Sivu 1/5
Pieni venäjän ihme 2107
Lähetetty: 6.10.2008 21:33
Kirjoittaja OuZo
Ostettiin ja Aloitettiin kunnostamaan Nimerk: Jussi2107:sen kanssa Lada 2107 -93 1600.
Pieniä ruostevaurioita oli korissa , ja jotain muuta pientä.
Tarkoitus olis laittaa auto liikenteeseen , tällä hetkellä on seisonnassa.
Haku trailerilla

Ensimäistä kertaa jussi2107 pihassa

Sisusta

Kone I

Kone II

Pohja vähän öljynen

Maalattiin taka läpät

Perä laitettu

Oikea sivu laitettu

Vasen sivu laitettu

Kuvassa vähän paskanen ja lehtiä täynnä

Re: Pieni venäjän ihme 2107
Lähetetty: 6.10.2008 21:36
Kirjoittaja OuZo
Tänään asennettiin katti paikalleen , korjattiin töötti ja asennettin toinen takaläppä
Ja hajotettiin tupakan sytyttimen tai se hajos ...
Ja tommonen korjausopas löyty huuto.netistä

Re: Pieni venäjän ihme 2107
Lähetetty: 7.10.2008 20:11
Kirjoittaja Jussi2107
Tuommoset tarttu tankkaus reissulta mukaan , halvalla kun sai

Re: Pieni venäjän ihme 2107
Lähetetty: 9.10.2008 21:11
Kirjoittaja OuZo
Re: Pieni venäjän ihme 2107
Lähetetty: 9.10.2008 21:34
Kirjoittaja Joen musikka
Roiskeläpät on kyllä hienon näköiset.Onko tarkoitus vaihtaa myös auton väriä?

Re: Pieni venäjän ihme 2107
Lähetetty: 9.10.2008 22:01
Kirjoittaja OuZo
Ei kai enää maalata , pitää suunnitella vielä . On noi vähän lika arat läpät , mutta hienot

Tarkoitus saada liikenteeseen takas ekas.
Re: Pieni venäjän ihme 2107
Lähetetty: 10.10.2008 8:10
Kirjoittaja someroladasti
voisin tehä itekki samanlaiset mutt vaan kirkkaan keltaisina...on ne läpät komiat.
ja tollanen kolmepuolainen ratti pitäis löytyä....ku ei oikeen noi uudet teknoruorit sovi ladan imagoon.
Re: Pieni venäjän ihme 2107
Lähetetty: 11.10.2008 22:41
Kirjoittaja lada 1200s
Oot hyvän korjauskirjan löytäny... mulla on samanlainen.

Re: Pieni venäjän ihme 2107
Lähetetty: 12.10.2008 10:09
Kirjoittaja OuZo
Meillä taitanee olla pienoinen ongelma tossa ladassa , se nimittäin purkaa akun ... Mutta pitää testata lataamalla täyteen ja laittaa kiinni täytenä / katsoa purkaako sen vielä uudestaan.
Kuuluuko pyyhkijöitten toimia vaikka virta ei ole päällä ??
ja toinen propleemakin on ,jostain kumman syystä uuden umpion lähivalo ei toimi , mutta kaukovalo toimii

Re: Pieni venäjän ihme 2107
Lähetetty: 14.10.2008 15:34
Kirjoittaja OuZo
-Lähivalo saatiin toimimaan sillein, että toisesta umpiosta vedettiin johto toiseen niin rupes toimimaan..
-Ostettiin uus laturikin , eipä se vieläkään lataa. Vaan se latausvirta katoaa laturi /akun ja startin välille edelleen , laturissa se vika ei ole enään kuiteskaan kun on ihan tuliterä .. Tänään lada vietiin pajalle hitsaukseen isomman reiän paukkaukseen,lupasivat kattoa ton että mistä johtuu kun se ei lataa akkua..
Re: Pieni venäjän ihme 2107
Lähetetty: 22.10.2008 19:04
Kirjoittaja OuZo
Reikä saatiin paikkattua ja ei vieläkään lataa. Seuraava reissu onki sitten autosähköpaja , siellä se vika ainaskin selviää..
Päästöistä ei menny läpi joten sitä pitää selvittää mistä johtuis. Mistäs kannattais tutkia tota ,että sais päästöt normiksi ?
Re: Pieni venäjän ihme 2107
Lähetetty: 22.10.2008 19:59
Kirjoittaja Jussi2107
Ensi kosketus ladan maantieominaisuuksinkin on saatu kun ajelin sivuteitä pitkin kotiin. On muuteksee volvon jälkee aikas venkula kapistus

Re: Pieni venäjän ihme 2107
Lähetetty: 22.10.2008 21:24
Kirjoittaja THI-900
Onnittelut Axteckin ostamisen johdosta.
-Valoviritys: Kannattaa ihan oikeesti katsoa miksi se toinen ajovalo ei pala ei tehdä hyppyjohtoa toiselta ajovalolta. Pudottaa jännitettä ja todennäköisesti jossain vaiheessa polttaa sulakkeen. Ei ole kivaa jos tekee sen pimeällä.
-Akun purkaminen: Ensin kannattaisi mitata virtamittarilla miten iso virta akulta lähtee kun kaikki laitteet pitäisi olla sammutettuina. Ei saisi olla yli 100mA eli 0,1A. Helpoin tapa lähteä rajaamaan virran kuluttajia pois on irroitella sulakkeita yksitellen ja katsoa minkä sulakkeen irroittaminen aihettaa virran putoamisen. Jos täten virran kuluttaja löytyy, otetaan kyseisen sulakkeen takana oleva virtapiiri tarkempaan syyniin. Jos ei löydy, pitäisi tutkia laturin diodisilta.
-Päästöt: Axtec kaasutinjärjestelmä ei ole niitä helpoimpia ladan korjauskohteita. UKKssa on asiaa + haualla löytyy paljon. Jos auto toimii moitteettomasti (vetää puhtaasti, tasakaasulla kulkee nykimättä, tyhjäkäynti ok, automaattiryyppy pudottaa kierroksia myllyn lämmitessä ja kulutus on inhimillinen), niin kannattaa vaihtaa tulpat, ilmanputsari, säätää sytytys ja vaihtaa öljyt. Katti kannaattaa myös ajaa hyvin lämpöiseksi ennen mittausta. Se vaikuttaa paljon siihen, miten pakokaasutestistä selviää. Päästö arvot olisi kiva tietää ja se mistä kilahti.
Ja sitten. Roiskeläpät on hienot ja sutenöörisisustakin löytyy. Loistohomma!
Re: Pieni venäjän ihme 2107
Lähetetty: 23.10.2008 10:11
Kirjoittaja Lada1500SL
Tuohon lähivalon palamattomuuteen, tarkistakaapa se johtosarja mikä on sulakerasia konehuoneen puolella ettei ole hapettumaa liittimessä ja mittailkaa että virta tulee sulakerasian läpi. Itsellä oli Yksi johto liitos irti siitä sarjasta niin ei pelannut toisella puolen kun parkki ja toisella kertaa vika oli sulakerasiassa. Tällä hetkellä kolmas sulakerasia menossa, nyt on jo uudestaan tinailtu hyllyssä. Itsellä on ollut kylmiä juotoksia kaikissa rasioissa.
Re: Pieni venäjän ihme 2107
Lähetetty: 24.10.2008 15:04
Kirjoittaja Jussi2107
Ei pura enää akkua, tai ei oo purkanukkaa ku vika on latauksessa, Laturi on uusittu mutta silti ei lataa. Voiskos tuo johtua ja siitä sulakerasiasta. Ainakin pajalla sitä epäilivät? Mut ens viikolla on autosähkössä aika niin eiköhän nuo selvinne sit siellä.
En oo paljon vielä päässy ajamaa ku ei oo liikenteessä, mut vähän ajon perusteella toimii moitteetta = ei nyi eikä hyydy! Kylmänä käynnistyy heikosti mut sit kun lähtee käyntiin ni käy kyllä tasasesti. Ja lämpimänä riittää ku vähän avainta hipasee ni jo on käynnissä

Päästöarvoista ei oo tarkempaa tietoa kun en saanu lappua, ( ei siis oo katsastuksessa vielä käytetty) mut olikos ne nyt co arvo mikä oli tyhjäkäynnillä jotain 5 ja kovemmilla kierroksilla vielä enemmän.
THI-900 kirjoitti:Onnittelut Axteckin ostamisen johdosta.
-Valoviritys: Kannattaa ihan oikeesti katsoa miksi se toinen ajovalo ei pala ei tehdä hyppyjohtoa toiselta ajovalolta. Pudottaa jännitettä ja todennäköisesti jossain vaiheessa polttaa sulakkeen. Ei ole kivaa jos tekee sen pimeällä.
-Akun purkaminen: Ensin kannattaisi mitata virtamittarilla miten iso virta akulta lähtee kun kaikki laitteet pitäisi olla sammutettuina. Ei saisi olla yli 100mA eli 0,1A. Helpoin tapa lähteä rajaamaan virran kuluttajia pois on irroitella sulakkeita yksitellen ja katsoa minkä sulakkeen irroittaminen aihettaa virran putoamisen. Jos täten virran kuluttaja löytyy, otetaan kyseisen sulakkeen takana oleva virtapiiri tarkempaan syyniin. Jos ei löydy, pitäisi tutkia laturin diodisilta.
-Päästöt: Axtec kaasutinjärjestelmä ei ole niitä helpoimpia ladan korjauskohteita. UKKssa on asiaa + haualla löytyy paljon. Jos auto toimii moitteettomasti (vetää puhtaasti, tasakaasulla kulkee nykimättä, tyhjäkäynti ok, automaattiryyppy pudottaa kierroksia myllyn lämmitessä ja kulutus on inhimillinen), niin kannattaa vaihtaa tulpat, ilmanputsari, säätää sytytys ja vaihtaa öljyt. Katti kannaattaa myös ajaa hyvin lämpöiseksi ennen mittausta. Se vaikuttaa paljon siihen, miten pakokaasutestistä selviää. Päästö arvot olisi kiva tietää ja se mistä kilahti.
Ja sitten. Roiskeläpät on hienot ja sutenöörisisustakin löytyy. Loistohomma!