Ilikan turinat turbo rojektista. *dedlaini 10.3*
Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Wapuksi 2010 ajoon*
eilen taas puskin latan talliin, ja kuutisen tuntia värkkäsinkin. Kyllä se siitä taas etenee
tuli vaan pikkunen takapotku rojektia ajatellen. Soittivat puollustus voimilta ja kysyivät töihin sinne... Itehän sillon sinne hain, mut en kuvitellu enää et pääsisin.. Voipi siis olla et jätän raksa hommat poies, ja lähen ens kuun alussa takas sodankylään jatkamaan palvelusta kouluttajan roolissa
tuli vaan pikkunen takapotku rojektia ajatellen. Soittivat puollustus voimilta ja kysyivät töihin sinne... Itehän sillon sinne hain, mut en kuvitellu enää et pääsisin.. Voipi siis olla et jätän raksa hommat poies, ja lähen ens kuun alussa takas sodankylään jatkamaan palvelusta kouluttajan roolissa
Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Wapuksi 2010 ajoon*
Jep, sodan kylässä alakaa hommat pian, niin taas meinaa mennä lata jäihin. noh, nyt pikkupäivitystä kuvien kera:
Palakkia siirsin n. 2cm taaksepäin ja sentin alemmas, nyt menee konepeltikin kiinni
Tollanen peitelevy/ilman ohjain tulee tuohon kuulerin/syylärin päälle. toki tuohonkin kulumat pyöristetään, ja hinkataan siistiksi.
Tuosta menee molemmin puolin alas runkopalkkiin L-raudat, jotka samalla ohjaavat kaiken kuulerin läpi menevän ilman syyläriin. eli siis kaikki maskiin menevä ilma menee niin kuulerin kuin syylärinkin läpi. Hiekkapellistä sissään menevä ilima mennee vain syylärille. Keulasta tehtiin myös täysin tiivis (L-raudassa kuminen reunasuojus ) Lampun reijät pittää myös tiivistellä, ja lampun kiinnitys suunnitella.
Siinä on tuo palakki hitsattu loppuun, kevyt kittaus niin saa siistin.
Maalailimpa samaten tuon konehuoneenkin puolikiiltävällä uusiksi. tartti kattos pohjamaalailla sieltä täältä ko hitsailtiin.
Johotuksia pitää seuraavaksi siistiä (kunhan sais vedettyä ne kaikki loppuun...) ja sitten pikkuhiljaa niputtaa. Ja nyt tota ei enää kasata keskeneräsenä, vaan tämänjälkeen tälle evo vaiheelle kaikki on pysyvää mitä kiinni laitetaan
Palakkia siirsin n. 2cm taaksepäin ja sentin alemmas, nyt menee konepeltikin kiinni
Tollanen peitelevy/ilman ohjain tulee tuohon kuulerin/syylärin päälle. toki tuohonkin kulumat pyöristetään, ja hinkataan siistiksi.
Tuosta menee molemmin puolin alas runkopalkkiin L-raudat, jotka samalla ohjaavat kaiken kuulerin läpi menevän ilman syyläriin. eli siis kaikki maskiin menevä ilma menee niin kuulerin kuin syylärinkin läpi. Hiekkapellistä sissään menevä ilima mennee vain syylärille. Keulasta tehtiin myös täysin tiivis (L-raudassa kuminen reunasuojus ) Lampun reijät pittää myös tiivistellä, ja lampun kiinnitys suunnitella.
Siinä on tuo palakki hitsattu loppuun, kevyt kittaus niin saa siistin.
Maalailimpa samaten tuon konehuoneenkin puolikiiltävällä uusiksi. tartti kattos pohjamaalailla sieltä täältä ko hitsailtiin.
Johotuksia pitää seuraavaksi siistiä (kunhan sais vedettyä ne kaikki loppuun...) ja sitten pikkuhiljaa niputtaa. Ja nyt tota ei enää kasata keskeneräsenä, vaan tämänjälkeen tälle evo vaiheelle kaikki on pysyvää mitä kiinni laitetaan
Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Wapuksi 2010 ajoon*
Enpä paljon noista virityksistä ymmärrä, mutta tuossa on kyllä tehty vähän muutakin kuin kiilloteltu lampunkantoja
ks.http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 45&start=0
ks.http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 45&start=0
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Wapuksi 2010 ajoon*
On tehty.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Wapuksi 2010 ajoon*
pikku edistystä. konehuoneen puoleltta johtoja siistitty (suojamuovissa kaikki ruiskuun liittyvät piuhat) ja keulapalanen maalattu korin väriin. ahtoputketkin tehtiin jotenkuten valamiiksi, ja sutasin neki tuolla sinisellä, kutemyös tuon maskin. sain mie tn käyntiinki vaikka kauan taas sai ettiä vikaa oli katos tuossa sulakerasiaa ja ruiskun sul.akkeita kojelaudan alle siirtäessä menny pasmat niin pahasti sekasin, että oli jääny joku orggis maadotus kytkemätä, eikä suostunu tarttaamaan. no sen kun korjas, niin bensapumppu huuti jatkuvaa hoosiannaa eikä auto käynnistyny tarttauksesta huolimatta. no vähän aikaa mittaillessa selvis ettei megalle tule virtaa... hmmm, no vika löyty tuolta pää releen maadotuksesta, jonka jälkeen b-pumppukin surisi oikia oppisesti 2sec kun virrat laitto päälle. ja tulillehan se pamahti, vaikka onkin ihan paska akku, juuri jakso hitaasti pyörittää tyhjäähän tuo ei jaksa käydä kylmänä ollenkaan kun ei ole tuota solenoidia, kun pelas kesällä kohtalaisesti ilmankin, mutta kyllä ajatus muuttu että saatan sen myös vielä laittaakin
ahtoputket ei siis ollu paikoillaan, niin ei tuota ajamaankaan turhaan lähetty. jospa sitä ens viikolla hiukan kävis tyypittämässä sit pääsee lada ulko ruokintaan, eli rojekti amahtaa 6kk jäihin taas tuon palveluksen takia tyhmähän sitä on kun takas tonne lähtee, mut kokemuksen takia pakko mennä.
tuli hankittua myös uus käyttis, 95vuoden 1.9TD vw vento. hiukan halvempaa ajoa tonne sodankylään ja takas. tuli siitäkin jo hiukan ahdonalasia söttöjä lisättyä ja hukkaporttia kirittyä paineet nyt 0,75 eikä vielä puske mustaa millään. Välijäähyn hankintaa ja lisää ahtoja ja roimasti syöttöjä ni kerkiää.... Niin ja tuo nissan almera millä aiemmin ajelin, löysi uuen kotinsa
ahtoputket ei siis ollu paikoillaan, niin ei tuota ajamaankaan turhaan lähetty. jospa sitä ens viikolla hiukan kävis tyypittämässä sit pääsee lada ulko ruokintaan, eli rojekti amahtaa 6kk jäihin taas tuon palveluksen takia tyhmähän sitä on kun takas tonne lähtee, mut kokemuksen takia pakko mennä.
tuli hankittua myös uus käyttis, 95vuoden 1.9TD vw vento. hiukan halvempaa ajoa tonne sodankylään ja takas. tuli siitäkin jo hiukan ahdonalasia söttöjä lisättyä ja hukkaporttia kirittyä paineet nyt 0,75 eikä vielä puske mustaa millään. Välijäähyn hankintaa ja lisää ahtoja ja roimasti syöttöjä ni kerkiää.... Niin ja tuo nissan almera millä aiemmin ajelin, löysi uuen kotinsa
Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Wapuksi 2010 ajoon*
Siinäpä ois nyt ahtoputket maalattuna paikoillaan. fiksumpihan tuosta tuli, venakoppa tarttis kans sinisen maalin päällensä, mutta saas nähä millon tuon joutais sutasta, ehkä kaarilevikkeitten kanssa samaan aikaan?
Ajokunnossahan tuo taas ois, säädöt on kyllä pahasti perseellään, pitänee taas kun muuttaa takas oulun asteille alkaa perehtyä tohon megan säätelyyn, totta tuosta yli 9kk jo alkaa olemaan, kun tuohon nuokin säädöt hierottiin, niin ei oikeen muista enää kaikkea megaan liittyvää
pitänee muuttaa tuo otsikkokin kohta jonnekki 2020 vuoteen niin ei tule aikataulu paineita, kusee nimittäin toikin mahtavasti
Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *Wapuksi 2010 ajoon*
Tuntuu olevan kovinkin yleisestä näiden megavehkeiden kanssa mitä nyt seuraillut muutamaa. Pari vuotta räpelletään ja loppukaneettina on sama, vielä pitäs säätääIlkkaHe kirjoitti:säädöt on kyllä pahasti perseellään...
Muista, olet luvannut tulla tällä käymään meitin nurkilla...ei mitään paineita
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *toimii tuo, mut ajoon?
Ei kai se mega ruiskun vika ole jos säädöt on lepikossa?mulla ainakin on vedetty kerran kohdalleen ja sen jälkeen toiminut täysin murheitta.tosin noi turbo vehkeet on vähän eri juttu,vaatii paljon enemmän perehtymistä.
Pisteet siististä projektista,on hyvännäköistä työn jälkeä verrattuna muutamiin muihin.
Pisteet siististä projektista,on hyvännäköistä työn jälkeä verrattuna muutamiin muihin.
Loud&Fast
Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *toimii tuo, mut ajoon?
Käyttäjässä tosiaan vika noitten säätöjen kanssa. Tuota säädetty aktiivisesti ehkä kanttia rallaa parituntia, joten ei voi odottaa mitään loppuun hierottua kartastoa. Perehtyminen on tossa kaiken a ja o, ja vielä ei oo jaksanu paneutua niin hyvin että auto ois valmis. Tosin tolla parin tunnin säätelylläkin bensa puoli on pikku nykäsyä täyskaasukiihytyksellä, ja kylmäkäynnin säätöjä lukuunottamatta täysin hyvä, sytkä vaatii sit jo enemmän ajoa ja kuuntelua
Ja jokari, kyllä tullaan käymään sielläkin sanotaanko realistisin aika tällähetkellä: kesä 2011, sillon se vois olla ajossa.
Ja jokari, kyllä tullaan käymään sielläkin sanotaanko realistisin aika tällähetkellä: kesä 2011, sillon se vois olla ajossa.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *toimii tuo, mut ajoon?
niin kyllä sen saa säätöihin rullilla ihan saman lailla kun minkä tahansa muunkin.
jos pers dynolla joutuu tekeen niin aika pitkään saa hieroo oli sitten kaasari tai mikä tahansa hesteckki
jos pers dynolla joutuu tekeen niin aika pitkään saa hieroo oli sitten kaasari tai mikä tahansa hesteckki
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *toimii tuo, mut ajoon?
dynossahan nuo säädöt sais kohalleen kunnolla, mut tuo laajakaista auttaa kivasti tohon ajelemalla säätelyyn. Nyt kottiuttu sodankylään ja eka työpäivä takana. Puolenvuojen päästä joko oon hurahtanu näihin hommiin, taikka oon hyvin ilonen et pääsen täältä poies
Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *toimii tuo, mut ajoon?
Onko lada jo ajossa?? kun porukka täällä Rajakylässä puhuu sinisestä tuning ladasta :DD Ku on vissii näkyny muutaman kerran täällä päi :DD Ps: Kehuja saanu aiva hirviästi täällä
Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *toimii tuo, mut ajoon?
no minun autoa ne ei sitten ole kehuneet, kun vielä se tallissa makaa. Tosin oulun lähipitäjässä sillä on kovasti ajettu säätömielessä, ja alkaa lämmin kone jo pelaamaan kohtuullisesti. Painetta yksravintola ja tehoa yli 160hp. Kulkee kivasti, liikaa tuolle alustalle.
Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *toimii tuo, mut ajoon?
Ookke... Kyllähän siinä on kivasti heppoja Kyllä se turbo mukavsti lisää heppoja :DD Tiiäkkö kellä on sit semmonen sininen lada missä kuulemma lukee takalasissa muhos??
Re: Ilikan turinat turbo rojektista. *toimii tuo, mut ajoon?
en, enkä luultavasti haluakkaan.