Sivu 1/1

2000 Samaran ruiskun (BOSCH) jäähdytysnesteen anturi

Lähetetty: 5.5.2009 18:35
Kirjoittaja Kajtsu
Morjesta kerholaisille

kysyisin miten tuommoisen anturin voi testata kotikonstein. Tuntuu rikastus lähtevän liian nopeasti pois ja ajattelin voiko tuo johtua anturista. Check engine ei pala ja auto on leimattu kuukausi sitten. Talvella toimi paremmin, mutta nyt kelien lämmettyä nykii kylmänä.

Re: 2000 Samaran ruiskun (BOSCH) jäähdytysnesteen anturi

Lähetetty: 6.5.2009 13:30
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Anturi on normaali NTC-vastus. Resistanssin ohjearvot ovat:

Anturin resistanssi eri lämpötiloissa (Ohmia):

+100 C - 177 ohm*90-241*80-332*70-467*60-667*50-973*45-1188*40-1459*30-2238*25-2796*20-3520*15-4450*10-5670*5-7280*0-9420*-5-12300*-10-16180*-15-21450*-20-28680 -30-52700*-40-100700

Toleranssi noin +/- 10 %.

Samalla kannattaa tarkistaa, että anturin liittimelle tulee sytytysvirran päällä ollessa toiseen napaan +5 V:n syöttöjännite ja että toisesta navasta on yhteys maahan (resistanssi alle 1 Ohm).

Tieto löytyy muuten foorumista "etsi"-toiminnolla monestakin paikasta.

menestystä

SvS

Re: 2000 Samaran ruiskun (BOSCH) jäähdytysnesteen anturi

Lähetetty: 6.5.2009 19:25
Kirjoittaja Kajtsu
Kiitos tiedoista :D