Sivu 1/2
männät 1.7:aan
Lähetetty: 2.12.2008 15:21
Kirjoittaja larpa
eli ois hakusessa tuohon 1.7:aan sopivat männät.
mistä autosta passais?
kyselin noita alkuperäsiä mäntiä,niin ois ollu reipas 400€ sarja
miten nuo samaran 82mm passaako ne,ois tulossa turbokäyttöön niin ei haittais vaikka puristukset vähä tippus?
jos joku tietää noista männistä niin ottasin ilomielin tietoa vastaan ja saatas taas lada liikkumaan

Re: männät 1.7:aan
Lähetetty: 2.12.2008 16:41
Kirjoittaja START
wisekon luettelosta kunnon männät niin kestää

hinta on ehkä hivenen suolanen mutta..
oliko toyotan 3k vai mikä mistä passas?? siis wisekon takoset
Re: männät 1.7:aan
Lähetetty: 2.12.2008 18:30
Kirjoittaja larpa
no joo on vähä turhan kalliita mulle nuo wisecot.
kyllä nuo vakio männätki ois kestäny,mutta kävi vaan paska mäihä ku lähti sytyn myöhästys kellolta letku irti ja pääsi "vähä" nakuttaan..
kesti ne nyt pikkusen vajaa 3000km repimistä,toimii vieläki isommilla kierroksilla hyvin mutta huohottaa aika reippaasti

Re: männät 1.7:aan
Lähetetty: 3.12.2008 13:32
Kirjoittaja Stefa
Toyon männissä tahtoo tapit olla pieniä ja sitä kautta kanget mennä vaihtoon, jolloin onkin jo järkevämpää ottaa mittatilauskamaa...
Jos vakiot käy, niin eiköhän noita löytyisi? Näyttäisi se samarankin mäntä ihan käypäiseltä. Jos millin isompaa tahtoo, niin näyttäisi pösön ja citikan 1,6 ja 1,9 koneissa (XU 5/9) olevan 83 mäntää 22 tapilla ja sopivalla puristuskorkeudella. Tietty multakin löytyy croman 84mm mäntää joka myös kävisi. Ja jos tahtoo hyvät budjettimännät turboon, niin miksei turbo-croman versioita, ne kestää jo paljon. Tosin näissä poraus alkaa jo olla reilun puoleinen.
Re: männät 1.7:aan
Lähetetty: 3.12.2008 15:53
Kirjoittaja elmeri racing team
ei kannata 1700sen lohkoo porata yli 84mm millä oli 85mm ja pullahti kolmospytty siinä on heikoin kohta eikä petonitkaan oikein auta pitäs valaa lähes täyteen nyt on 84mm poraus ajettu pari rallia näyttäs että kestää jos ei vaan ole valussa huokosia niinkun edellisessä lohkossa mihin tuli pieni reikä alareunaan.
Re: männät 1.7:aan
Lähetetty: 3.12.2008 19:27
Kirjoittaja larpa
joo oishan noita vaihtoehtoja paljon jos alkas poraileen sylintereitä,mutta nyt ois tarvetta männille jotka passais suoraa kiinni..
nuo vakiotki kestää kyllä aika hyvin,mutta niitä ei saa muutaku alkuperäsenä ja hintaki oli n.400€,tuolla hinnalla saa jo hyvän ladan
onko jollaki kokemusta noista samaran männistä,että kestääkö ja onko niiden puristuskorkeudessa eroa..
pitäs aika pikasesti löytää jotku männät ku on tuo lada työautona,niin ei oo paljo vara seisottaa pihalla..
Re: männät 1.7:aan
Lähetetty: 3.12.2008 23:30
Kirjoittaja THI-900
Ne Stefa tossa sulle vastas, että ne Samaran männät on käypäset. Käsitykseni mukaan hänen pitäis jonkun sortin moottorivelho olla...
Re: männät 1.7:aan
Lähetetty: 4.12.2008 8:50
Kirjoittaja Stefa
No juu, mihinkään velhoiluun en kyllä katso olevani osallinen... Elmeri varmasti on parhaiten perillä noista porailuista. Tuo 84 on varmasti maksimi järkevä ainakin kadulle. Olisiko Elmereillä jäänyt 1,7:n vakiomäntiä ylimääräisiä?
Samaran mäntien kestoon en ota kantaa, mutta jos ei mahdottomia tehoja oteta eikä pääse nakuttamaan, niin luulisi kestävän

Kataloogista luntaten samaran mäntä on puristuskorkeudeltaan kympin matalampi ja 0,4 mm lyhyemmällä tapilla. Venakolotkin taitaa käydä ainakin sinnepäin, mutta kannattaa luonnollisesti tarkastaa jos moisilla kasaa. Puristuksia saa pois palotilasta venttiilejä esiin kaivamalla ja männistäkin kärsii vähän ottaa. Kuitenkaan en paljealueelta ottaisi männistä pois. Samaran männissäkin taitaa vähän ammetta olla.
Mutta että helpot vaihtoehdot on joko omat, tai sitten nuo samaran. Jos samaran männillä kasaat, niin fundeeraa hommaa vähän ettei käy huonosti.
Re: männät 1.7:aan
Lähetetty: 4.12.2008 10:33
Kirjoittaja Mäntä
http://www.freetechnics.fi/wiseco.htm
Wisecolta löytyy käypästä mäntää..
Automerkki Männänhalkaisia Puristuskorkeus Tapin halkaisija Männän laki Hinta / 4kpl
VW Golf 82 tai 83 33,5 20 tai 22 tasapää 696 euroa
Re: männät 1.7:aan
Lähetetty: 4.12.2008 15:03
Kirjoittaja START
oli jo puhetta ^^ ovat ilmeisesti liika arvokkaat

Re: männät 1.7:aan
Lähetetty: 5.12.2008 0:12
Kirjoittaja IlkkaHe
Höh, eihän nuo wisecot kyllä edes ole kalliit

Niillä luulisi jo kestelevän vähän pidempään. Meneekö noilla nyt kuitenkin ne puristukset liika pienille, kuten Turbiinilla oli wisecojen kanssa käyny? vai mikähän on 1700 ladan koneen puristus korkeus, kun ei muistu mieleen yhtä ainutta ladan koneen kriittistä mittaa

Re: männät 1.7:aan
Lähetetty: 5.12.2008 13:44
Kirjoittaja START
sehän riippuu wisekoista... ja lautamäellähän ne on pirun kalliita. jos osaa ja uskaltaa niin rapakon takaa saa edullisesti.
Re: männät 1.7:aan
Lähetetty: 27.12.2008 22:16
Kirjoittaja iigorr
venäjältä ainaki on mulle tuotu kahdesti männät. toiset maksa 60e ja toiset 80e sarja renkaineen..
ootko kyselly deltasta vai?

Re: männät 1.7:aan
Lähetetty: 28.12.2008 13:13
Kirjoittaja larpa
iigorr kirjoitti:venäjältä ainaki on mulle tuotu kahdesti männät. toiset maksa 60e ja toiset 80e sarja renkaineen..
ootko kyselly deltasta vai?

pitää hommata tästälähtien männät aina venäjältä.kyselin mäntiä "normaaleista"varaosaputikeista ja kaikki sano,että ei oo eikä saa..
kysyin sitte yhestä moottori koneistamosta joka myy ladan alkuperäisiä osia,niin sieltä ois saanu mäntiä mutta hinta oli vähä suolanen
kannentiivisteestäki ois joutunu pulittaan 60€

Re: männät 1.7:aan
Lähetetty: 28.12.2008 19:09
Kirjoittaja PehmoLelu
iigorr kirjoitti:venäjältä ainaki on mulle tuotu kahdesti männät. toiset maksa 60e ja toiset 80e sarja renkaineen..
Larveten orkkisvalusia vai kenties jotain takosia olet tuottanut venäjältä?
