Sivu 1/1

2105 sammuu ajossa

Lähetetty: 22.3.2009 22:11
Kirjoittaja j.mathlin
moe siis 2105 92v sammuu kostealla kelillä jos tulee loskaa taivaalta tai vetta alhaisessa lämpötilassa. ja kun kolme röökiä on polttanut niin lähtee kuin kuivalla kelillä tulille. siis missä vika

Re: 2105 sammuu ajossa

Lähetetty: 23.3.2009 0:04
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Mihinkähän siellä sitä kosteutta pääsisi. Ilmanputsarikotelon kiinnitys, tiiviste tai kansi? Onkos pohjalevy paikallaan? Siis se levy, joka suojelee alta apulaitteita suoralta roiske- ja likatykitykselta. Öljypohja näkyy tämän levyn keskeltä.

Nämä ovat hulluja heittoja ja ensin mieleen tulleita asioita. Jostainhan se kosteutta ottaa. Taitaa olla Axtec eli lienee siinä niitä alipaineletkuhärpäkkeitä paljon. Imisikö kosteutta joidenkin tällaisten kautta.

No, ehkä parempi etten sotke soppaa jota en tunne tämän enempää.

Re: 2105 sammuu ajossa

Lähetetty: 23.3.2009 0:38
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Sen verran vielä, että voitaisiinko tässä olettaa että kosteutta pääsee johonkin joko sytytys tai polttoainepuolelle ajossa mainituilla keleillä. Sitten kosteus haihtuu lämpimän moottorin vaikutuksesta niiden 3tupakan aikana. Vai onko auton saatava tupakansavua säännöllisin väliajoin tai ainakin kosteilla keleillä? :lol:

Tutustu Axtec -osastoon täällä. Etsi Axtec -sammumisia tai pätkimisiä tuolla Etsi -toiminnolla, joka on tuolla sivun oikeassa yläkulmassa.

Joudut varmaan tarkastamaan niiden alipaineletkujen kiinnityksen ja kunnon. No, ammattilaiset jatkakoon...

Lykkyä eikä Kosteutta Pyttyyn. :wink:

Re: 2105 sammuu ajossa

Lähetetty: 23.3.2009 7:33
Kirjoittaja AI
Täähän on ilmiselvä kaasuttimen jäätyminen. Ilmanputsarilta lähtee pahhviputki pakosarjan kupeeseen, katso onko ehjä tai onko koko putkea paikoillaan. Tai sitten ilmanputsari on kesäasennossa, näissä uudemmissahan tuo säätö pitäisi automaattisesti tapahtua mutta jos systeemi on rikki. Mutta kosteaa kylmää ilmaa ei saisi ilmanputsarille päästä.

Re: 2105 sammuu ajossa

Lähetetty: 23.3.2009 10:45
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Uudenpien mallien ilmanoton automaattisäädön voi myös heittää manuaalille kiertämällä ns. termostaattisylinteriä kirteissään joko lyhyemmäksi tai pidemmäksi. Voin katsoa tuolta omastani miten päin homma toimi eli onko pidenpi sylinteri + jatkovarsi kesä vai talviasentoinen.

Ja ainakin tällaisessa tapauksessa kannattaa laittaa se pakosarjalta tuleva ilmanottoputki paikoilleen ja kunnolla kiinni siihen ilmanottokanavaan ilmanottoputken kesä/talvi -säätökappaleen alle.

Jos pakosarjalta tulevaa putkea ei ole, voisi poppakonstina kokeilla suoran ilmanottotorven tukkimista. Näin seosilma tulisi alaliitymän kautta ja voisi ottaa kosteutta hieman vähemmän.

Lähetetty: 23.3.2009 14:25
Kirjoittaja j.mathlin
kiitän näistä koitan näitä juttuja. onko tämä tullut muilla vastaan kun kysyin yhdeltä taksarilta jolla ollut saman moinen taksissa sanoi että yleis ominaisuus tossa mallissa.

Re: 2105 sammuu ajossa

Lähetetty: 23.3.2009 15:13
Kirjoittaja Pavlovits
A1 tuossa jo kertoikin vian aiheuttajan. Ei mikään tyyppivika, vaan hyvin yleinen kaasutinautoissa, jos lämpötila on nollan tielnoilla ja ilma kostea. Imuilman esilämmityksen tarkistus ja Masinolia tankkiin, niin vika poistuu.

Re: 2105 sammuu ajossa

Lähetetty: 23.3.2009 16:22
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Pavlovits tarkoittaa imuilman esilämmityksellä tässä tapauksessa ilman ottoa pakosarjan vierestä.