Sivu 1/1

Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Lähetetty: 9.6.2008 20:52
Kirjoittaja Mäntä
Nyppäsin äsken tuosta 1700cc koneesta kannen irti äsken ja pitäs teettää se kansi jossain..
Pitäs muotoilla palotilat ja portata kanavat.. Isompia venttiilejä ei varmaan kannata laittaa kun tehotavoitteet on 170hp konetehoa alle 1bar paineilla..
Kannattako tuollaiseen teettää joku mieto nokka samalla vai pärjääkö ihan vakio nokalla?
Maksimissaan 350€ laittaa tuohon kanteen ja nokkaan...

Näppärästihän tuon kannen vinguttas itse autotallissa, mutta myönnän suoraan, ettei ole tietoa/taitoa tehdä sitä niin, että siitä tulisi hyvä...

Onko oulun seudulla paikkoja / harrastajia jotka viilaa hyvin Ladan kansia?

Kertokaa kokemuksia turbo Ladojen kansista esim. oliko huomattavaa hyötyä vai kannattaako tyytyä vain vakio kanteen :lol:

ps. Onko 1.7 Ladan koneessa vakiona männissä kolot venttiileille, vai onko joku tehnyt ne tuohon, kun näytti olevan mäntien palotilojen vieressä kolot venttiileille?

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Lähetetty: 9.6.2008 20:56
Kirjoittaja START
Mäntä kirjoitti:Kannattako tuollaiseen teettää joku mieto nokka samalla vai pärjääkö ihan vakio nokalla?.....
.....ps. Onko 1.7 Ladan koneessa vakiona männissä kolot venttiileille, vai onko joku tehnyt ne tuohon, kun näytti olevan mäntien palotilojen vieressä kolot venttiileille?
ei se nokka haittaa varmaan tee, asteet sun muut onkin sitten ihan siitä kiinni mitä haluaa
ja on siellä pienet venttiilin kolot vakiona

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Lähetetty: 9.6.2008 23:02
Kirjoittaja khonkonen
Oulussa on yks kaveri, joka tekee siitä kunnon pelin. Mut jos hinta raja on tuo niin en viiti edes kaverin nimeä mainita ääneen. Kun tiedän et se ottaa välittömästi 400 - 500 euroa siitä hommasta.

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Lähetetty: 10.6.2008 9:11
Kirjoittaja iigorr
luulen ja että saa tuolla rahalla viedä kylä sepälle viilattavaks :D

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Lähetetty: 10.6.2008 12:39
Kirjoittaja ladaracing pori
Ei tuohon paljon jää kannen työlle hintaa jos nokkakin pitää saada samalla rahalla.
Viilaa itse ja säästä rahat vaikka ISOON rundikelloon lopulta huomaat että lähes kaikki alkuperäiset hevosvoimat on tallella sen jälkeen kun olet asentanut turbon.

Hyvä ja halpa ei tahdo kulkea samassa lauseessa pätee myös tässä.
Anteeksi vaan maalaisuuteni mutta jätä kansi vakioksi ja lisää ahtoja 3bar:iin. Kyllä sillä paineella menee kanavasta läpi oli se sitten minkä muotoinen tahansa. :lol:

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Lähetetty: 10.6.2008 17:30
Kirjoittaja Mäntä
Itseasiassa tässä juuri etsittiinkin sellaisia ns.. kyläseppiä jotka on nuita Ladan kansia laittanut..
Tarkoitus ei tosiaankaan ollut viedä tuota mihinkään huippufirmaan kevyen porttauksen takia, koska niiden hintataso on kyllä tiedossa :lol:
Mutta jos ne ei ala 350€ viilaamaan kantta niin pitää sitten itse kötöstää :lol:
Tarkoitus oli pysyä vakio venttiileissä ja mahdollisesti vakio nokassa.. muotoilin kysymyksen hieman väärin..

Vastausta siihen, että kannattaako näin matalaan tehotavoitteeseen laittaa jyrkempi nokka ei kuulunut?

ps.. en laita isoa kierroslukumittaria :wink:

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Lähetetty: 11.6.2008 11:36
Kirjoittaja micco
Jos tehotavoite on noinkin alhainen niin en kyllä pennosiani sijoittaisi kannen avarrukseen ja/tai nokka-akseliin vaan ennemminkin laadukkaisiin apulaitteisiin. Ei ne takomännätkään varmaan pahaa tekisi.

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Lähetetty: 11.6.2008 16:23
Kirjoittaja START
ja minätaas panostaisin benziinin syöttöön ja syttyyn (ja riittävän isoon ahtimeen) ja sitten jos rahaa jää niin kanteen ja sitten kun alakerta leipoo niin uutta ja parempaa palikkaa tilalle.
kukin tyylillään

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Lähetetty: 13.6.2008 9:31
Kirjoittaja micco
START kirjoitti:ja minätaas panostaisin benziinin syöttöön ja syttyyn (ja riittävän isoon ahtimeen)
Juurikin noita minä apulaitteilla tarkoitin...

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Lähetetty: 7.10.2009 15:29
Kirjoittaja jisto
itsellä on teon päällä turbo 1600 ladan kone omat
-omat ventiilit, uusilla kulmilla
-nokka aksila mallia rintakari 80e
-isommaksi palotilat ,koska ladasa on 8.5 puristukset palotiloista pois vain niin ei tartte mäntiä sorvata ja saa olla oma kannen tiiviste

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Lähetetty: 9.10.2009 21:48
Kirjoittaja Mäntä
Jaahas vanha aihe tongittu esiin :oops:
Kommentoidaan nyt sen verran, että kansi ja nokka on laitettu melkeen vuosi sitten..

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Lähetetty: 10.10.2009 19:09
Kirjoittaja START
ei siinä mitään pahaa ole että vanhat hyvät jutut kaivetaan esiin (onko tämä sellainen? mene ja tiedä)
mulla on kanssa keväällä asennettu siististi tehty kansi, vakiovenoilla (vakio kulmilla) hyvillä kanavilla, joku vajaa 2mm laskettuna ja vahvistus hitsattuna
toiminut aikanaan "ladacup" rataluokan autossa
puristukset n.10,2 ja 289asteinen nenä. vapari siis.

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Lähetetty: 12.5.2010 14:11
Kirjoittaja pvdriver
nostetaanpa taas vanha aihe pinnalle. onko sulla start minkäänlaisia kuvia tuon kannen kanavista tahi palotiloista? ja kuinka paljon olet lohkosta laskenut?

Re: Kannentekijöitä/ Kannen porttauksen hyöty?

Lähetetty: 12.5.2010 17:53
Kirjoittaja START
tossa selasin omia kuvia ja ei siitä nyt mitään sen kummempaa löytynyt. tai siis semmosta mistä näkis mitään oleellista. palotiloissa ei ole mitään radikaalia eroa vakioon, kanavat taas on aika viimeistellyn oloset, ohjureihin ei vissiin ole kajottu mutta siihen pattiin ja sen vierestä on kaiveltu. vesikanavia oli kanssa hitsattu..
millin taisin laskea, eli männät tuli tossa 1700 koneessa lohkon tasalle.