Sivu 1/1
Tyhjäkäynnillä metelöi!
Lähetetty: 29.4.2004 9:35
Kirjoittaja 1200lada
Ostin viikko sitten 1200L. aluksi kaikki ok, sitten pitemmän maantiereissun jälkeen rupesi tyhjäkäynnillä metelöimään. Heti kun ottaa kierroksia niin meteli häviää. Olen epäillyt että nokkaaksilan ketju on liian löysä. Miten sen pääsee itse kiristämään?
Kiitoksia!
Janne
Lähetetty: 29.4.2004 9:54
Kirjoittaja RTJN65
Eiköhän se ole kaikissa samassa paikassa. Moottorin etu päässä imusarjan alapuolella on sellainen mutteri (olikohan 17 vai 19mm). sen kun ensin löysää (vaikka yhden kierroksen) ja sitten pyörittää moottoria käyntisuuntaan pari kierrosta. Tämän jälkeen pitää kiristää se mutteri takaisin.
Pitäisi mölyt loppua. Jos ei niin sitten on jotain muuta pielessä.
Jos vika alkoi yhtä äkkiä niin voihan laahain olla vaikka rikkoontunut.
Lähetetty: 29.4.2004 15:43
Kirjoittaja Nonnis
13 milliäpäs
Lähetetty: 29.4.2004 16:49
Kirjoittaja RTJN65
No en minäkään kaikkea voi ulkoa muistaa (vaikka paljon muistakin). Dalmantia etenee pikkuhiljaa.
Lähetetty: 30.4.2004 12:39
Kirjoittaja ossi
mulla on sitten varmaan laahain rikki ku pitää semmosta jännää rutinaa kokoajan.. ei se mitään...

Lähetetty: 28.10.2004 19:59
Kirjoittaja ladaRadia
nyt tarvitaan apuwa! kuinka tiukka nokkaketjun pitäs olla, kun löysää on aika sikana? entä miten toi kiristin toimii? vaikka sen löysää ja kiristää ni samalla tavalla jää ketjulöysälle...
entä haittaako öljypohjassa olevat laahainten jämät kulkua kun jaksais millään repiä sitäkin irti...
(vielä en aijo tämän romun kanssa luovuttaa....)
Lähetetty: 28.10.2004 20:00
Kirjoittaja ladaRadia
nyt tarvitaan apuwa! kuinka tiukka nokkaketjun pitäs olla, kun löysää on aika sikana? entä miten toi kiristin toimii? vaikka sen löysää ja kiristää ni samalla tavalla jää ketjulöysälle...
entä haittaako öljypohjassa olevat laahainten jämät kulkua kun jaksais millään repiä sitäkin irti...
(vielä en aijo tämän romun kanssa luovuttaa....)
Lähetetty: 28.10.2004 21:42
Kirjoittaja veli alexei
ladaRadia kirjoitti:nyt tarvitaan apuwa! kuinka tiukka nokkaketjun pitäs olla, kun löysää on aika sikana? entä miten toi kiristin toimii? vaikka sen löysää ja kiristää ni samalla tavalla jää ketjulöysälle...
entä haittaako öljypohjassa olevat laahainten jämät kulkua kun jaksais millään repiä sitäkin irti...
(vielä en aijo tämän romun kanssa luovuttaa....)
Kiristin systeemi auki siitä moottorin oikeelta puolelta ja sit moottoria pitää saada pyöriin vähän. Eli esim. tönää vaihde päälle eteepäi autoo jonkun matkaa. Ja pultti takas kii.
Ei ne varmaan siä niin haittaa.
Lähetetty: 28.10.2004 22:18
Kirjoittaja Misha
Siis siinä kiristimessä on jousi, joka painaa sen kiristimen sopivan tiukaksi. Se mutteri on vain lukitusmutteri.
Eli kun sen löysää, niin sit se jousi painaa sitä laahainta jousta vasten ja kun sen kiristää niin se lukitsee sen siihen.
Tässä pitää siis kans huomoida, että kannattaa kääntää moottori siihen asentoon että se ketju löystyy kiristyspuolelta ja kun sen löystää, napauttaa sitä mutteria kunnolla, sillä laahain saattaa olla jumissa jos sitä ei oo pitkään aikaan kiristetty.
Lähetetty: 28.10.2004 23:47
Kirjoittaja dadaa
http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewt ... highlight=
Hyvin on toiminut ainakin mulla jakopää ei ole rallatellut enään ollenkaan