ahdin on carret to3 ja siinä on keski akselilla vesijäähdys kannattaako tuohon turbolle rakentaa vesijäähdytys onko siitä mitään hyötyä vaiko olisiko siitä vain haittaa
START
Lada kerhon jäsen

Re: turbon vesijäähdytys

Viesti Kirjoittaja START »

en ainakaan itse laittaisi mutta enhän minä näistä mitään tiedä
mutta kun järjellä ajattelee: jos turbo hohkaa punasena ja siellä vielä kiertäis jäähytys neste niin rupee ladan vakio syyläri käymään pieneksi, eli lämpöjen kanssa saattaa tulla ongelmia.
toisekseen ahtimen sisällä voi olla melkoisia lämpö vaihteluja jos siellä kiertää vettä, ja saattaa haleta herkästi.
itellä ei ole kokemusta mutta en usko että siitä niin paljoa on hyötyä että kannattaa ruveta laittaan. ei siitä välttämättä kovin suurta haittaakaan kyllä ole kun kerta semmonen on keksittykin

viisaammat saa korjailla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
pappa- igor

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mulla oli garretin t03 saabista "lainattuna", mun käytössä ei ikinä lämmöt noussut vaikka oli ahtimessa vesikierto, muistaakseni letkut meni imusarjasta-ahtimeen- v-pumppuuun menevään lämmityslaitteen putkeen :shock: eipä kai siitä mitään muuta hyötyä ole kun se että säästää laakereita jos sattuu oleen ahdin kuumana ja sammuttaa heti vedon jälkeen.. mutta jos malttaa jäähdytellä ahdinta ajon jälkeen uskoisin että eip silloin mitään eroa ole, oli jäähdytys tai ei :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Mäntä

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Kannattaa laittaa jos sille on paikka.. Ei kai niitä turhaan turboihin laiteta :o
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
lähtee kuin rusakko

Viesti Kirjoittaja lähtee kuin rusakko »

minulla vain kävi mielessä jos tuon jäähdytyksen toteuttaisi toisella syylärillä ja sähköisellä vesi pumpulla. taikka sitten tuon vesi jäähdytyksen voisi ryöstää omasta syyläristä
Vastaa Viestiin