110 nopeusmittari ongelmia?
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 12.6.2004 14:30
- Paikkakunta: Hämeenperä
110 nopeusmittari ongelmia?
Mikähän rupesi 110 nopeus\matka mittaria vaivaan välillä toimii ja välillä ei,mittarin näyttö on analoginen mutta sähköisestihän siihen tulee tieto,tietsarin näytössä on myöskin tietysti sama juttu. Ei kai vaan tarvita Deltaa???????
Re: 110 nopeusmittari ongelmia?
Syttyykö 'check engine'-valo? Mikäli syttyy on anturissa vikaa. Sinne anturiin pääsee kosteutta ja se turmelee anturin.
Vain olennainen on tärkeää.
Re: 110 nopeusmittari ongelmia?
Se on helppo vaihtaa, jos on oikea varaosa.
Vain olennainen on tärkeää.
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 12.6.2004 14:30
- Paikkakunta: Hämeenperä
Re: 110 nopeusmittari ongelmia?
Ei ole syttynyt " check engine" valo.Kyselin Deltasta kyseistä hommaa uusi anturi jotain 100 € luokkaa ja jos siellä vaihdetaan työt kuulemma myöskin 100 € luokkaa,mutta pitää tutkia ensin onko vika siinä anturissa kyseistä osaa ei tilata muutoin kun jos on tarvis ei kuulemma mitään Ladan osaa tilata hyllyyn ei kuulemma mene kaupaksi,,joopa joo hintavaa on,,.
Re: 110 nopeusmittari ongelmia?
Tietenkin vika voi olla vaihdelaatikon sisälläkin - mekanismissa, joka pyörii. Anturi vain tunnistaa pyörimisen antaen tietyn määrän pulsseja/kierros.
Anturi maksaa Venäjällä ehkä 10 Euroa (max). Niitä on muistaakseni 3 eri tyyppiä!
Vaihtotyön hintaa ihmettelen, koska sen vaihtaa minuuteissa!
Itse jouduin vaihtamaan anturin noin 150 000 km:n kohdalla. Vikavalo syttyi (auto 2000-mallia).
Mikäli ajotietokonekin näyttää saman kuin mittari, on vika anturissa.
Anturi maksaa Venäjällä ehkä 10 Euroa (max). Niitä on muistaakseni 3 eri tyyppiä!
Vaihtotyön hintaa ihmettelen, koska sen vaihtaa minuuteissa!
Itse jouduin vaihtamaan anturin noin 150 000 km:n kohdalla. Vikavalo syttyi (auto 2000-mallia).
Mikäli ajotietokonekin näyttää saman kuin mittari, on vika anturissa.
Vain olennainen on tärkeää.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: 110 nopeusmittari ongelmia?
Terve!
MIL-valo ei välttämättä syty nopeusanturin viasta, ainakaan heti. Tarvitsee syttyäkseen tietyissä käyttöoloissa toistuvan häiriön.
SvS
MIL-valo ei välttämättä syty nopeusanturin viasta, ainakaan heti. Tarvitsee syttyäkseen tietyissä käyttöoloissa toistuvan häiriön.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: 110 nopeusmittari ongelmia?
Ittellä 110 ollut vastaavaa ongelmaa. Ensin katsot sinne tehostimen alle jossa anturi tököttää pystyssä vaihdelaation päällä. Jos anturin ottaa pois ja katsoo sitä keskitappia (kaveri tarvitaan ajamaan autoa hitaasti eteenpäin tai eturenkaat ilmaan) saadaan selville onko vaihteistossa vikaa.
Jos vaihteiston pyörittäjä on ok, niin silloin vika on joko anturissa tai mittariston maadoituksessa.
Mittaristo lähtee varsin helposti irti (vain muutama ruuvi ja mittariston takaa voi katsella kaikkien maattojen liitännät), Joskus esim bensamittarin vaeltelu kertoo huonosta maadoituksesta.
Kun nuo on kunnossa niin silloin vika on anturissa. Antureita on tietääkseni joko pyöreällä 3 napaisella tai kantikkaalla 3 napaisella liittimellä.
Ja naapurissa nuo on edullisia, vaihto työ vaikka jakarin kanssa menee multa alle 5 min.
Jos vaihteiston pyörittäjä on ok, niin silloin vika on joko anturissa tai mittariston maadoituksessa.
Mittaristo lähtee varsin helposti irti (vain muutama ruuvi ja mittariston takaa voi katsella kaikkien maattojen liitännät), Joskus esim bensamittarin vaeltelu kertoo huonosta maadoituksesta.
Kun nuo on kunnossa niin silloin vika on anturissa. Antureita on tietääkseni joko pyöreällä 3 napaisella tai kantikkaalla 3 napaisella liittimellä.
Ja naapurissa nuo on edullisia, vaihto työ vaikka jakarin kanssa menee multa alle 5 min.
Lada rules