Hienoa jos jollakin asemalla osataan jopa neuvoa.. kun ei nykykorjaamoillakaan ymmärretä enää kaasarivehkeiden päälle Itsekin käytin aikanaan 87 Golffia rämällä, että säädetään päästöt kohdalleen ennen katsastusta.. eipä pojankloppi osannut muuta tehdä kuin huudattaa katitonta autoa kuumaksi.. itse siinäkin sai säätöruuveja pyöritellä ja mittarista katsoa milloin on hyvä..Jaakkima kirjoitti:Itse ainakin haen päästölapun valmiiksi katsastukseen. Tulee huomartavasti halvemmaksi kuin säätö ja jälkitarkastus ja on yksi vikakohde pois ennen katsastusta. Toki jollain asemilla saat sen itse säätää mittarilla kohdilleen katsurin neuvoessa mistä ruuvista saadaan seokset kohdilleen...
Uusi ote tuli!
Re: Uusi ote tuli!
Njet problem, normal katastroof
Re: Uusi ote tuli!
2111 katsatettu jälleen, tällä kertaa vasta jälkkärin jälkeen. Pienestä jumppauksesta huolimatta paineensäätimen sisämäntä taas jumissa, oikealla jarruteho oli 0,5kN, vasemmalla 0,9kN. Korjattu ajamalla pari päivää naula säätimen välissä, jonka jälkeen löytyi noin 1kN kummaltakin puolelta. Lisäksi toisessa alapallossa oli väljyyttä, vaihdettu samaan syssyyn.
Kummoista klappia ei pallossa vielä ollut, mutta auton käytös muuttui kummasti parempaan vaihdon jälkeen.
Mitä päästölappuihin tulee, niin vähän samansuuntainen kokemus korjaamolla kun kävin aikanaan -90 Samaraan päästölappua hakemassa korjaamolta. Nuori kaveri pyöritteli silmiään eikä saa päästölappua otettua. Katselin mielestäni ihan järkeviä päästöarvoja ja Kysyin että mikä mättää, "tulee liikaa saastetta". Aikansa sekoilua kauempaa seuranneena vanhempi asentaja tulee paikalle, painaa printtinappia ja tokaisee "ihan hyvät päästöt".
Kummoista klappia ei pallossa vielä ollut, mutta auton käytös muuttui kummasti parempaan vaihdon jälkeen.
Mitä päästölappuihin tulee, niin vähän samansuuntainen kokemus korjaamolla kun kävin aikanaan -90 Samaraan päästölappua hakemassa korjaamolta. Nuori kaveri pyöritteli silmiään eikä saa päästölappua otettua. Katselin mielestäni ihan järkeviä päästöarvoja ja Kysyin että mikä mättää, "tulee liikaa saastetta". Aikansa sekoilua kauempaa seuranneena vanhempi asentaja tulee paikalle, painaa printtinappia ja tokaisee "ihan hyvät päästöt".
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Uusi ote tuli!
Larppana sai uuden otteen (pitkästä aikaa taas täällä foorumilla)
Tosin "pieni" paikka kuskin penkin alle (noin 30 -50 cm) sekä jarruletkusto uusiksi.
On se ydintäytelanka hitsikone ostettava.. Hitsauksen hinnalla olis saanu oman koneen. Jarrurempat jätän ammattilaisille.
Jarrusatuloita kun ei taho enää oikein saada mistään ja yhden jo halkaisin, onneksi löyty jostain uusvanha tuote.
Kovasti olivat Kuusaan asemalla kiusanneet vanhusta ja katsoivat auton suht tarkkaan ku viereiseltä linjalta meni kaksi autoa samassa ajassa ku larppanaa katsasti.
Takapenkin turvavyössä pieni kosmeettinen vekki, piti korjata ja käydä näyttämässä.
Onneksi oli vain 50 cm päässä alareunasta joten onnistu lyhentäminen ja uudelleen alapalan ompeleminen vyöhön kiinni.
Tuo larppana liikkuu vaan talvikuukausina ja satunnaisia hetkiä kesällä. On se vaan "The Auto"
Tosin "pieni" paikka kuskin penkin alle (noin 30 -50 cm) sekä jarruletkusto uusiksi.
On se ydintäytelanka hitsikone ostettava.. Hitsauksen hinnalla olis saanu oman koneen. Jarrurempat jätän ammattilaisille.
Jarrusatuloita kun ei taho enää oikein saada mistään ja yhden jo halkaisin, onneksi löyty jostain uusvanha tuote.
Kovasti olivat Kuusaan asemalla kiusanneet vanhusta ja katsoivat auton suht tarkkaan ku viereiseltä linjalta meni kaksi autoa samassa ajassa ku larppanaa katsasti.
Takapenkin turvavyössä pieni kosmeettinen vekki, piti korjata ja käydä näyttämässä.
Onneksi oli vain 50 cm päässä alareunasta joten onnistu lyhentäminen ja uudelleen alapalan ompeleminen vyöhön kiinni.
Tuo larppana liikkuu vaan talvikuukausina ja satunnaisia hetkiä kesällä. On se vaan "The Auto"
Re: Uusi ote tuli!
Onko sinulla "noitapaperi" vöiden neulomiseen ja teollisuus ompelukone paksulla langalla? Voisi olla yhdet kilpavyöt mitä voisi neuloa. Vai onko vain tavallinen omepelukone ja lanka??Larppana kirjoitti:joten onnistu lyhentäminen ja uudelleen alapalan ompeleminen vyöhön kiinni
Re: Uusi ote tuli!
Voi kai nuo käsinkin ommella, jos tarvitsee niin paksua lankaa ettei tavallinen ompelukone pysty sitä ompelemaan.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Uusi ote tuli!
Voihan sitä tehdä montaakin asiaa, mutta moniin pitää olla lupa ja oikeat vehkeet...
Re: Uusi ote tuli!
Ihan tavallista ompelukone lankaa ja ompelukone.
Vedin senverran useaan otteeseen ristiin ja rastiin ettei varmana irtoa ompeleistaan. Ennemmin murtuu vanha vyö.
Eipä tuo katsuri todennut kuin, että nyt on hyvä. Ja antoi uuden otteen.
Kisavehkeet ja 4-pisteturvavyöt on asia erikseen...
Vedin senverran useaan otteeseen ristiin ja rastiin ettei varmana irtoa ompeleistaan. Ennemmin murtuu vanha vyö.
Eipä tuo katsuri todennut kuin, että nyt on hyvä. Ja antoi uuden otteen.
Kisavehkeet ja 4-pisteturvavyöt on asia erikseen...
Re: Uusi ote tuli!
Tämän helpommaksi ei uuden otteen saaminen enään tule. Vaimo lähti aamulla Lemmellä töihin ja soitti kahden jälkeen että auto on katsastettu ilman vikoja tai puutteita... Taas saa reilun vuoden ajella.
Re: Uusi ote tuli!
Ruosteenpunaiseen satakymppiin haettu jälkinäytöllä leima. Käsijarru ei pitänyt toisella puolella riittävästi, meni pelkällä kiristämisellä kuntoon.
Re: Uusi ote tuli!
Viime perjantaina haettu uusi ote kuvan molempiin Ladoihin. Bonuksena vielä eilen uusittu tietoisuus myös Petro-Horizonin teknisesta kunnosta. 2014/15 vuodenvaihteessa seuraavan kerran.
Re: Uusi ote tuli!
-05 vuoden Fiat punto sai uuden otteen. Mittarissa 188tkm. Vikoja tai puutteita ei havaittu. Sanallisesti mainitsi eturenkaista, jotka jo vaihtokunnossa ovatkin. Alustan nivelet yllättävän kestäviä eurooppalaiseksi, kun vieläkin kaikki alkuperäistä.
Iskarit oli 71%, joka nurkassa. Etujarruissa 0% heittoa, takana olikin jo 8% ja käsijarrussa 12%. Päästöt oli kai hyvät kun sanoi hyviksi, en itse katsonut.
Iskarit oli 71%, joka nurkassa. Etujarruissa 0% heittoa, takana olikin jo 8% ja käsijarrussa 12%. Päästöt oli kai hyvät kun sanoi hyviksi, en itse katsonut.
Re: Uusi ote tuli!
Tänään haettu leima Nivaan välivuoden jälkeen. Jarrujen kuormaventtiili aiheutti hylkäämisen ekalla käynnillä mutta uusi käynti tunnin remontin jälkeen teki katsastusmiehen tyytyväiseksi. Nyt on 16kk leimaa lapussa.
Re: Uusi ote tuli!
Unohtui tänne raportoida, 31.1.2014 sain uuden otteen huomautuksitta. Ajoaikaa 1.6.2015 asti tällä leimalla...
Re: Uusi ote tuli!
Saa taas vuoden kurvailla Combilla. Vasen ajovalo näyttää liian alas mutta siitä ei merkintää. Jarrut edessä 1,8 ja 1,8. Takana 1,5 ja 1,9.
Päästöt :
CO%: 0,7
CO2 : 11,8
HC : 179
O2 : 3,60
Päästöt :
CO%: 0,7
CO2 : 11,8
HC : 179
O2 : 3,60
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Uusi ote tuli!
Warreen tuli taas lisää ajoaikaa, pienillä neuvoilla. Pyyhkimet oli takellut, sovittiin että käyn sulakkeet läpi, siis liikuttelen sulakkeita. Käytännössä tallista suoraan vein katsastuskonttorille, hapettuuhan nuo sähkövehkeet
warre 353w sedan,