Kaasuläpän asentotunnistin 11X?
Kaasuläpän asentotunnistin 11X?
Onko ko. osa kaasuläpässsä vastapuolella kaasuvaijeria se musta pieni mötikkä kahdella ristipääruuvilla ja kaapelin pikaliitoksella? Onko se helppo itsekkin vaihtaa?
Re: Kaasuläpän asentotunnistin 11X?
Se se on.
Samarasta käytin pois, koska halusin nähdä, voisko sille tehdä mitään. Ei näyttänyt oikein helposti purkautuvan.
Tosiaan vaan niillä kahdella ristipääruuvilla kiinni ja potikka säätyy kaasuläpän asennon mukaan. ( huomaat miten,kun käytät irallaan).
Uuden tunnistimen pyyntihinta Delta-autossa oli 104€.
Jos tiedät, mistä voisi saada halvemmalla, niin vihjaa minullekin.
Samarasta käytin pois, koska halusin nähdä, voisko sille tehdä mitään. Ei näyttänyt oikein helposti purkautuvan.
Tosiaan vaan niillä kahdella ristipääruuvilla kiinni ja potikka säätyy kaasuläpän asennon mukaan. ( huomaat miten,kun käytät irallaan).
Uuden tunnistimen pyyntihinta Delta-autossa oli 104€.
Jos tiedät, mistä voisi saada halvemmalla, niin vihjaa minullekin.
Kiitos,mutta jos itse voisi vaihtaa niin siinäkin säästäisi.Tuskin löytyy Motonetistä ym.....
Vaihtaminen kyllä on nätti homma.Jaska HKI kirjoitti:Kiitos,mutta jos itse voisi vaihtaa niin siinäkin säästäisi.Tuskin löytyy Motonetistä ym.....
Motonetistä ei löydy, mutta voi olla, että näpäset itse anturin kuntoon. Tuota "köyhiä patentteja"- ketjua kun lueskelee, niin olet kyllä tehnyt kummempiakin korjauksia.

edit: korjasin nuo kirjoitusvirhepaholaiset
Viimeksi muokannut Peuhu, 3.7.2008 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kokoontumisissakin rtjn on noita aina myynyt (hinta todella edullinen )
Soitin Ristolle,Noudan osan huomenna,Kiitos Pressa!pressa kirjoitti:kokoontumisissakin rtjn on noita aina myynyt (hinta todella edullinen )
Ja mikä oli edullinen hinta??? Onko "päivän hinta" vai "kysyjä hinta"???Jaska HKI kirjoitti:Soitin Ristolle,Noudan osan huomenna,Kiitos Pressa!pressa kirjoitti:kokoontumisissakin rtjn on noita aina myynyt (hinta todella edullinen )
muistaakseni maalaiset maksaa aina enemmän, oli ehkä jotenkin korrelouitu maataloustukeen. Minä olen ostanut samalla muutakin tavaraa joten en muista mitä pelkän anturin hinta oli. Kokoontumisissa en ole hintaa kysellyt ainoastaan nuomannut että myynnissä on.
Asensin RTJN65:lta ostetun kaasuläpän asentotunnistimen.Työkaluna vain tumppi ristipäämeisseli.Asentotunnistimessa on +:n muotoinen kolo johon kaasuläpän +:n muotoinen akseli kohdistuu.Asennusvaiheessa asentotunnistimen runkoa joutuu kiertämään hieman niin ruuvit osuu reikien kohdalle.Liittimen peruuntumista estävä kynsi katkesi irroitusvaiheessa ,mutta ei haittaa toimintaa koska liitin ei joudu vedolle.Toimii kuin unelma.Osan varaosanumero 2112-1148200.
Hieno homma. Minullekin on ko. osa tulossa. Jospa voi sitten heittää saman kommentin.Jaska HKI kirjoitti:Toimii kuin unelma.Osan varaosanumero 2112-1148200.
- larssi21074
Mitenköhän moni laittaa anturin vika asentoon kun itse vaihtaa..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Mitenköhän se onnistuu? Eikös se käy sinne vain yhdellä tavalla ja irroitus/kiinnitys on kahdella ruuvilla joten ei kait sitä kovin väärin voi laittaa VAI???larssi21074 kirjoitti:Mitenköhän moni laittaa anturin vika asentoon kun itse vaihtaa..
- larssi21074
niinhän sitä luulisi mutta asento pitäisi aina katsoa kohdalleen testerillä tai ajotietokoneella. Eli prosentulaalinen aukioloprosentti joutokäynnillä ja esim 2000rpm. En tiedä onko ajotietokoneen ja testerin arvot verrannolliset.
Se pääsee pyörimään siinä just sen verran että jos ei ole oikeassa sennossa niin arvot heittää ihan tarpeeks. Kokeilkaapa löysätä anturia ja käännelkää eri asentojen välillä.. eron kuulee.. Ja tuntee..
Se pääsee pyörimään siinä just sen verran että jos ei ole oikeassa sennossa niin arvot heittää ihan tarpeeks. Kokeilkaapa löysätä anturia ja käännelkää eri asentojen välillä.. eron kuulee.. Ja tuntee..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
.....mistä minä tuon olisin tiennyt.Auto toimi pari päivää hyvin....tänään pukkas häiriövalon.Otin akunkengän irti ja säädin anturin äärilaitaan reiässään.Ajoin taajama-ajoa 13 km kiihdytyksineen,no ainakin toistaiseksi toimii.Kannattaisko samalla vaihtaa tyhjäkäyntimoottori?larssi21074 kirjoitti:niinhän sitä luulisi mutta asento pitäisi aina katsoa kohdalleen testerillä tai ajotietokoneella. Eli prosentulaalinen aukioloprosentti joutokäynnillä ja esim 2000rpm. En tiedä onko ajotietokoneen ja testerin arvot verrannolliset.