Ilikan turinat turbo rojektista. *dedlaini 10.3*

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Sehän kävi!!*

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Niin lähellä mutta kuitenkin niin kaukana. Auto ois tällähetkellä ajokunnossa, muttei kautta profeetan parran lähteny käymähän :? Eilen illalla taino tätä aamua se jo oli, paukutettiin startilla, kyllä se jytisi ja paukku, mutta tuntu ettei se saanu oikeen bensaa kun ei hetkeäkään halunnu ominvoimin käydä... Kyllä tonne välisäiliölle asti bensaa tuli kun se aika lahjakkaasti tulvi yli, mutta en sitten tiiä nuista suuttimista jos ne ei halunnu pelata, kun ovat tosiaan jotku oooppelin vanahat ja pyörineet tuolla paskan seassa... Niin ja ois se kiva jos ois pensanpaine mittari niin näkis jos vaikka tuo bp säädin ei toimikaan niinku pitäs, vaikka se kävi sillon "antiturbona" tollakin hienosti....


Noh, nyt ei enää kerkeä mittään, huomenna sodankylän pakkaseen asentua harjottelleen :shock:
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Sehän kävi!!*

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Jeps, nyt rojekti virallisesti jäihin, ja valtion leipiin.

morjens
Avatar
jaasu
Viestit: 1054
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Sehän kävi!!*

Viesti Kirjoittaja jaasu »

onko tähän tapahtunu mtn?
autoton.. vielä
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Sehän kävi!!*

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Nohnoh, kun ei ole :)


Velvit on ihan vitusti liian lyhyet, ja nytkin kyrsii kun päivääpitempi viikonloppuvapaakin loppuu jo 24 tunnin jälkeen, joista menee 6 bussissa istumiseen... Eli yksinkertasesti aika ei vaan riitä, tai riittäishän se mutta jos kotikonnuilla kerkeää olemaan sen 47h, niin kyllä siinä on monia muitakin asioita kuin auto mielessä..

Kaverilla kyllä olisi puhistetut ja testatut isommat suuttimet tuohon, ja kun vihtis sen bensan välisäiliön tehä kuntoon niin ois se periaatteessa ajelu kunnossa. Saa nähä jos sen saa ennen kotiutumista käyntiin :lol:

TJ 320...
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Sehän kävi!!*

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Noniin, nyt saatiin otettua se edistys askel ladan kanssa.

Nimittäin, saatiin kone käymään (vikana fooortin osien sekottaminen laatuautoon :lol: Tulpan johtojen numerot ei tosiaan sovi ladan sytkäjärjestyksen kanssa yhteen, tulupanjohot löys oikian tulpan loppujen lopuksi puhtaasti kokeilemalla..

Sitten vaan vapisevin käsin (ei johtunu jännityksestä, vaa iha puhas rapula :lol: ) ja sehän läks käymään.. Tyhjäkäyntiäki kävi suht nätisti, mitä nyt kovaa.

Paikallaan sitä kaasuteltiin, ja seoksia ihmeteltiin, nopiasti nousevat lämmöt vaan, kun ei ole minkäänlaista flektiä ja ajossakin lämpenee ku orggis syyläri on kokonaan kuulerin takana, niin ilmavirtaus ei enää paras mahollinen ole. Seokset ku oli jossain vaiheessa, niin totta sitä kokeillaankin. Varovasti alussa, ja kateltiin että paineilla ei mene laihalle. Sytkäennakotkin oli päin hitsi, mutta silti levis lievä hymy naamalle, ku 2200-2500 kiekan tienoilla oli jo täydet (hurjat 0,36bar :lol: ) paineet pelissä, ja alavääntö hienoa! nyt vaan kun saa seokset ja sytkät kohilleen, vaihetaan kellon jousi, ja paineet jonnekin 0,8 alussa, josta sitten varmasti vielä barin paremmalle puolelle :lol: Mut näihin mennessä pitää saada kyllä lämmöt kuriin ja monta muuta asiaa paremmin, esim vänkärin penkki, valot, konepelti, johotukset yms.... 8)

Mutta kyllä taas potki lisäintoa rojektia kohtaan kun sai tuohonki kuntoon, vaan tehtävää kyllä vielä on.


Ja tuo vaihteisto <3 aaaaaevan ihana :shock: Vauhtia about 80-90 ja vitosella 2400rpm, eli aika soppelit kierrokset matka vauhtiin. Siitäki vaan kaasu pohjaan ja paineet nousee ja vauhti 160... :lol:


Mutta nyt taas lomat loppu ja 2viikoksi sodankylään... on se perseestä.
Avatar
pikku-maukka
Viestit: 655
Liittynyt: 18.1.2007 20:38
Paikkakunta: Starttila

Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Sehän kävi!!*

Viesti Kirjoittaja pikku-maukka »

hieno alkaa tämäkin edistyä
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Sehän kävi!!*

Viesti Kirjoittaja Jokari »

IlkkaHe kirjoitti: Ja tuo vaihteisto <3 aaaaaevan ihana :shock: Vauhtia about 80-90 ja vitosella 2400rpm, eli aika soppelit kierrokset matka vauhtiin.
Fiiatin sileäkylkisissä on muutaman kympän tarkkuudella samat välkät kuin ladan 5-v lootissa eli jos eroa on niin se on vain psykologista.. :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Sehän kävi!!*

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

Jokari kirjoitti:
IlkkaHe kirjoitti: Ja tuo vaihteisto <3 aaaaaevan ihana :shock: Vauhtia about 80-90 ja vitosella 2400rpm, eli aika soppelit kierrokset matka vauhtiin.
Fiiatin sileäkylkisissä on muutaman kympän tarkkuudella samat välkät kuin ladan 5-v lootissa eli jos eroa on niin se on vain psykologista.. :D
mutta ilkkahan on tähän asti jyrryyttänyt nelilovisella niin luulis olevan tuntuva ero :wink:

ps. oli muuten mellevää istua turbo ladan kyyvissä 8)
Lada 1200s/1700cc
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Sehän kävi!!*

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Jokari kirjoitti:
IlkkaHe kirjoitti: Ja tuo vaihteisto <3 aaaaaevan ihana :shock: Vauhtia about 80-90 ja vitosella 2400rpm, eli aika soppelit kierrokset matka vauhtiin.
Fiiatin sileäkylkisissä on muutaman kympän tarkkuudella samat välkät kuin ladan 5-v lootissa eli jos eroa on niin se on vain psykologista.. :D

Joo, varmasti on ladan 5v lootaan verrattuna suht samat välkät, mutta niinkuin aapo sanoi, 4lovisen jälkeen juhulaa :lol: Ja lähinnä tuossa vaihteistoa kehuessa tarkotin nuita vaihekepin liikeratoja ja tuntumaa lootaan, pikkasen eri maailmasta kun venäjän lootat :shock: Onnistuu reippaammat vaihteen vaihot, ja itelle tuo keppi on justiisa oikiassa paikassa, vielä kun sais sabeltin vyöt kiinni, niin pysys penkissäkin hiukka paremmin 8)


Tässä lomien aikana tuli taas käytyä testailemassa ladaa, ihan hienostihan se kulukee, mitänyt säädöt vähän perseellään vieläkin, mutta johan sitä ajjaa pystyy, ja tuntuu että ei se tainnu kaasarilla nuinkaan hyvin pelata :D Vielä säätöä ja isompi syyläri ja sähkövlekti paikoilleen niin saa nuo nousevat lämmötkin kurriin..
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Sehän kävi!!*

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Noniin, pistetäämpä näin 4päivästen lomien päätteeksi pari kuvaa :lol:

Lada ensimmäistä kertaa pihalla omin voimin. olihan se juhulallinen tunne vaikka kävi 2pytyllä :lol: ton vajaa pyttysenä käymisen syyksihän selevis ne 2tulpan johtoa väärissä pytyissä, ei oikeen edis ja ladan lohkon numerot käynykkään yhteen :shock: kaiken jären mukaan pitäs, mut ei, noh nyt on tiedossa.Konehuone on vielä meleko vaiheessa, siistimistä ois niin helevetisti, ja tuo etupoikki palakki tuosta pitäs nappasta kokonaan poikki, ja muokata sitä niin että sais kuulerin yläpään kokonaan sinne alle, jollon sais koneen ja syylärin väliin enemmän tilaa ja mahtus se sähköflekti :lol: Isompaa syyläriäkin pitäs alkaa ettimään, meinaa ei oikeen orggis riitä kun on kokonaan kuulerin takana piilossa, ja silti kuulerin kennoa jää toiselle puolelle vielä 15 cm näkymään, eli jos laittas vaikka 15cm leveemmän ja jonku sentin korkeemman syylärin (toki paksuus on valttia kans) ja vaikka 2kpl flektejä, niin eiköhän tuossa sitten pysys lämmöt kurissa jo kaupunki ajelussa. Tommoset tykkivanteetkin sain kaverilta, tosin vaan 2kpl, ja niille veivailin kumet. Ovat 4*98 jaolla ja et:kin on (kuulemma) kohillaan koska jonkun takaveto fiatin vanteet alunperin. niin ja 14tuumaa kokoa

Jos jollakin samanmoiset (tai tuumaa isommat) kaupan (siis 2kpl :lol: ) niin ilmottelkaa. Tai jos joku nuo välttämättä haluaa ostaa, niin tarjousta tulemaan. Menevät muuten peräkärryyn :lol: (jossa muuten 4*98 jako ja ladan vanteelle sopiva keskireikä)

Piti nuo autotkin pesasta kun kelitkin lämpeni, ja ladan päällä oli taas 6kk jälkeen ihan kiva paska kerros, meinannu vähän jo jottain pinttyäkin kiinni.

Portti penkeillekin tein kiinnikkeet ja vaikka itte sanonkin, tuli kyllä hyvät. Ovat jämyt, ja penkit aikalailla passelilla paikalla näille jaloille. Tosin rattia nyt pitäs saada ainakin 10cm vielä lähemmäs, ja uuden ratin luultavasti ostankin kunhan päivärahat nousee eikä niitä kerkeä tuhlaamaan sotkuun :lol: Ja niiinku tuosta kuvasta näkyy, tuohon sivuille hitsasin vielä pellin joka jäykistikin melkosesti kun ilman peltiä penkin selkänojjaa vasten kovasti nojatessa jousti lattia pelti meleko paljon nuitten jalakojen alla. Ja tuolta kartaani tunnelin puolelta seon hitsattu tuohon taaempaan orggis kiinnikkeeseen. Siitä näkee kans että jo kiinnitykset on n. 10cm taaempana ku orggikset, vaan silti näillä jaloilla pitää penkki vetää melkeen taaimmaiseen asentoon että jaloilla on hyvä olla :shock: ei oo helppoo istua takana...

sisustallekin pitäs tehdä jotain...

Mut tästä se jatkuu, kunhan alikessun jämät ois kaulassa niin vois alkaa anomaan heti niitä 14päiväsiä lomia, jos niillä sais oikeesti jotain aikaan :lol:
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Sehän kävi!!*

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Niin ja jos joku ihmettelee nuita lisä lipareita tossa vänkärin penkissä, niin ovat vaffistimen kiinnikkeet. Tollanen pijoneerin 340wwwwattinen vaffistin mahtu siihen niin soppelisti että soitellaan etu erkkasarjaa sillä. Ompahan siellä piilossa katseilta :lol: ja ei silli kyllä oikeen muutakaan siistiä paikkaa löytyny, koska konttiin ei mahu kyllä yhtään ylimäärästä vahvistinta
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Sehän kävi!!*

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Poristaan nyt pelkästään, kun ei kuvia saa tähän hätään kamerasta koneelle.

Eli, ladaa raiskattu lisää. Sehän oli jo ajokunnossa, mutta keulalta purettiin ahtoputket, välijäähy ja syyläri veks. Tämä siksi että syylärille ja flekteille halutaan saada lisää tilaa. Noh, homma alko edessä olevan poikittais palkin poistolla. Rautasahalla ja rälläkällä se lähti komeesti veks, jonka jälkeen alako myös uuden maskin teko. Maski tehdään 15mm neliörauta putkesta, ja yltää laidasta laitaan, eli valot jäävät sinne sisään. Vähän samaan tyyliin kun kaverin ladassa Välijäähytintä toin aiemmasta paikasta n. 5cm eteen ja 5cm ylöspäin, konepellistäkin piti poistaa etummainen poikittais tuki, jollon kuulerin kiinnikkeiden ja pellin väliin jää n. 10mm joka riittää juuri uuden palkin viemäksi tilaksi. Nyt kuuleri on aivan uudessa maskissa kiinni, ja saattaa ollakin että en laita mitään verkkoja maskiin, vaan annan kuulerin kennon paistaa 8) Tosin siellähän on kaikki kivenmurikat ja linnut hakkaamassa kennoon heti koloa... Nyt on kuitenkin syylärille tilaa sen verta, että orggis syylärin saa orggis paikalleen kiinni. Tuo vakio on vaan sen verta pieni (lue: kapea) että isompi on hakusessa. Leveämmällä syylärillä saa vaikkapa 2kpl flektejäkin, jollon varmasti poistuu turhat lämpenemis ongelmat. flektien ohjauksenkin vois toteuttaa niin että ensin lähtee toinen pyörimään, jonka jälkeen vaikkapa 10asteen päässä jos lämmöt ei tipu, lähtee toinenkin avittelemaan, jollon ei tuo yhtäaikanen käynnistyminen aiheuttais mitään järkyttävää virran kulutusta.

Valoiksi tonne mahtuu nyt aika nätisti pyöreät valot (ehkäpä kakkoskopan Golffista) ja jos vaan tila antaa myöten, saatan laittaa vielä pienemmät pyöreät lisäpitkät. Valojen päälle saattaa tulla myös pleksit jotka kenties päälystetään jollaan kalavolla jollon umpioita ei näy. Vilikuthan sinne kans pitää laittaa, ja jotain ledpäivävalo hömpötystäkin ollu mielessä :lol:

Tekniikkaan ei nyt olla mitään ihmeempää tehty, vena välykset pitäs säätää ja toki saada kone pelaamaan ja ahtoja 0,7ravintollaa lissää. Nyt kun keulalla on kaikki taas hujanhajan, vois laittaa johdot ja muut kulkemaan viksummin. Ruiskun/muitten lisähömpötysten sulakerasiankin luultavasti siirrän sisään niin saa vähän siistimpää ilmettä konehuoneeseen. Myös ulkosen hukkaportin hankinta on ollu mielessä, vähän niinkun ennakkoon evo2 tekniikkaa varten, mahtus aika näppärästi tonne vielä ja saapahan paremman säädettävyyden ja ehkä yläkiekoille jonkun heposen hirmun lissää :lol: Ja toki ulkosen hukkiksen kanssa saa tehtyä myös sen tempun kuten kaverin sabassa, että siitä lähtee putki suoraan ulkoilmaan, jollon maksimi paineilla saa sitä ääntä, jota nykysestä putkesta lähtee käytännössä ainoastaan nimeksi :? Tosin jonkun pienen änkän kautta se pitää kierrättää, koska ei tossa voimaa oikeesti ole :lol:

Niin ja alkaahan se evo2 moottorin suunnittelu olla jo ihan kivalla mallilla. Fiatin TC joko 1,8 tai 2,0 johon kylkeen holsetin hx 40-45 ja toiseen kylkeen rosterinen imusarja. Vielä kun sais osat hankittua :lol:

Sisustaakin vois nyt alkaa rakentamaan, koska kaikki hitsailut siellä on tehty. Lasikuidusta pitäs keskikonsoli taikoa. Penkin kiinnikkeet on nyt jo maalattu ja muutenkin valmiit, ja odottavat vaan sitä että sais lattia verhoilut kuntoon ja penkit päällensä. Niin ja hattuhyllyn teko alotettu, sinne tulee focuksen erkkasarja ja järrrkyttävä airportti takakontin subikotelosta :lol: Subeiksi tulee 2kpl macromin 12tuumasia jotka tykkää suht isosta refleksi kotelosta jonka tekoa tässä aloitellaan. Subeja soitellaan Formula X:n monopäätteellä (mitähän oli voimaa, jotain 2kw muistaakseni 1ohmiin) ja subit on sarjassa eli 4ohmin keloilla niitä soitetaan 2ohmiin. Takakonttiin laitellaan myös geeliakku, niin ja eteenkin saattaa tulla akku, sais koneen pyörimään etuakulla vähän ripeämmin, ja tasaa jännite piikkejäkin kivasti. Edessähän tulee olemaan Spl Dynamicsin 3tie erkkasarja 8tuuman bassoilla, 5,25 mideillä ja diskanteilla. Midit sovitellaan kojelautaan, diskantit peilikolmioihin ja bassoille on ollu jo vuoden päivät kotelot tekeillä oviin :lol: ovien verhoilut tehdään punasesta ja mustasta kankaasta, ja punasesta tai mustasta maalipinnasta. Siitä enemmän kunhan saadaan jotain näkyvää aikaseksi.

Eli ei tästä tule race. Ei kiinnosta, kunhan sillä on mukava päästellä kesäyönä, fiilis on mulle tässä tärkeintä 8) plussaa on se että se kulkis vielä vähän lujempaa :lol:
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Wapuksi 2010 ajoon*

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Noniin, kivaa, juhannus kiinni. Jääkäriprikkaatissa on tuhannen varusmiestä, joista tarttettiin 40jätkää virka-appuun, ja miehän se sinne tietty joutuin...

Noh, kinkun aikana siirtelin parisen kuvvaa koneelle, tässäpä ois:


Kuva
Laatokan keula josta turhat rälläköity helevettiin. Kuulerin sovittelu kans, nyt on paremmin tilaakin. Nyt kun tota kuvaa kattoo, tekkee heti mieli mennä siistimään nuo johotukset :lol: pitäs vaan vielä muutamat johot vedellä, niin vois ne niputtaa...



Kuva
Siinnon tulevaa maskia sitten. Matskuna tollanen 15mm särmän neliöprofiili, josta kuiten puuttuu yks sivu, eli siis kait son jottain U-rautaa :lol: Nuo taivuteltu keulan muun mallin mukhan.



Kuva
Siinäpä kuuleri aikalailla kohilla jonne se tullee. Eli tuo on aika maksimi korkealla, on meinaa tuohon konepellin ulkopeltiin tolle kohalla asennettuna kuulerin yläkiinnikkeijen kanssa vaan n. 10mm väliä, eli tiukille menee, mutta kyllä tonne vielä se poikkipalkki saahaan jostaan kulumarauvvasta tehtyä. Tuosa allaalla hiekkapellissä on sitte teippiä, kun alussa suunnittelin että "pikkasen" suurentaisin tota alla olevaa ilima aukkua, vaan tuon sainätisti nostettua tohon ylös, niin eipä sille ole oikeen tarvettakkaan. Rekkari nyt jokatappauksessa siirtyy veke tosta keskeltä alhaalta, varmaan tonne oikeaan laitaan, peittää samalla ton puskurin reijjän, ja toiseltaki puolelta se pittäis samalla peitellä, saa vaan nähä kehtaako hitsailemaan vielä ryhtyä, kun sitten menee maalailu hommiin. Tosin tota helmapellin ala kanttia on tarkotus pidennellä pellillä jokunen sentti, niin samallahan totakin muokkaa. Myös sumarit pihtää asennella. Lampuiksi tullee tosiaan jokku pyöriät tonne ikkäänkuin sisään.



Kuva
tuosta näkee hyvin että maskiakin ylemmäksi toi tullee aika hyvin. Ja kenno on tosiaan aivan maskissa kiinni, jonka takia en välttämättä mittään maskiverkkoja tohon laita, vaan annan kennon paistaa. Saattaahan tuota kyllä ehkä tehä jonkun siistin maski sälleikön. Lanpuilekin tuli muuten lisää tilaa, kun nuo letkun lähdöt on sen verta ylläällä nyt. Kuuleri on alapäästä kiinni gummeilla, jotta se saapi vähän ellää tuosa, ylös ei niitä mahu, vaan ei ole kyllä tarvettakaan.



Kuva
Siinä ois vielä bilibalibiltemasta ostettu flektin anturin sovite. Tuohon passas Talbotin anturi, ja niitä kun oli nuissa syyläreissä jo muutama kiinni, niin mikäjottei. Oishan tossa megassa ollu myös flektin ohjaus, mutta porukalla ollu jotain häikkää sen kanssa, niin parempi tehä tollee erillisenä systeeminä. eikä ollu kallis.



Niin ja jos jollain ois tarjota isompaa syyläriä tähän, niin tarjousta tulemaan. Sais olla 15-20cm leveempi ko latas syyläri, ja korkeuttakin sinne mahtuu joku sentti lisää, ja paksuutta vaikka tuplasti.
ladatuning

Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Wapuksi 2010 ajoon*

Viesti Kirjoittaja ladatuning »

onkos rojektissa tapahtunut edeistysta? ladahan ruppee näyttää ja asialliselle pirssille!
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Wapuksi 2010 ajoon*

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Ei niin minkäänlaista nuitten kuvien oton jälkeen :? Aika ei riitä, armeijja vie kaiken, ja nuo lomat menee vähän toisenlaisissa merkeissä yleensä :?

Inspiraatiota kyllä kerätty 4viikon gineksessä kassulla, ja nyt huomenna kun pääsee lomille, niin ehkä tuossa perjantaina lähtis porukoitten luokse lataa värkkäämään, tosin yks nissuni oottelis helmapeltien hitsailuaki...

Ja kun tuli nuitten kymenlaakson poikain fiatti laatokkaa ihhailtua ja ihmeteltyä, niin ajatuksia tuli myös omaan ladaanki 8)
Tosin, muutoksia siihen että voi olla etten rupea vaihtelemaan fiatin tekniikkaa tuohon, vaan värkkään ehkä tuossa ens talvena tuohon uuden imusarjan (suht pitkillä primääreillä, ja imusarja ns. kiertää kuskin puolelle, jossa painekotelo ja kaasuläppä) Tämä siksi että tila vänkkerin puolella on minimissä ja nykyinen imusarja jakaa paineet _varmasti_ kovemmilla paineilla epätasasesti. Kaasuläppäkin vaihtunee samalla Turbosaabin tekeleeseen, joka on sen 10mm isompi. Luultavasti myös pakosarja vaihtuu (turbon lisäksi 8) ) tulevaisuudessa erilaiseen, mutta nykysellä mennään niin kauan kuin tehonnälkä tai turbo sallii..

Mutta, monta asiaa on ennen näitä. Myös nokka vaihtuu turbon myötä rankempaan, kuin myös kansi (pöydällä yks aihio joka vingutellaan sopivaksi uuden imusarjan mukaan, ja luultavasti pakovenat vaihtuu isompiin ja paremmin kestäviin.) niin ja ne männät :lol:

Meni taas haaveiluksi. Asiasta lisää kun jotain näkyvää saadaan aikaan!
Vastaa Viestiin